Στα ίδια επίπεδα με πέρσι ο τζίρος των γιορτών – Τι αγόρασαν οι Έλληνες

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στα ίδια επίπεδα με πέρσι ο τζίρος των γιορτών – Τι αγόρασαν οι Έλληνες
Οι 7 στους 10 καταναλωτές αγόρασαν είδη ένδυσης - υπόδησης σύμφωνα με έρευνα του ΕΒΕΠ.

Περίπου στα περσινά επίπεδα κινήθηκε ο τζίρος των γιορτών, όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία σχετικής τηλεφωνικής έρευνας του τμήματος Μελετών του ΕΒΕΠ σε επιχειρήσεις λιανικής στην Αττική, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλη Κορκίδη.

Πανελλαδικά, με τα καταστήματα να είναι και φέτος ανοικτά τις τρεις τελευταίες Κυριακές του έτους, εκτιμάται πως ο συνολικός τζίρος του Δεκεμβρίου το 2019, κυμάνθηκε κοντά στα περυσινά 3,5 δισ. ευρώ, αλλά βεβαίως πολύ μακριά από τα 5,4 δισ. ευρώ του 2009 σύμφωνα με την έρευνα. Η αγοραστική κίνηση στις διάφορες αγορές του Λεκανοπεδίου, ήταν αλλού έντονη και αλλού υποτονική.

Η σωρευτική μείωση "υπερδεκαετίας" του τζίρου του Δεκεμβρίου, υπολογίζεται στο -35%, με απώλειες σχεδόν 2 δισ. ευρώ στις πωλήσεις. Σε ετήσια βάση, τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ του 2019, δείχνουν σταθεροποίηση του επιπέδου τζίρου λιανικής, με πρόβλεψη να έχει κλείσει κοντά στα 42 δισ. ευρώ συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων και 36 δισ. ευρώ εκτός καυσίμων. Παράλληλα οι πρώτες προβολές στοιχείων και οι εκτιμήσεις για το δωδεκάμηνο του 2019 επίσης δείχνουν μία οριακή αύξηση στον συνολικό τζίρο της λιανικής περίπου 1,5% επιβεβαιώνοντας εν μέρει τις προβλέψεις οριακής αύξησης 1,8% της ιδιωτικής κατανάλωσης και της βελτίωσης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης κατά περίπου 2 μονάδες.

Σημειώνεται επίσης ότι τα στοιχεία στις επιχειρήσεις της Περιφέρειας Αττικής είναι ενδεικτικά, αφού στην Αττική, κατοικεί το 40% των φορολογουμένων, δηλώνεται το 48% του εισοδήματος της χώρας, το 59% του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων και το 58% του κύκλου εργασιών στο εμπόριο.

Τι αγόρασαν οι Έλληνες καταναλωτές

Οι 8 στους 10 καταναλωτές ξεκίνησαν τις αγορές το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου, την περίοδο 15-24 Δεκεμβρίου και κυρίως μετά την καταβολή του δώρου, ενώ μόνο 2 στους 10 έκαναν τις αγορές της τελευταίας στιγμής έως και την 31η Δεκεμβρίου.

Η πλειονότητα των ελληνικών οικογενειών στράφηκε στα φυσικά καταστήματα και το παραδοσιακό εμπόριο, συνδυάζοντας διασκέδαση και αγορές, ενώ στις γιορτές το διαδίκτυο επιλέχθηκε περισσότερο για ιδέες και τιμές.

6 στους 10 Έλληνες καταναλωτές ήταν προσεκτικοί να μην υπερβούν το διαθέσιμο οικογενειακό προϋπολογισμό και οι 4 στους 10 ήταν διστακτικοί εάν θα κατάφερναν να καλύψουν όλες τις υποχρεώσεις τους.

Η ένδυση-υπόδηση παραμένει μεν πρώτη προτίμηση, αλλά με μικρότερη ένταση από τις 9 στις 10 αγορές, που ήταν παλαιότερα.

Αναλυτικά:
Οι 7 στους 10 καταναλωτές αγόρασαν είδη ένδυσης - υπόδησης
Οι 5 στους 10 αγόρασαν ηλεκτρονικά είδη και αξεσουάρ κινητής τηλεφωνίας
Οι 4 στους 10 αγόρασαν καλλυντικά και φαρμακευτικά
Οι 3 στους 10 αγόρασαν μπιζού και κοσμήματα
Οι 2 στους 10 αγόρασαν ηλεκτρικά είδη και έπιπλα

Αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων παρατηρήθηκε τον Δεκέμβριο στα εμπορικά κέντρα, τα σούπερ μάρκετ, τους χώρους εστίασης, τα κομμωτήρια και τις κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων. Τα στοιχεία του εννεαμήνου του 2019, της ΕΛΣΤΑΤ, δείχνουν μία αύξηση από το αντίστοιχο διάστημα του 2018 κατά 10% σε βιβλία και δώρα, 6% σε έπιπλα και ηλεκτρικά, 2,4% στα καύσιμα, καθώς και 1% στα Σούπερ Μάρκετ, όμως αντίστοιχα δείχνουν μείωση -6% στο σύνολο της κατηγορίας τρόφιμα-ποτά-καπνικά, -2 % στα φαρμακευτικά-καλλυντικά και -1,5% στην ένδυση-υπόδηση.

Αναμένοντας τα τελικά στοιχεία του έτους επισημαίνεται και φέτος η αποδυνάμωση της ζήτησης στην ένδυση-υπόδηση από το 88% το 2018 στο 75% το 2019, που αυτόματα συνεπάγεται μία μείωση του όγκου πωλήσεων 15%. Πάντως την περίοδο των εορτών στην Αττική η μείωση στην ένδυση-υπόδηση εκτιμάται μεσοσταθμικά στο -5%. Παρατηρείται, επίσης, για άλλη μία φορά έντονη μεταφορά τζίρου από τους μικρούς στους μεγαλύτερους του λιανικού εμπορίου, που φαίνεται να υπερβαίνει το 4%. Είναι αξιοσημείωτο πάντως ότι στο 9μηνο τα πολυκαταστήματα έδειχναν μία μείωση -13% και αναμένουμε τα επίσημα στοιχεία του τελευταίου τριμήνου για να δούμε πως διαμορφώθηκε αυτή η πτώση.

Από τα ενδεικτικά στοιχεία στην Αττική, οι 4 στις 10 επιχειρήσεις κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα, οι 3 στις 10 υψηλότερα και οι 3 στις 10 χαμηλότερα. Εντούτοις, ασφαλή συμπεράσματα θα βγάλουμε όταν έχουμε τα πλήρη και αναλυτικά στοιχεία όλου του 2019 για όλους τους κλάδους του εμπορίου και των υπηρεσιών από ΕΛΣΤΑΤ και ΙΝΕΜΥ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider