Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις και του όγκου των πωλήσεων ανακοίνωσε η Coca-Cola HBC AG, ένας από τους κορυφαίους εμφιαλωτές των σημάτων της The Coca-Cola Company, για το πρώτο τρίμηνο του 2019.

Ειδικότερα στην περίπτωση της Ελλάδας  οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, σημειώνοντας επιβράδυνση σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Οι όγκοι πωλήσεων στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκαν κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, με τις πωλήσεις της Coca-Cola Regular και της Coke Zero να αυξάνονται αντίστοιχα. Οι όγκοι πωλήσεων στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών παρέμειναν σταθεροί λόγω της πτώσης στην κατηγορία των χυμών, ενώ οι όγκοι πωλήσεων στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών αυξήθηκαν με βελτιωμένο μείγμα συσκευασίας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας τα βασικά οικονομικά μεγέθη του πρώτου τριμήνου διαμορφώνονται ως εξής:

  • Αύξηση των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 4,7% απέφεραν οι ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησης. 
  • Οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά 3,5%, με ταχύτερο ρυθμό αύξησης συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο πέρυσι, παρά τον αντίκτυπο της χρονικής συγκυρίας του Πάσχα φέτος ύψους 90 μονάδων βάσης. Ειδικότερα οι όγκοι πωλήσεων στις αναπτυγμένες αγορές αυξήθηκαν κατά 0,2%, με διατήρηση της αύξησης των πωλήσεων σε Ιρλανδία και Ελλάδα και αξιοσημείωτη βελτίωση στην Ιταλία, παρά τον αντίκτυπο της χρονικής συγκυρίας του Πάσχα. Οι όγκοι πωλήσεων στις αναπτυσσόμενες αγορές αυξήθηκαν κατά 2,6%, παρά την πολύ ισχυρή αύξηση κατά 11,8% το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι ενώ οι όγκοι πωλήσεων στις αναδυόμενες αγορές αυξήθηκαν κατά 5,7%, με ενθαρρυντική αύξηση στη Νιγηρία και διατήρηση των ισχυρών επιδόσεων στη Ρωσία, τη Ρουμανία και την Ουκρανία. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 3,5% ήταν αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης ανάπτυξης στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, που αυξήθηκε κατά 2,8%, καθώς και της βελτίωσης του ρυθμού αύξησης των μη ανθρακούχων αναψυκτικών, που αυξήθηκαν κατά 4,3%. Η αύξηση των πωλήσεων είχε ευρεία βάση σε όλες τις περιοχές όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία. Η ισχυρή ανάπτυξη στη Ρωσία συνεχίστηκε ενώ ιδιαιτέρως ενθαρρυντική θεωρείται και η αύξηση του όγκου πωλήσεων σε Ιταλία και Νιγηρία, μετά τις αλλαγές στην αρχιτεκτονική συσκευασίας/τιμής και στη στρατηγική διανομής στην αγορά. Η χρονική συγκυρία του Πάσχα επηρέασε αρνητικά την αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 90 μονάδες βάσης.
  • Τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 1,1% καθώς το βελτιωμένο μείγμα συσκευασίας προϊόντων σε συνδυασμό με τα οφέλη από τις αυξήσεις τιμών στο δεύτερο εξάμηνο του 2018, υπεραντιστάθμισαν τον αντίκτυπο από τη διακοπή της διανομής των οινοπνευματωδών ποτών της Brown Forman στη Ρωσία. Στις αναπτυγμένες αγορές, το θετικό μείγμα συσκευασίας και οι επιλεγμένες αυξήσεις τιμών οδήγησαν σε βελτίωση των εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 1,2%. Στις αναπτυσσόμενες αγορές, τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 3,8%,   σημειώνοντας βελτίωση σε σχέση με τον ρυθμό αύξησης του 2018 και αντικατοπτρίζοντας τη στρατηγική μας για ανάπτυξη των εσόδων σε αυτόν τον τομέα δραστηριότητας περισσότερο, μέσω του μείγματος κατηγορίας προϊόντων και συσκευασίας καθώς και αυξήσεων τιμών. Στις αναδυόμενες αγορές, η βελτίωση κατά 1,1% των εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση συγκρατήθηκε από το δυσμενές μείγμα καναλιών διανομής και κατηγορίας προϊόντων στη Ρωσία καθώς και από το ασθενέστερο μείγμα τιμών στη Νιγηρία.

Σε συνέχεια των ισχυρών χρηματοοικονομικών επιδόσεων τα τελευταία χρόνια και της καλής προόδου προς την επίτευξη των στόχων για το 2020, το Διοικητικό Συμβούλιο πρότεινε ειδικό μέρισμα ύψους €2,00 ανά μετοχή, ανερχόμενο συνολικά σε €730 εκατ. περίπου.

«Η χρονιά ξεκίνησε καλά, με αύξηση των εσόδων παρά τον αντίκτυπο της χρονικής συγκυρίας του Πάσχα φέτος. Ο ρυθμός αύξησης του όγκου πωλήσεων επιταχύνθηκε σε σχέση με πέρυσι και οι πρωτοβουλίες διαχείρισης της αύξησης των εσόδων μας συνεχίζουν να συμβάλλουν στη βελτίωση του μείγματος προϊόντων και τιμών» σχολίασε σχετικά ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG. «Αυτό το καλό ξεκίνημα ευνοεί την επίτευξη των σχεδίων μας και μας βοηθά να κάνουμε το 2019 άλλη μια χρονιά αύξησης των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση άνω του εύρους που έχουμε θέσει ως στόχο, αυξάνοντας παράλληλα τα περιθώρια κέρδους» συμπλήρωσε.

Βασικά στοιχεία ανά κατηγορία

Στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών σημειώθηκε αύξηση κατά 2,8% με ισχυρές επιδόσεις από τις αναπτυσσόμενες και τις αναδυόμενες αγορές, ενώ οι όγκοι στις αναπτυγμένες αγορές υποχώρησαν ελαφρώς. Στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, οι πωλήσεις προϊόντων χωρίς ζάχαρη αυξήθηκαν κατά 43,0%, ενώ μειώθηκαν οι πωλήσεις προϊόντων πλήρους ζάχαρης. Στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες καταγράφηκε αύξηση 8,8%, με καλές επιδόσεις από τα σήματα Schweppes και Royal Bliss.

Οι πωλήσεις στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών αυξήθηκαν κατά 7,3% στη διάρκεια του τριμήνου, με αύξηση των όγκων πωλήσεων και στους τρεις τομείς δραστηριοτήτων μας. Οι πωλήσεις των χυμών υποχώρησαν κατά 0,8%, λόγω του χαμηλότερου όγκου πωλήσεων στις αναδυόμενες και αναπτυγμένες αγορές, ο οποίος αντισταθμίστηκε εν μέρει από την αύξηση του όγκου πωλήσεων στις αναπτυσσόμενες αγορές. Στην κατηγορία των ποτών ενέργειας διατηρήθηκε η θετική δυναμική με αύξηση κατά 31,8% στο πρώτο τρίμηνο, χάρη στις συνεχιζόμενες ισχυρές επιδόσεις και στους τρεις τομείς δραστηριότητας.

Στην κατηγορία του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 5,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι, καθώς τους δύο πρώτους μήνες του 2018 καταγράφηκαν ισχυρές πωλήσεις για την υποστήριξη της κυκλοφορίας του τσαγιού FUZE. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων το Μάρτιο κατά 6.4% είναι ενθαρρυντική. Οι όγκοι πωλήσεων ήταν χαμηλότεροι στις αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες αγορές, ενώ οι όγκοι πωλήσεων στις αναπτυγμένες αγορές αυξήθηκαν κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό με ιδιαίτερα ισχυρές επιδόσεις να σημειώνονται στην Ιταλία.

Το ποσοστό των συσκευασιών άμεσης κατανάλωσης βελτιώθηκε κατά 240 μονάδες βάσης στο τρίμηνο, με βελτίωση σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε. Το μείγμα συσκευασιών άμεσης κατανάλωσης στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών βελτιώθηκε κατά 220 μονάδες βάσης ενώ στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών κατά 230 μονάδες βάσης.