Στη δέσμευση όχι απλά να θολώνει αλλα να αφαιρέσει όλες τις εικόνες που παρουσιάζουν αυτοτραματισμούς ή αυτοκτονικές διαθέσεις προχώρησε το Instagram, σύμφωνα με τον προϊστάμενος της πλατφόρμας κοινωνικών δικτύων, μετά και την δριμεία κριτική που δέχτηκε με αφορμή την αυτοκτονία της μαθήτριας Μόλι Ρούσελ. 

Οι γονείς της Russell πιστεύουν πως η κόρη τους αυτοκτόνησε αφότου εκτέθηκε υλικό αυτοτραυματισμών και αυτοκτονιών στο Instagram και το Pinterest. 

Η εφαρμογή η οποία είναι θυγατρική του Facebook κατηγορήθηκε ότι δεν έκανε αρκετά για να ελέγχει και να αφαιρεί από τους λογαριασμούς των χρηστών φωτογραφίες που παρουσιάζουν άτομα να αυτοτραυματίζονται ή εικόνες που εκφράζουν ξεκάθαρα μια κάποια πρόθεση αυτοκτονίας. 

Ο επικεφαλής του Instagram, Άνταμ Μοσέρι, δήλωσε ότι ενώ μέχρι πρότινος δεν υπήρχε σχετικός έλεγχος, από εδώ και στο εξής η πολιτική θα αλλάξει απαγορεύοντας την δημοσίευση τέτοιου είδους εικόνων από τους χρήστες. Γι' αυτό και στο εξής θα γίνεται έλεγχος μέσω αλγορίθμων ώστε να εντοπίζεται τέτοιο περιεχόμενο και να καταργείται. 

Να σημειωθεί ότι η εφαρμογή δυσκολεύεται να εξασφαλίσει πως οι χρήστες, θα μπορούν να μοιράζονται υλικό που σχετίζεται με αυτά τα θέματα, με τρόπο που θα τους επιτρέπει να εκφραστούν χωρίς ωστόσο να υποκινούν αυτές τις πράξεις. Για το λόγο αυτό δημιούργησε και τις λεγόμενες «sensitivity screens» που θαμπώνουν δηλαδή τις εικόνες έως ότου ο χρήστης δηλώσει ρητά πως θέλει να τις δει. Επιπλέον το Instagram έχει μπλοκάρει τις φωτογραφίες αυτές από το να φαίνονται στην αναζήτηση, στα hastags και τις προτάσεις λογαριασμών.  

«Ο λόγος που μέχρι χθες επιτρέπαμε κάτι τέτοιο είναι γιατί διαχρονικά οι άνθρωποι έχουν ανάγκη να διηγηθούν την ιστορία τους και το πώς επιβίωσαν μέσα από αυτή, ωστόσο δεν έχουμε επιτρέψει τίποτα που να προωθεί τον αυτοτραυματισμό ή την αυτοκτονία» ανέφερε χαρακτηριστικά στο BBC.

Παρόλα αυτά θα προχωρήσουμε παραπέρα και θα απαγορεύσουμε ακόμα και τα απλά γραφικά που υποδηλώνουν κάποια πράξη αυτοτραυματισμού. 

Προς το παρόν, η εφαρμογή βασίζεται στους χρήστες για να αναφέρουν απαγορευμενες εικόνες, στο μέλλον όμως η εταιρεία θα αναπτύξει νέες τεχνολογίες για να εντοπίζει μέσω αλγορίθμων τέτοιου είδους εικόνες.

«Πρέπει ωστόσο να γνωρίζουμε πως ορισμένες φορές είναι δύσκολο να εντοπιστούν», διευκρινίζει ο επικεφαλής του μέσου «Μπορεί για παράδειγμα να ποστάρω μια εικόνα μιας ουλή αναφέροντας πως “είμαι 30 ημέρες καθαρός" κι αυτός είναι ένας τρόπος να πω την ιστορία μου», σημείωσε.