ΔΕΗ: Επενδύσεις 686,7 εκατ. και νέα χρηματοδότηση ύψους 160 εκατ.

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΔΕΗ: Επενδύσεις 686,7 εκατ. και νέα χρηματοδότηση ύψους 160 εκατ.
Για την περίοδο 2015 – 2019 οι συνολικές επενδύσεις ξεπερνούν τα 3 δισ. ευρώ.

Πρωταθλητής επενδύσεων και το 2019 η ΔΕΗ. Ο προϋπολογισμός της Επιχείρησης για φέτος προβλέπει συνολικές επενδύσεις ύψους 686,7 εκατ. ευρώ. Επισημαίνεται ότι για την περίοδο 2015 – 2019 οι συνολικές επενδύσεις ξεπερνούν τα 3 δισ. ευρώ.

Την ίδια ώρα,η ΔΕΗ λαμβάνει έγκριση νέας γραμμής χρηματοδότησης από την Τράπεζα Εμπορίου και Αναπτύξεως Ευξείνου Πόντου. Συγκεκριμένα, η επιχείρηση αναφέρει ότι:

Η ΔΕΗ Α.Ε. ανακοινώνει ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της και η Επιτροπή Πιστοδοτήσεων της Τράπεζας Εμπορίου και Αναπτύξεως Ευξείνου Πόντου - Black Sea Trade & Development Bank, έχουν εγκρίνει (υπό την τελική έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου της Τράπεζας), τους οικονομικούς όρους νέας χρηματοδότησης ύψους 160 εκατ. ευρώ, πενταετούς διάρκειας με μία εφάπαξ αποπληρωμή στη λήξη του δανείου και ανταγωνιστικό επιτόκιο.

Το δάνειο θα χρησιμοποιηθεί για την χρηματοδότηση του επενδυτικού πλάνου της ΔΕΗ Α.Ε. Η χρηματοδότηση αυτή αποτελεί την έναρξη μίας σημαντικής συνεργασίας με την Τράπεζα Εμπορίου και Αναπτύξεως Ευξείνου Πόντου (με έδρα την Θεσσαλονίκη), η οποία υποστηρίζει επενδυτικά έργα στον τομέα της ενέργειας με μεγάλη σημασία για την οικονομία, τους Έλληνες καταναλωτές, την ασφάλεια εφοδιασμού της Χώρας και το περιβάλλον.

Όσον αφορά στα μελλοντικά σχέδια της επιχείρησης, όπως είναι γνωστό, η ΔΕΗ κάνει στροφή στις Ανανεώσιμες Πηγές και τα εναλλακτικά καύσιμα, κάνει άνοιγμα στο εξωτερικό αλλά εισάγει και ένα νέο business concept το οποίο αφορά στην εσωτερική αγορά και το οποίο αυτή τη στιγμή «παίρνει σάρκα και οστά».

Σε συνέντευξη που παραχώρησε πριν από λίγο καιρό στο insider.gr , στο πλαίσιο του συνεδρίου Εcomobility, ο κ. Γιάννης Κοπανάκης, Γενικός Διευθυντής Εταιρικής Ανάπτυξης της ΔΕΗ, ανακοινώνει ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο το οποίο αυτή τη φορά έχει ως βασικό άξονα την ηλεκτροκίνηση.

Αναφερόμενος στη στροφή που επιχειρεί η ΔΕΗ στην καθαρή ενέργεια, ο κ. Κοπανάκης επισημαίνει ότι:

«Καταρχήν εισαγωγικά να πούμε ότι η ηλεκτροκίνηση είναι ενταγμένη σε ένα στρατηγικό σχεδιασμό της εταιρείας για να μετασχηματιστεί από μια εταιρεία που μέχρι στιγμής παράγει και πουλάει ηλεκτρική ενέργεια σε μια εταιρεία ενεργειακή κατά βάση που όχι μόνο παράγει αλλά και προωθεί ενεργειακά προϊόντα και υπηρεσίες. Άρα είναι μια στροφή γενικά στον τομέα της Ενέργειας και ειδικότερα στον τομέα των υπηρεσιών. Κομμάτι των υπηρεσιών είναι και η ηλεκτροκίνηση την οποία εμείς βλέπουμε ως μια πράσινη ηλεκτροκίνηση και ως μια ολοκληρωμένη υπηρεσία. Η πρόταση που κάνουμε σε συνεργασία με μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες στο χώρο είναι ότι παρέχουμε μία συγκεκριμένη πρόταση η οποία ξεκινά από τα μέσα μαζικής μεταφοράς και ενσωματώνει: την εξατομικευμένη μελέτη της κάθε διαδρομής, την επιλογή του εξοπλισμού δηλαδή το κατάλληλο λεωφορείο και την κατάλληλη σχεδίαση για την συγκεκριμένη εφαρμογή, τη συντήρηση και τις υποδομές φόρτισης.

Ταυτόχρονα όμως διασφαλίζουμε και το κόστος της ενέργειας. Δηλαδή, εγγυόμαστε ενέργεια πράσινη, προερχόμενη δηλαδή από νέα ΑΠΕ σε τιμή που θα είναι εγγυημένη σε βάθος χρόνου (άρα και κόστος και προέλευση) και ταυτόχρονα ενσωματώνει και το κόστος συντήρησης του εξοπλισμού. Επομένως ο πελάτης δεν έχει ρίσκο, ξέρει ότι με μια σύμβαση μακράς διάρκειας μαζί μας διασφαλίζει και τη διαθεσιμότητα του εξοπλισμού, το κόστος, τη συντήρηση και την απόδοση του εξοπλισμού αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα όλης αυτής της ιστορίας».

Το πελατολόγιο στο οποίο απευθύνεται το νέο αυτό μοντέλο είναι οι δήμοι και οι τοπικές κοινωνίες και όπως σημειώνει ο κ. Κοπανάκης, οι πρώτες αντιδράσεις είναι θετικές.

«Υπάρχει καλή αντιμετώπιση. Το ακούν όλοι καλά. Τώρα είμαστε στη φάση που προσπαθούμε να αποτυπώσουμε ένα συγκεκριμένο επιχειρηματικό μοντέλο το οποίο να μπορεί να χρηματοδοτείται αξιόπιστα. Μετά υπάρχουν και οι διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν καθώς αυτοί οι φορείς έχουν επίσης τη δική τους στρατηγική την οποία πρέπει να ακολουθήσουν. Εμείς σε αυτή τη φάση ρίχνουμε την πρόταση, το business concept δηλαδή, και περιμένουμε και τη δική τους ανταπόκριση».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider