Πλώρη για νέες αγορές του εξωτερικού βάζει η Παπουτσάνης

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πλώρη για νέες αγορές του εξωτερικού βάζει η Παπουτσάνης
Μετά και την ίδρυση θυγατρικής εταιρείας στην Πολωνία, με την επωνυμία PAPOUTSANIS Sp.

Έμφαση στις εξαγωγές για περαιτέρω ενίσχυση του κύκλου εργασιών της, θα δώσει η εταιρεία Παπουτσάνης την νέα χρονιά, μετά και την ίδρυση θυγατρικής εταιρείας στην Πολωνία, με την επωνυμία PAPOUTSANIS Sp. z o.o., στην οποία είναι μέτοχοι η Παπουτσάνης ΑΒΕΕ και η πολωνική σαπωνοποιία Betasoap Sp, με ποσοστό 50% εκάστη. Αυτό τουλάχιστον διευκρίνησαν τα στελέχη, Μενέλαος Τασόπουλος, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος και Μιχαήλ Παναγής, Διευθύνων Σύμβουλος της Παπουτσάνης σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σήμερα για τους δημοσιογράφους.

Αυτή τη στιγμή σχεδόν το 60% της παραγωγής της Παπουτσάνης διοχετεύεται στην Ελλάδα ενώ το λοιπό 40% σε αγορές του εξωτερικού - το 31% στην ευρωπαϊκή αγορά, το 7% στις ΗΠΑ και το 3% στην Ασία. Στόχος είναι η εξωστρέφεια να συνεχιστεί και η αναλογία να φτάσει το 50/50, αν όχι η δραστηριότητα του εξωτερικού να υπερβεί την εγχώρια μετά και την προαναφερθείσα εξαγορά. Πέρα από την νέα θυγατρική της Πολωνίας, αυτό θα επιτευχθεί και με την περαιτέρω επέκταση στην αγορά της Αμερικής μέσω συνεργασιών, με βασικό όχημα τα προϊόντα Olivia. Να σημειωθεί ότι και η εταιρεία διαθέτει ήδη τα προϊόντα της σε 400 ανεξάρτητα φαρμακεία της Αμερικής ενώ δραστηριοποιείται και σε περισσότερες από 25 χώρες σε όλο τον κόσμο (όπως Γερμανία, Ην. Βασίλειο, Ιταλία, Γαλλία, Σουηδία, Μεξικό, ΗΠΑ, Ρωσία, Αυστραλία). Λοιπές αγορές στόχοι για το 2019 είναι ο Καναδάς, η Κορέα - η οποία δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα προϊόντα ελιάς - καθώς και επιλεγμένα σημεία σε όλη την Ευρώπη.

Παρόλα αυτά το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας προβλέπεται μειωμένο για το νέο έτος, εν συγκρίσει με τις προηγούμενες χρονιές. Να σημειωθεί ότι τα δύο προηγούμενα έτη η Παπουτσάνης επένδυε περί τα 2 εκατ. ευρώ ετησίως ενώ φέτος το επενδυτικό της πλάνο φτάνει τα 1,2 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, όπως υπογράμμισαν τα στελέχη της, το ποσό αυτό δεν αποκλείεται να μεγαλώσει, αν αυξηθούν ή τροποποιηθούν οι απαιτήσεις για την νέα χρονιά.

Πλέον, οι δραστηριότητές της Παπουστάνης επεκτείνονται σε τέσσερις επιχειρηματικούς τομείς, στα επώνυμα προϊόντα, τα οποία αποτελούν το 23% του κύκλου των εργασιών της, τα ξενοδοχειακά προϊόντα τα οποία εισφέρουν το 34% στον κύκλο εργασιών της, την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για τρίτους τα οποία αποτελέσαν το 29% του κύκλου εργασιών αλλά και τις σαπωνόμαζες, οι οποίες αποτελούν σήμερα το 15% του κύκλου εργασιών της εταιρείας.

Την προηγούμενη χρονιά σύμφωνα με τον απολογισμό στον οποίο προχώρησαν τα στελέχη της εταιρείας, ενισχύθηκαν οι πωλήσεις, αυξήθηκαν οι εξαγωγές μέσω της διεύρυνσης των συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρείες αλλά και βελτιώθηκε το παραγωγικό κόστος.

Ειδικότερα, στην περίπτωση των επώνυμων σαπουνιών οι πωλήσεις αυξήθηκαν 17% το 2018, ως αποτέλεσμα της αύξησης της διανομής στην ελληνική αγορά αλλά και της τοποθέτησης των προϊόντων Olivia στην αγορά των Η.Π.Α. Πλέον η Παπουτσάνης κατέχει ηγετική θέση στην ελληνική αγορά στα σαπούνια σε μπάρες, με μερίδιο 35%, καθώς και 11% μερίδιο αγοράς στα υγρά σαπούνια. Στρατηγική επιλογή για την επόμενη τριετία αποτελεί η διεύρυνση τη γκάμας των επώνυμων προϊόντων καθώς και η είσοδος σε νέες προϊοντικές κατηγορίες με νέα εμπορικά σήματα αλλά ο επανασχεδιασμός των ήδη υπαρχόντων για την προσέγγιση του νεανικού καταναλωτικού κοινού. Να υπενθυμίσουμε ότι ήδη από το 2018 η Παπουτσάνης επένδυσε στα προϊόντα περιποίησης μαλλιών με την κυκλοφορία της νέας σειράς υπό την επωνυμία HAIRCHIC με εκχύλισμα από χαβιάρι, η οποία όπως διευκρίνισαν τα στελέχη της κινείται πολύ καλά.

Ισχυρή ήταν και η παρουσία της Παπουτσάνης και στην ξενοδοχειακή αγορά, μετά και την τουριστική έκρηξη που βιώνει η χώρα. Τα ξενοδοχειακά προϊόντα της Παπουτσάνης (Olivia, Skin Essentials, Karavaki) αλλά και τα ξενοδοχειακά προϊόντα Κορρέ -σε συνεργασία με την ομώνυμη εταιρία - διανέμονται στις μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες και μονάδες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Στόχος για το 2019 είναι η διεύρυνση του δικτύου σε μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων στην Ευρώπη, μέσω και της στρατηγικής συνεργασίας με τη SYSCO Guest Supply, καθώς και η περαιτέρω διείσδυση σε αναπτυσσόμενες κατηγορίες τουριστικών καταλυμάτων όπως boutique hotels. Σε αυτό θα βοηθήσουν και οι νέες σειρές ξενοδοχειακών προϊόντων που αναπτύσσονται, όπως το νέο premium brand SARBACANE και η σειρά Papoutsanis Kids, η πρώτη ειδικά σχεδιασμένη για παιδιά, τα οποία κυκλοφόρησαν τον Νοέμβριο 2018. Ιδιαίτερη ώθηση αναμένεται να δώσει και η ανάληψη της διανομής των ξενοδοχειακών προϊόντων της L’Occitane στην Ελλάδα.

Αύξηση 16% καταγράφηκε την χρονιά που μας πέρασε και στην κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, η οποία αναμένεται να ενισχυθεί το τρέχον έτος μέσω νέων συνεργασιών που έχουν συναφθεί με επιχειρήσεις για την παραγωγή των προϊόντων τους και για ευρωπαϊκές χώρες.

Ωστόσο ο επιχειρηματικός τομέας που ξεχώρισε την προηγούμενη χρονιά είναι αυτός των σαπωνομαζών, ο οποίος αναπτύχθηκε κατά 50% την τελευταία διετία, χάρη στις εξαγωγές. Η ενίσχυση των πωλήσεων και των μεριδίων την τελευταία τριετία στη Γαλλία, την Ιταλία και τις χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης είναι συνεχής ενώ η εταιρεία πραγματοποιεί εξαγωγές και στην Ν. Ζηλανδία, την Αυστραλία και το Μεξικό. Το 2019 μάλιστα πέρα από στις προσπάθειες ενίσχυσης του διεθνούς πελατολογίου θα συμβάλει και το πρόγραμμα R&D που θα υλοποιήσει η εταιρεία σε συνεργασία με την EBRD για την ανάπτυξη νέων τύπων ειδικών σαπωνομαζών.

Η εταιρεία Παπουτσάνης, η οποία μετρά ήδη 150 χρόνια ζωής, είναι σήμερα ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς σαπουνιών και υγρών καλλυντικών στην Ευρώπη αλλά και η πρώτη εταιρεία παραγωγής σαπουνιού στην Ελλάδα. Εισηγμένη στο χρηματιστήριο από το 1972, η Παπουτσάνης παράγει περισσότερα από 100 εκατ. προϊόντα ετησίως τα οποία διαθέτει σε περισσότερα από 6.000 σημεία πώλησης. Διαθέτει μια υπερσύγχρονη μονάδα στη Ριτσώνα Ευβοίας, σε έκταση 60.000m², η οποία αποτελεί την μεγαλύτερη του είδους στη Νοτιανατολική Ευρώπη. Μεταξύ 2000-2018 η εταιρεία επένδυσε περί τα 35 εκατ. ευρώ σε αυτή την μονάδα παραγωγής ενώ μόνο την τελευταία διετία υλοποιήθηκε πρόγραμμα επενδύσεων ύψους 4 εκατ. ευρώ για την δημιουργία νέων παραγωγικών γραμμών στο τμήμα καλλυντικών και πλαστικών αλλά και ενίσχυση των αυτοματισμών και της παραγωγικότητας στο τμήμα σαπώνων. Η μονάδα σήμερα είναι απολύτως καθετοποιημένη και χαρακτηρίζεται ως μια από τις πιο εξελιγμένες τεχνολογικά σε όλη την Ευρώπη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.