Ετοιμάζονται για τη Βlack Friday οι καταναλωτές – Πόσοι θα ψωνίσουν, τι θα αγοράσουν

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ετοιμάζονται για τη Βlack Friday οι καταναλωτές – Πόσοι θα ψωνίσουν, τι θα αγοράσουν
Oι Έλληνες σε ποσοστό 34% δηλώνουν ότι θα ψωνίσουν τη Black Friday, ενώ το 40% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι δεν έχει αποφασίσει ακόμα.

Αντίστροφα μετρούν οι Έλληνες καταναλωτές για τη Black Friday που έρχεται την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου.

Οι πρώτες προσφορές έχουν ήδη ξεκινήσει στα online καταστήματα και φτάνουν ακόμη και το 50% ενώ οι επιχειρήσεις με newsletter και sms ενημερώνουν τους καταναλωτές για όσα θα ακολουθήσουν τις επόμενες ημέρες με αποκορύφωμα την Παρασκευή των μεγάλων εκτπώσεων.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το Εργαστήριο «Αγορά» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, οι Έλληνες σε ποσοστό 34% δηλώνουν ότι θα ψωνίσουν κατά τη Black Friday, ενώ το 40% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι δεν έχει αποφασίσει ακόμα. Από εκείνους πάντως που απάντησαν ότι δεν θα ψωνίσουν, το 35% λέει ότι δεν χρειάζεται κάτι ενώ το 31% λέει ότι δεν έχει ή δεν θέλει να διαθέσει χρήματα.

Σε ποσοστό 70%, οι υποψήφιοι αγοραστές κρίνουν ως ικανοποιητικές τις εκπτώσεις των επιχειρήσεων τη συγκεκριμένη μέρα. Το ποσοστό έκπτωσης άλλωστε αναδεικνύεται για το 94% ως το σημαντικότερο κίνητρο για αγορές στη Black Friday.

Περίπου τέσσερις στους δέκα (43%) θα συνδυάσουν τις αγορές σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, το 20% θα επιλέξει μόνο φυσικά καταστήματα και μόλιας το 3% θα κάνει αγορές αποκλειστικά σε ηλεκτρονικά καταστήματα.

Τα είδη ένδυσης και υπόδησης φαίνεται ότι για ακόμη μία χρονιά θα είναι στην κορυφή των προτιμήσεων των αγορών και για τα δύο φύλα, συγκεκριμένα, για το 80% των γυναικών και το 68% για των ανδρών. Η δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή είναι για τις γυναίκες τα καλλυντικά και τα είδη προσωπικής περιποίησης (48%) και για τους άνδρες οι ηλεκτρικές συσκευές (64%).

Επτά στους δέκα άνδρες (69,5%) και πάνω από τρεις στις τέσσερις γυναίκες (77%) σκοπεύουν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες της Black Friday για αγορά δώρων.

Οδηγίες και συμβουλές στους καταναλωτές

Να κάνουν έρευνα αγοράς ενόψει Black Friday και να «αξιοποιήσουν προς το συμφέρον τους τις χαμηλές τιμές που θα βρουν στην αγορά τη συγκεκριμένη μέρα» συμβουλεύει τους καταναλωτές ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών.

«Η έρευνα αγοράς αποτελεί πάντοτε χρήσιμο εργαλείο για τον καταναλωτή, για να επιλέξει με αντικειμενικά κριτήρια τα προϊόντα που καλύπτουν τις προσωπικές του ανάγκες, συνυπολογίζοντας τη σχέση ποιότητας και τιμής, ειδικά για είδη τα οποία έχουν υψηλή αξία αγοράς» προσθέτει ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών.

Από την πλευρά της η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύεων με ανακοίνωσή της καλεί τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κυρίως ως προς τις διαδικτυακές τους συναλλαγές συμβουλεύει τους καταναλωτές ενόψει της Black Friday στις 29 Νοεμβρίου και της Cyber Monday στις 2 Δεκεμβρίου.

Παράλληλα τους συμβουλεύει:

• Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.

• Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.

• Να αποφεύγουν να παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.

• Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή, η οποία λειτουργεί τις εργάσιμες ημέρες (Δευτέρα έως Παρασκευή) και ώρες από 09.00 έως 15.00.

Επίσης, οι καταγγελίες μπορούν να υποβάλλονται μέσω της φόρμας καταγγελιών του ιστοτόπου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή με ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση [email protected].

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider