Υποδομές και ζήτηση ανοίγουν το δρόμο στο φυσικό αέριο

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Υποδομές και ζήτηση ανοίγουν το δρόμο στο φυσικό αέριο
Ο κ. Αναστάσιος Τόσιος, Εμπορικός Διευθυντής της Εταιρείας Διανομής Αερίου Αττικής μιλώντας στο insider.gr αναλύει τις προοπτικές ανάπτυξης του φυσικού αερίου στην Ελλάδα.

Νέα δεδομένα δημιουργούνται για την ανάπτυξη της αγοράς φυσικού αερίου στην Ελλάδα με τις υποδομές και τις επενδύσεις των επιχειρήσεων του κλάδου να διευρύνουν τη διείσδυσή του στην εγχώρια αγορά. Σύμφωνα με στοιχεία των εταιρειών του κλάδου ενέργειας, προβλέπεται διαρκής αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης φυσικού αερίου σε επίπεδα σταθερά άνω των 5 δις. κυβικών μέτρων σε ετήσια βάση ενώ οι εκτιμώμενες επενδύσεις μόνο για τα δίκτυα διανομής υπολογίζεται ότι θα ανέλθουν στα 2,0 δισ. ευρώ την περίοδο 2020-2030.

Ο κ. Αναστάσιος Τόσιος, Εμπορικός Διευθυντής της Εταιρείας Διανομής Αερίου Αττικής (Ε.Δ.Α. Αττικής), Εταίρος και Πρόεδρος της Επιτροπής Φυσικού Αερίου του ΙΕΝΕ, μιλώντας στο insider.gr αναλύει τις προοπτικές ανάπτυξης του φυσικού αερίου στην Ελλάδα.

«Η χρήση του φυσικού αερίου από επιχειρήσεις, βιομηχανίες και καταναλωτές ενθαρρύνεται από την υλοποίηση μεγάλων έργων διεθνούς εμβέλειας στα οποία εμπλέκεται και η Ελλάδα, μια εξέλιξη η οποία την καθιστά αναγκαίο ενεργειακό κόμβο για την ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Μεσογείου. Ο αγωγός ΤΑP και ο αγωγός IGB προβλέπεται να ολοκληρωθούν το 2020, ενώ σε στάδιο ωρίμανσης βρίσκονται οι αγωγοί IAP και EAST MED. Η αναβάθμιση της Ρεβυθούσας και το FSRU Αλεξανδρούπολης θα αυξήσουν την αποθηκευτική ικανότητα της χώρας ενώ προς αυτή την κατεύθυνση θα λειτουργήσει και η ανάπτυξη δικτύων νέων Ανεξάρτητων Συστημάτων Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ). Η εγχώρια αγορά επίσης αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς καθώς αυτή τη στιγμή δραστηριοποιούνται 21 εταιρείες προμήθειας φυσικού αερίου, ενώ ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια.».

Αναφερόμενος στις προκλήσεις του κλάδου για τα επόμενα χρόνια, ο κ. Τόσιος σημειώνει ότι: «Πρόκειται για μία αγορά η οποία συνεχώς εξελίσσεται. Το φυσικό αέριο δεν θα αποτελέσει μόνο μεταβατικό καύσιμο αλλά παρουσιάζει και πολλαπλά πλεονεκτήματα που το καταστούν απαραίτητο για την υποστήριξη και βιωσιμότητα των εθνικών οικονομιών. Σύμφωνα με το σενάριο της «βιώσιμης ανάπτυξης» του IEA, το 2040 το φυσικό αέριο θα καλύπτει το 25,7% της παγκόσμιας ενεργειακής ζήτησης, ενώ το πετρέλαιο το 23%. Η Ελλάδα αναπόφευκτα θα ακολουθήσει αυτή την τάση και αναμένουμε να δούμε περαιτέρω αύξηση του αριθμού των εναλλακτικών προμηθευτών φυσικού αερίου, ανάπτυξη της αεριοκίνησης, καθώς και των αγορών CNG και small scale LNG για την τροφοδότηση απομακρυσμένων αστικών κέντρων ή μεγάλων νησιών. Βέβαια, επειδή η ανάπτυξη προϋποθέτει επενδύσεις, απαιτείται η δημιουργία ευνοϊκού ρυθμιστικού και φορολογικού πλαισίου για τη λειτουργία και χρηματοδότηση εταιρειών παροχής σύνθετων ενεργειακών προϊόντων, μέσω και της πλήρους αξιοποίησης των δυνατοτήτων του Ελληνικού Χρηματιστηρίου Ενέργειας.».

Το κόστος του φυσικού αερίου

Πόσο πιο οικονομικό είναι όμως το φυσικό αέριο σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα;

Όπως σημειώνει ο κ. Τόσιος, το φυσικό αέριο παρουσιάζει ιστορικά το χαμηλότερο κόστος συγκριτικά με άλλες συμβατικές τεχνολογίες ενώ δεν προβλέπεται να ξεπεράσει το κόστος των άλλων συμβατικών καυσίμων και τα επόμενα έτη, εάν λάβουμε υπόψη και το κόστος εκπομπών ρύπων. Σε περιβαλλοντικούς όρους, το φυσικό αέριο συμβάλλει σημαντικά τόσο στη μείωση των εκπομπών CO2, όσο και στην αύξηση της ενεργειακής αποδοτικότητας, μέσω της μείωσης της τελικής κατανάλωσης σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% σε σχέση με άλλα συμβατικά καύσιμα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider