Ώθηση στις συνολικές πωλήσεις των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας για το 2018 έδωσε τελικά η Black Friday – για την ακριβεια η Black Week. αφού το φαινόμενο των προσφορών επεκτάθηκε ολόκληρη την εβδομάδα -  όπως μαρτυρούν τα πρόσφατα στοιχεία έρευνας της Gfk Temax, με τις προτιμήσεις των καταναλωτών να επικεντρώνονται σε λευκές συσκευές αλλά και έξυπνα κινητά τηλέφωνα.

Ειδικότερα και σύμφωνα με έρευνα της GfK Temax, η αξία της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας το 2018 παρουσίασε αύξηση 5,4% εν συγκρίσει με την προηγούμενη χρονιά και διαμορφώθηκε στα 2,185 δισ. ευρώ.

Μεγάλη ώθηση, της τάξης του 4,9% στις πωλήσεις του δ’ τριμήνου, έδωσε πέρα από την περίοδο των χριστουγέννων και η Black Friday με  αποτέλεσμα ειδικά στο τελευταίο τρίμηνο του έτους να καταγράφουν θετικό πρόσημο σχεδόν όλες οι επιμέρους κατηγορίες προϊόντων. Τα έσοδα στο τελευταίο τρίμηνο το έτους διαμορφώθηκαν στα 684 εκατ. ευρώ.
    
Στην κορυφή των πωλήσεων βρέθηκε η κατηγορία των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων η οποία έφτασε τα 666 εκατ. ευρώ στο σύνολο της χρονιάς καταγράφοντας άνοδο 9,5%. Μόνο το τελευταίο τρίμηνο η αύξηση έφτασε το 5,9%, δηλαδή 27 εκατ. ευρώ δαπανήθηκαν στην αγορά τηλεπικοινωνιακών προϊόντων μόνο στο δ’ τρίμηνο. Από την εν λόγω κατηγορία ικανοποιητικά κινήθηκαν τόσο τα smartphones όσο και τα wearables και τα κινητά.

Ιδιαίτερη θέρμη έδειξαν οι καταναλωτές και για τις οικιακές συσκευές όπως οι κουζίνες και τα στεγνωτήρια. Οι πωλήσεις των λευκών συσκευών βρέθηκαν στην δεύτερη θέση με τις πωλήσεις τους να ανέρχονται στα 480 εκατ. ευρώ καταγράφοντας άνοδο 5,8%. Και σε αυτή την κατηγορία προϊόντων το τελευταίο τρίμηνο του έτους ήταν αρκετά δυνατό με 130 εκατ. ευρώ και αύξηση 8,1%. Παράγοντες της αγοράς ομολογούν πως ώθηση στην συγκεκριμένη κατηγορία έδωσε η Airbnb και οι ανακαινίσεις σπιτιών με στόχο την βραχυχρόνια μίσθωση,  αιτία που έδωσε ώθηση και τα προηγούμενα χρόνια.

Με μικρή άνοδο κινήθηκε η μέχρι πρότινος δεύτερη κατηγορία, αυτή των προϊόντων πληροφορικής. Οι πωλήσεις της παρουσίασαν αύξηση 2% φτάνοντας τα 475 εκατ. ευρώ για το σύνολο της χρονιάς ενώ μόνο στο δ’ τρίμηνο η αύξηση λόγω Black Friday έφτασε το 3,1% αγγίζοντας τα 158 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Ικανοποιητικά φαίνεται να κινήθηκε και η κατηγορία των μεγάλων προϊόντων τεχνολογίας όπως τηλεοράσεις με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 2% στο σύνολο της χρονιάς φτάνοντας τα 347 εκατ. ευρώ ενώ 5,8% αυξήθηκαν στο τέλος του 2018 με την αξία να διαμορφώνεται στα 121 εκατ. ευρώ.

Παρόμοια ήταν η άνοδος και για τις μικρές ηλεκτρικές συσκευές όπου οι πωλήσεις του έφθασαν τα 158 εκατ. ευρώ , αυξημένες κατά 4,8%, ενώ μόνο στο δ’ τρίμηνο η αύξηση έφθασε στο 8% και στα 59 εκατ. ευρώ. Ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες, ξυριστικές μηχανές αλλά και ατμοσίδερα συγκαταλέγονται στα προϊόντα που οι καταναλωτές αγόρασαν κατά κόρον.

Απώλειες ωστόσο καταγράφηκαν στις μικρότερες κατηγορίες. Ειδικότερα οι πωλήσεις των ειδών εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων έπεσαν κατά 8,6% και 5% στο σύνολο του έτους και στο τελευταίο τρίμηνο αντίστοιχα και διαμορφώθηκαν στα 32 εκατ. ευρώ και 10 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Την πτωτική της πορεία συνέχισε η κατηγορία των φωτογρφικών μηχανών με την πτώση να φτάνει το 10,8% ( 28 εκατ. ευρώ) ενώ μόνο στο δ’ τρίμηνο έφτασε το 4% στα 9 εκατ. ευρώ.
.