3,2 δισ. ευρώ περισσότερα θα δαπανήσουν σε online αγορές οι Έλληνες το 2020

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
3,2 δισ. ευρώ περισσότερα θα δαπανήσουν σε online αγορές οι Έλληνες το 2020
Ραγδαία η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού.

Οι αλλαγές που έφερε η πανδημία του κορονοϊού στην αγοραστική συμπεριφορά των Ευρωπαίων αλλά και των Ελλήνων ήρθαν για να μείνουν. Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει η «Ευρωπαϊκή Περιφερειακή Έκθεση για το ηλεκτρονικό εμπόριο», η οποία παρουσιάστηκε στις Βρυξέλλες από την «Ecommerce Europe» και δημιοποιήθηκε από το Ε.Β.Ε.Π.

Συγκεριμένα σύμφωνα με την έκθεση την τρέχουσα χρονιά οι Έλληνες αναμένεται να δαπανήσουν 10,7 δισ. ευρώ σε online αγορές, 3,2 δισ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με πέρυσι - το 2019 ξόδεψαν 7,5 δισ. ευρώ online.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Νότια Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, είχε κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου B2C 98 δισ. ευρώ το 2019 και αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στην ΕΕ. Ωστόσο, η περιοχή μας απέχει μακράν από το να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές της, αν σκεφτεί κανείς ότι τα 98 δισ. αποτελούν το ένα τέταρτο του μεγέθους του κύκλου εργασιών των 444 δισ. ευρώ της Δυτικής Ευρώπης. 

Παρόλα αυτά, η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην περιοχή μας είναι ραγδαία. Συγκεκριμένα η περιοχή της Νότιας Ευρώπης, που περιλαμβάνει, εκτός από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ιταλία, τη Μάλτα, την Πορτογαλία και την Ισπανία, είδε τον δεύτερο υψηλότερο ρυθμό αύξησης του κύκλου εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2019 μετά την Ανατολική Ευρώπη, με τον κύκλο εργασιών του ecommerce της να αυξάνεται κατά 22,49% πέρυσι. Αντίστοιχα και ο ρυθμός ανάπτυξης του e-shopper αυξήθηκε κατά 6,87%.

insider

 

Αν όμως λάβουμε υπόψη τη μεμονωμένη θεώρηση κάθε χώρας, ο υψηλότερος ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρονικών αγοραστών καταγράφηκε στην Κύπρο (20% το 2019) ενώ Ισπανία και Ελλάδα ακολουθούν με σχεδόν 8%. Ωστόσο η κατάταξη είναι διαφορετική αν λάβει κανείς υπόψη τον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο οποίος ακολουθεί εξίσου ανοδική πορεία. Σε αυτή την περίπτωση τον υψηλότερο κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου το 2019 είδε η Ισπανία (29%) και ακολούθησε η Ελλάδα με ποσοστό 25%. Παρά τη μεγάλη τους ανάπτυξη, οι τιμές και των δύο αγορών είναι σημαντικά διαφορετικές. Η Ισπανία είχε, το 2019, κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου 53 δις ευρώ, καθιστώντας την τη μεγαλύτερη αγορά στη Νότια Ευρώπη και αντιπροσωπεύει πάνω από το ήμισυ των συνολικών δαπανών της Νότιας Ευρώπης. Συγκριτικά, οι Έλληνες αγοραστές ξόδεψαν 7,5 δις ευρώ online την ίδια χρονική περίοδο, ενώ στην Πορτογαλία το αντίστοιχο ποσό ήταν 5,6 δις ευρώ. Επιπλέον, όπως προκύπτει από την έκθεση το 94% των επιχειρήσεων με πωλήσεις Διαδικτύου σε κάθε χώρα της Νότιας Ευρώπης πραγματοποίησε πωλήσεις στις χώρες τους, με την Ελλάδα και την Ισπανία να βρίσκονται στην κορυφή με 99%.

Ποιες χώρες της Ν. Ευρώπης πωλούν στο εξωτερικό

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι διασυνοριακές πωλήσεις μέσω διαδικτύου από τις επιχειρήσεις της Νότιας Ευρώπης. Ειδικότερα οι διασυνοριακές διαδικτυακές πωλήσεις, από τη Νότια Ευρώπη στον υπόλοιπο κόσμο, κυμαίνονται κατά μέσο όρο στο 37% των επιχειρήσεων με την  Κύπρο να ηγείται των πωλήσεων διαδικτύου στον υπόλοιπο κόσμο με ποσοστό 52%. Στη λίστα ακολουθεί η Μάλτα με ποσοστό 42%, προφανώς λόγω φορολογίας, ενώ η Ελλάδα (26%) και η Ισπανία (25%) έχουν τις λιγότερες επιχειρήσεις που πωλούν διαδικτυακά εκτός ΕΕ, 26% και 25% αντίστοιχα.

Όσον αφορά τώρα τον κύκλο εργασιών του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου προβλέπεται να αυξηθεί περίπου κατά 12,7% το 2020 και να φτάσει τα 717 δισ. ευρώ το 2020. Ωστόσο η πιο ανεπτυγμένη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη είναι η Δυτική Ευρώπη, με μερίδιο αγοράς 70% του συνολικού κύκλου Εργασιών B2C και τον υψηλότερο αριθμό ηλεκτρονικών αγορών (83%).

Θα ακολουθήσει η Νότια Ευρώπη με μερίδιο αγοράς 15% του συνολικού διαδικτυακού κύκλου εργασιών B2C και του υψηλότερου e-GDP (7,69%). Τα χαμηλότερα μερίδια αγοράς θα συνεχίσουν να έχουν η Βόρεια Ευρώπη (7%), η Κεντρική Ευρώπη (6%) και η Ανατολική Ευρώπη (1%).

 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider