Η ώρα της αναμέτρησης για τις λευκές συσκευές έφτασε

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η ώρα της αναμέτρησης για τις λευκές συσκευές έφτασε
«Καυτό» αναμένεται το φετινό καλοκαίρι στον κλάδο του λιανεμπορίου ηλεκτρικών κι ηλεκτρονικών συσκυεών με όλο και περισσότερες αλυσίδες να μπαίνουν δυναμικό στο χώρο των λευκών συσκευών.

Ιδιαιτέρως θερμό αναμένεται το φετινό καλοκαίρι για τον κλάδο του λιανεμπορίου ηλεκτρικών κι ηλεκτρονικών συσκευών, με τις συγχωνεύσεις και τους νέους παίκτες που μπαίνουν στην αγορά να μετρούν μέρες μέχρις ότου να πραγματοποιηθούν. Κι όλα αυτά την ώρα που η για χρόνια στάσιμη αγορά παρουσιάζει ενδείξεις ανόδου.

Να υπενθυμίσουμε ότι ο κλάδος έχει πάρει το τελευταίο διάστημα και πάλι τα πάνω του γυρίζοντας επιτέλους σε θετικό πρόσημο, με τον τομέα των οικιακών συσκευών – ή αλλιώς λευκές συσκευές – να ηγούνται της ανόδου. Σε αυτό συμβάλλει αισθητά και η άνθιση του τουρισμού με στελέχη του κλάδου να ομολογούν πως το πλήθος καταλυμάτων που δημιουργήθηκαν τα τελευταία χρόνια, αλλά κι αυτών που ανακαινίστηκαν για να διατεθούν μέσω της γνωστής πλατφόρμας διαμοιρασμού κατοικιών έσωσαν αρκετές φορές τους τζίρους των καταστημάτων. Αυτός είναι ίσως και ο λόγος που ο τομέας των οικιακών ηλεκτρικών συσκευών είναι αυτός στον οποίο επικεντρώνονται όλο και περισσότεροι παίκτες της αγοράς.

Μέσα στο καλοκαίρι θα «ντυθεί στα λευκά» το Πλαίσιο

Από τα επίσημα χείλη του Διευθύνοντας Συμβούλου της εταιρείας κατά την ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων επιβεβαιώθηκε η είδηση για την είσοδο του Πλαισίου στις λευκές συσκευές.

Σύμφωνα με πληροφορίες η είσοδος του Πλαισίου στις λευκές συσκευές αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στο καλοκαίρι, αμέσως μετά την ολοκλήρωση του νέου κέντρου διανομής, το οποίο θα υποστηρίξει τη συγκεκριμένη επέκταση. Βέβαια οι λευκές συσκευές δεν θα είναι διαθέσιμες στο σύνολο των καταστημάτων της αλυσίδας, η διάθεσή τους θα ξεκινήσει αρχικά από 4-5 καταστήματα που μπορούν να υποστηρίξουν, λόγω μεγέθους, τη συγκεκριμένη επέκταση, μεταξύ των οποίων το νέο κατάστημα στην Αγία Παρασκευή, το κατάστημα του Mall κι ίσως κι ένα νέο κατάστημα που ετοιμάζει η εταιρεία.

Μάλιστα η εισηγμένη, όπως διευκρινίστηκε, θα συνεχίσει την επιθετική στρατηγική της υλοποιώντας για το 2019 ένα πρόγραμμα επενδύσεων ύψους 10 εκατ. ευρώ. Το νέο επενδυτικό πλάνο περιλαμβάνει την δημιουργία ενός νέου τρόπου πληρωμής «μήνα-μήνα», ώστε να γίνονται και δόσεις σε πελάτες που δεν διαθέτουν πιστωτική κάρτα σε συνεργασία με χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, την δημιουργία νέας ταυτότητας κατάστηματος στο «Mall» της Αθήνας, όπου θα μπορεί να συμπεριλάβει και τις λευκές συσκευές, την ψηφιακή αναβάθμιση της πλατφόρμας πωλήσεων καθώς και το λανσάρισμα νέων κατηγοριών προϊόντων τύπου life style.

Σε αίσιο τέλος οδεύει η συμφωνία Media Markt – Public

Αντίστοιχη είσοδο στις λευκές συσκευές θα κάνει και το Public χάρη στην επέκταση του ελέγχου της Media Markt. Μάλιστα αυτή την περίοδο, ο όμιλος Olympia και ο γερμανικός όμιλος Ceconomy φαίνεται να βρίσκονται πιο κοντά από ποτέ για το ολοκλήρωση της συμφωνίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες η συμφωνία θα προβλέπει την δημιουργία μια κοινής εταιρείας στην οποία το πλειοψηφικό πακέτο θα έχει ο όμιλος Olympia ενώ ο όμιλος Ceconomy θα παραμείνει με ένα αισθητά μικρό ποσοστό, ωστόσο διψήφιο. Με τον τρόπο αυτό – με την δημιουργία δηλαδή μιας εταιρείας με δύο business units – διασφαλίζεται και η διατήρηση και των δύο αναγνωρίσιμων για την ελληνικη αγορά brands.

Να υπενθυμίσουμε ότι ήδη από το φθινόπωρο του προηγούμενου έτους πληροφορίες έκαναν λόγο για συζητήσεις μεταξύ του Ομίλου Olympia (Public) και της Media Markt οι οποίες πραγματοποιούνταν με mandate από τα κεντρικά. Τότε οι συζητήσεις διαψεύστηκαν από τις εταιρείες και η μητρική της Media Markt ανέφερε ότι η αποχώρηση από την ελληνική αγορά, στα πρότυπα της πρόσφατης αποχώρησής της από την αγορά της Ρωσίας, δεν είναι ενδεχόμενο που εξετάζει ο όμιλος.

Οι δύο πλευρές φάνηκε να κάθονται ουσιαστικά στο τραπέζι προς το τέλος της περσινής χρονιάς αλλά τις διαπραγματεύσεις καθυστέρησαν διοικητικές αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν στον όμιλο Ceconomy. Πλέον η δραστηριότητα της MEDIA SATURN Ηλεκτρονικά Ελλάς έχει περάσει κάτω από την ομπρέλα του East Region της MediaMarktSaturn Retail Group που περιλαμβάνει την Τουρκία και την Ελλάδα, ενώ οι κεντρικές αποφάσεις λαμβάνουν χώρα στα κεντρικά της Ceconomy στο Ντίσελντορφ.

Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας, ο όμιλος του Π. Γερμανού θα επεκτείνει τις δραστηριότητές του και σε ένα άλλο παρεμφερές και κερδοφόρο κομμάτι του λιανεμπορίου, με στόχο την υιοθέτηση ενός διαφορετικού μοντέλου λειτουργίας το οποίο θα δώσει περαιτέρω περιθώρια ανάπτυξης.

Αισιοδοξία για τα θετικά πρόσημα της αγοράς

Τόσο η απόκτηση της Media Markt, του Νο2 «παίκτη» της αγοράς όσο και η είσοδος του Πλαισίου στα λευκά αναμένεται να αλλάξουν τα δεδομένα σε έναν κλάδο που εδώ και χρόνια τα σκήπτρα κρατά ο «Κωτσόβολος». Ενδιαφέρον λοιπόν θα έχει το θα αντιδράσει η τελευταία στον συνεχώς αυξανόμενο ανταγωνισμό που δημιουργείται και ειδικά σε ένα προεκλογικό περιβάλλον που από την πλεινότητα των λιανεμπόρων χαρακτηρίζεται αβέβαιο. Θετικό δείγμα αποτελεί βέβαια το γεγονός πως οι παρακάτω ανακατατάξεις γίνονται την ώρα που η αγορά έχει αλλάξει πρόσημο, παρά την μικρή άνοδο ή και στασιμότητα που σύμφωνα με πληροφορίες παρουσιάζεται τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 2019.

Να υπενθυμίσουμε ότι κατά την περίοδο 2009-2017 η αγορά σημαδεύτηκε από σημαντική υποχώρηση της τάξης του -6,5% – με την κάμψη να είναι εντονότερη τα πρώτα χρόνια της κρίσης (2009-2013) και να μετριάζεται την τελευταία πενταετία (2013-2017).

Τα πρώτα αισιόδοξα σημάδια ήρθαν το 2017 και το 2018 οι προσδοκίες αυξήθηκαν αφού οι πωλήσεις ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών παρουσίασαν σημαντική αύξηση, της τάξης του 7,3%, φτάνοντας τα 497 εκατ. ευρώ έναντι 460 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με την Gfk. Εξ αυτών οι πωλήσεις των μεγάλων οικιακών συσκευών διαμορφώθηκαν στα 107 εκατ. ευρώ - αύξηση 4% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2017, οι πωλήσεις των προϊόντων πληροφορικής, στις οποίες περιλαμβάνονται και τα προϊόντα υπερυψηλής ανάλυσης 4Κ, έφτασαν τα 109 εκατ. ευρώ ενώ τα 74 εκατ., αύξηση δηλαδή 3,1% καταγράφηκε και στις πωλήσεις της κατηγορίας «ηλεκτρονικά καταναλωτικά είδη» χάρη στην αύξηση των πωλήσεων των τηλεοράσεων.

Η θετική εικόνα εικάζεται ότι θα συνεχιστεί μέσα στην επόμενη πενταετία με την μερίδα του λέοντος να παίρνουν οι λευκές συσκευές(κουζίνες, ψυγεία, πλυντήρια κ.λπ.) ενώ πολύ καλά να κινούνται και οι μαύρες συσκευές ήχου και εικόνας. Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Στοχασις, μέχρι και το 2021 η αγορά θα κινηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής (ΜΕΡΜ) 4% σε ό,τι αφορά τον όγκο πωλήσεων (τεμάχια).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider