Green Cola - Stevia Hellas: Το μοντέλο συνεργασίας και οι προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής στέβιας

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Green Cola - Stevia Hellas: Το μοντέλο συνεργασίας και οι προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής στέβιας
Στον χαιρετισμό του ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης  τόνισε ότι η ανάπτυξη σε στέρεες βάσεις απαιτεί την αξιοποίηση του πρωτογενούς τομέα.

Ημερίδα με τίτλο «Ελληνική Στέβια: Συνεργασία από τη γη στο ράφι», διοργάνωσαν την Τετάρτη η Green Cola Hellas και ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Stevia Hellas στην αίθουσα του Μικρού Χρηματιστηρίου.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας παρουσιάστηκαν οι διαδρομές της Stevia Hellas και της Green Cola όπως επίσης η μεταξύ τους συνεργασία και η επένδυση τους στο καινοτόμο αγροτικό προϊόν την ελληνική στέβια. Παράλληλα παρουσιάστηκαν οι προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής στέβιας όπως και η «γεωγραφία» της ευρωπαϊκής στέβιας.

Την εκδήλωση, προλόγισαν ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός και ο Χριστόφορος Χατζόπουλος, Διευθυντής Τραπεζικής Επιχειρήσεων και Δανείων Λιανικής της Εθνικής Τράπεζας.

Παράλληλα συμμετείχαν Έλληνες και διεθνείς ομιλητές, όπως οι κ.κ. Στέλιος Θεοδουλίδης, Γενικός Διευθυντής της Venus Growers, Δρ. Φίλιππος Παπαδόπουλος, Διευθυντής Στρατηγικών Έργων, της Αμερικάνικης Γεωργικής Σχολής, Περικλής Βενιέρης, Πρόεδρος της Green Cola Hellas, Joel Perret, Πρόεδρος της Γαλλικής εταιρείας Stevia Natura, η κα. Ilanit Kabessa, Επικεφαλής Καινοτομίας, Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και Επενδυτικών Σχημάτων της Dole Packaged Food καθώς και ο κ. Χρήστος Σταμάτης, Διευθύνων Σύμβουλος της Stevia Hellas.

Στον χαιρετισμό του ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης τόνισε ότι η ανάπτυξη σε στέρεες βάσεις απαιτεί την αξιοποίηση του πρωτογενούς τομέα.

«Δεν θα μπορέσουμε ποτέ να φτιάξουμε μια στέρεα οικονομία εάν δεν αξιοποιήσουμε τις δυνάμεις του πρωτογενούς τομέα της παραγωγής. Μια οικονομία για είναι σταθερή και να έχει ουσία και να μετρά πρέπει να έχει παραγωγική βάση» υπογράμμισε ο κ. Γεωργιάδης. Όπως είπε ο υπουργός Ανάπτυξης, στόχος μας είναι οι επενδύσεις στη βιομηχανία, καθώς αν θέλουμε να αποτελέσουμε success story, δεν μπορούμε να περιοριστούμε μόνο στον τουρισμό και στις υπηρεσίες. Σημείωσε επίσης ότι η συνεργασία Stevia Hellas - Green Cola θα πρέπει να βρει μιμητές.

«Το δικό μας παράδειγμα, αυτό της συνεργασίας της Stevia Hellas με την Green Cola, πιστεύω ότι μπορεί να αποτελέσει ένα θετικό δείγμα, μια αισιόδοξη αλλά και πλήρως πρακτική αφήγηση για την Ελλάδα των επόμενων χρόνων. Εμείς που έχουμε παραμείνει εδώ, που συνεχίζουμε να παράγουμε στη χώρα μας δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι επιτελούμε έναν πολλαπλό ρόλο που εκτείνεται από την οικονομία έως την κοινωνική συνοχή. Όλες οι ελληνικές επιχειρήσεις πρέπει να συνεχίζουμε να στηρίζουμε τη χώρα μας», τόνισε ο Περικλής Βενιέρης, Πρόεδρος της Green Cola.

Από την πλευρά του, ο Χρήστος Σταμάτης, Διευθύνων Σύμβουλος της Stevia Hellas, σημείωσε ότι «το μέλλον του αγροτικού τομέα, της πρωτογενούς παραγωγής, πρέπει να έχει στη βάση της τρία βασικά χαρακτηριστικά: τη συνεργασία, κάτι που αποτελεί για εμάς στη Stevia Hellas βασική κατεύθυνση, την τεχνολογία και την καινοτομία στην παραγωγή, για να μπορούμε να εξελίσσουμε τις τεχνικές μας και να δημιουργούμε ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, καθώς και τη δημιουργία υπεραξίας στα ίδια μας τα προϊόντα, έτσι ώστε να είναι πλήρως βιώσιμη η δουλειά μας».

Στις προοπτικές της ευρωπαϊκής στέβιας αναφέρθηκε ο Joel Perret, Πρόεδρος της γαλλικής εταιρείας Stevia Natura, ο οποίος ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι η παραγωγή της στέβιας στην Ευρώπη δεν έχει ακόμη την πορεία της αντίστοιχης παραγωγής στην Ασία.Ωστόσο, το στοίχημα της ανάπτυξης της στέβιας στην Ευρώπη σε επίπεδο παραγωγής είναι πολύ σημαντικό, καθώς πρόκειται για έναν τομέα που δημιουργεί μεγάλο αριθμό θέσεων εργασίας, τονώνει την αγροτική παραγωγή και συνδέει την πρωτογενή παραγωγή με την καινοτομία.

Η επιτυχία της ανάπτυξης της στέβιας εξαρτάται άμεσα από τους καταναλωτές, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Μάνος Ελευθερίου, VP Business Development της Green Cola. Όπως υποστήριξε, για να δημιουργηθεί μια σημαντική ζήτηση στην αγορά πρέπει να προτείνουμε προϊόντα που συνδυάζουν φυσικά συστατικά, απαντώντας στην απαίτηση του καταναλωτή για υγιεινή διατροφή, με τη γεύση, η οποία πάντοτε θα αποτελεί την προτεραιότητα του καταναλωτή. Και αυτό είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της στέβιας.

Η Ilanit Kabessa, Επικεφαλής Καινοτομίας, Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και Επενδυτικών Σχημάτων της Dole Packaged Food, επεσήμανε ότι πλέον το έδαφος είναι πρόσφορο για την ανάπτυξη της στέβιας. Πρόσθεσε ότι υπάρχει μια σημαντική τάση, διεθνώς, για φυσικά προϊόντα, οι νέοι κανονισμοί ευνοούν πλέον την ανάπτυξή της στην Ευρώπη ενώ η βιομηχανία έχει και τη δυνατότητα και τη θέληση να δεχτεί την καινοτομία.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο γενικός διευθυντής της Venus Growers, Στέλιος Θεοδουλίδης, χρειάζεται μελέτη και σχέδιο. Όπως είπε, η παραγωγή υψηλού επιπέδου και η ποιότητα στα προϊόντα είναι σίγουρα η βάση αλλά δεν αρκεί από μόνη της. Απαιτείται η μελέτη των αγορών, η ερμηνεία και η πρόβλεψη των διεθνών τάσεων, η δημιουργία προϊόντων που έχουν ευθεία σχέση με τη ζήτηση των καταναλωτών.

Από την πλευρά του, ο Δρ. Φίλιππος Παπαδόπουλος -Διευθυντής Στρατηγικών Έργων, της Αμερικάνικης Γεωργικής Σχολής επεσήμανε ότι πρέπει να γίνουμε μέρος των μεγάλων ευρωπαϊκών αφηγημάτων, αυτό της υγιεινής διατροφής και αυτό της βιωσιμότητας, έτσι ώστε να δημιουργούμε προϊόντα τα οποία έχουν πραγματικό νόημα για τον καταναλωτή.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider