55η η Ελλάδα μεταξύ 84 χωρών στην υιοθέτηση του ψηφιακού χρήματος

Viber Whatsapp Μοιράσου το
55η η Ελλάδα μεταξύ 84 χωρών στην υιοθέτηση του ψηφιακού χρήματος
Ποια η διείσδυση της χρήσης του ψηφιακού χρήματος σε παγκόσμιο επίπεδο.

Συνεχώς αυξανόμενη, αλλά χαμηλή στο σύνολό της. βαίνει η διείσδυση της χρήσης του ψηφιακού χρήματος σε παγκόσμιο επίπεδο, παρά τα ευεργετικά αποτελέσματα της τα οποία αποδεικνύουν έρευνες και παράγοντες της αγοράς. Τα τελευταία πέντε χρόνια, η ετοιμότητα των χωρών, διεθνώς, για το ψηφιακό χρήμα έχει βελτιωθεί κατά 5,5% ενώ σε αρκετά καλή θέση βρίσκεται και η χώρα μας αν σκεφτεί κανείς προηγούμενες επιδόσεις της σε καινοτόμους κλάδους.

Ειδικότερα σύμφωνα με το δείκτη Digital Money Index, που συντάσσει ετησίως εδώ και έξι χρόνια η Citi, σε συνεργασία με το Imperial College London, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 55η θέση ανάμεσα σε 84 χώρες, παγκοσμίως, στην υιοθέτηση του ψηφιακού χρήματος ενώ συγκαταλέγεται και στις αναδυόμενες αγορές για τις ψηφιακές πληρωμές.

4 κατηγορίες χωρών σύμφωνα με τον Digital Money Index

Ο Δείκτης ομαδοποιεί τις χώρες σε τέσσερις κατηγορίες, ανάλογα με την ετοιμότητά τους για την υιοθέτηση ψηφιακών μέσων πληρωμών:

  • αρχικό στάδιο (incipient),
  • αγορές σε ανάπτυξη (emerging)
  • ενδιάμεσο στάδιο (in-transition)
  • χώρες σε ετοιμότητα (materially ready).

Οι χώρες σε αρχικό στάδιο ως προς την υιοθέτηση του ψηφιακού χρήματος, έχουν έλλειψη προσιτής (και βασικής) υποδομής ΤΠΕ, ενώ η πρόσβαση στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες είναι περιορισμένη και δαπανηρή.

Στις χώρες που βρίσκονται σε στάδιο ανάπτυξης, όπου ανήκει και η Ελλάδα, υπάρχουν βασικές υποδομές ΤΠΕ και χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, ενώ υφίσταται και το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο για τις ψηφιακές πληρωμές. Οι προκλήσεις σε αυτές τις αγορές είναι το μέγεθος της άτυπης οικονομίας, η έλλειψη επιβολής της ισχύουσας νομοθεσίας και η προτίμηση των καταναλωτών για μετρητά.

Οι χώρες, που βρίσκονται σε μεταβατικό στάδιο, έχουν αναπτύξει τις βασικές υποδομές για τις ψηφιακές πληρωμές, ωστόσο, χρειάζεται να πραγματοποιήσουν επενδύσεις στην παροχή σχετικών λύσεων για επιχειρήσεις και καταναλωτές.

Τέλος, στις χώρες με υψηλή ετοιμότητα για το ψηφιακό χρήμα η διάχυση των ΤΠΕ είναι μεγάλη, ενώ υψηλή είναι και η εξοικείωση με τις ψηφιακές λύσεις πληρωμών. Διαθέτουν φιλικό προς την αγορά επιχειρηματικό και κανονιστικό περιβάλλον και διευκολύνουν τις επενδύσεις και την καινοτομία του ιδιωτικού τομέα. Η πρόκληση σε αυτές είναι να δημιουργηθούν αναγκαστικές περιπτώσεις χρήσης και οικοσυστήματα για να ενθαρρύνουν περαιτέρω τη χρήση.

Οι πρωταθλητές της ψηφιακής οικονομίας

Ωστόσο δέκα χώρες παγκοσμίως κρίνονται πιο ώρες όσον αφορά τις ψηφιακές πληρωμές, σύμφωνα με τον Digital Money Index.

Αυτές είναι:

  • η Φινλανδία,
  • η Σουηδία,
  • η Νορβηγία,
  • οι ΗΠΑ,
  • η Μεγάλη Βρετανία,
  • η Σιγκαπούρη,
  • η Ελβετία,
  • η Ολλανδία,
  • η Δανία και
  • η Νέα Ζηλανδία.

Όπως γίνεται σαφές, η Ευρώπη μονοπωλεί την πρώτη δεκάδα των πιο έτοιμων χωρών από πλευράς ψηφιακών πληρωμών, καθώς εκπροσωπείται με επτά χώρες. Αλλά και στις επόμενες δέκα θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης, η Ευρώπη κάνει πρωταθλητισμό: Γερμανία, Καναδάς, Χονγκ Κονγκ, Ιαπωνία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Αυστραλία, Βέλγιο, Αυστρία, Νότια Κορέα, Ιρλανδία και Ισραήλ.

Στον αντίποδα, στις τελευταίες δέκα θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης βρίσκονται:

  • η Νιγηρία,
  • η Αλγερία,
  • η Ζάμπια,
  • το Καμερούν,
  • η Τανζανία,
  • το Νεπάλ,
  • η Βενεζουέλα,
  • το Μάλι,
  • η Μοζαμβίκη και
  • η Αιθιοπία.

Πολλαπλά τα οφέλη των ηλεκρονικών πληρωμών

Φορείς του κλάδου συνομολογούν πως οι ηλεκτρονικές πληρωμές αποκτούν ρόλο καταλύτη για την παγκόσμια οικονομία ενώ το ψηφιακό χρήμα αναμένεται να διευκολύνει μια σειρά από καθημερινές δραστηριότητες, δημιουργώντας πολλαπλασιαστικά οφέλη για τις επιχειρήσεις, τους πολίτες ακόμα και για το Δημόσιο τομέα.

Σε παρόμοιο συμπέρασμα καταλήγει και η έρευνα της Citi η οποία αποδεικνύει ότι μια αύξηση της υιοθέτησης του ψηφιακού χρήματος της τάξης του 10%, παγκοσμίως, θα διευκόλυνε την πρόσβαση στις συμβατικές χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και θα εξασφάλιζε φθηνότερες πιστώσεις για 220 εκατ. άτομα. Αυτό θα ισοδυναμούσε με άνοδο των καταναλωτικών δαπανών κατά 150 δισ. δολάρια αλλά και με μείωση του κόστους διαχείρισης των μετρητών για τις επιχειρήσεις κατά 100 δισ δολάρια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider