Economist: «Ανθίζουν» οι πωλήσεις διαρκών αγαθών

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Economist: «Ανθίζουν» οι πωλήσεις διαρκών αγαθών

«Άνθηση» στις αγορές διαρκών αγαθών προβλέπει το τμήμα αναλύσεων του Economist, στις περισσότερες χώρες του κόσμου, κάνοντας λόγο για αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων κατά 2,7% το 2016.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Economist Intelligence Unit που δημοσίευσε η Atradius Greece, τα «σκήπτρα» της ανόδου κρατά –όπως είναι αναμενόμενο– η Ασία, λαμβάνοντας ώθηση από την υψηλή ζήτηση στην Κίνα και την Ινδία. Σημαντική θα είναι και η συμβολή αγορών με μεσαίας κλίμακας επιχειρήσεις, όπως η Ινδονησία και το Βιετνάμ.

Στη Βόρεια Αμερική, οι προοπτικές για τις αμερικανικές επιχειρήσεις λιανικής πώλησης παραμένουν θετικές, ενώ η κατάσταση του λιανεμπορίου στον Καναδά είναι περισσότερο πιεστική. Οι επιδόσεις λιανικής στην Ευρώπη παρουσιάζουν ποικιλομορφία, με αγορές, όπως η Γερμανία, να αποδίδουν καλά και άλλες, όπως η Ιταλία και η Ισπανία, όπου οι λιανικές πωλήσεις δεν έχουν ακόμη επιστρέψει στα -προ κρίσης- επίπεδα, να παρουσιάζουν χαμηλές επιδόσεις.

Στις περισσότερες αγορές, παγκοσμίως, τα περιθώρια των διαρκών καταναλωτικών αγαθών λιανικής πώλησης παραμένουν στενά, μιας και, παρά την γενική ανάκαμψη, οι περισσότεροι καταναλωτές παραμένουν σαφώς προσανατολισμένοι στις τιμές.

Αυτό, εξακολουθεί να αποτελεί κληρονομιά της κατά το παρελθόν ύφεσης, καθώς και συνέπεια της αυξανόμενης πρόκλησης που θέτουν οι διαδικτυακοί λιανοπωλητές έναντι των παραδοσιακών καταστηματαρχών: η διαφάνεια των τιμών, όπως αυτή παρέχεται στους καταναλωτές από διαδικτυακούς εμπόρους λιανικής πώλησης, διατηρεί την πίεση που ασκείται στα περιθώρια κέρδους, καθ’ όλο το μήκος της αλυσίδας τιμών.

Όπως το 2015, η επιτυχία και η ανθεκτικότητα των διαρκών καταναλωτικών αγαθών λιανικής πώλησης, όλο και περισσότερο, εξαρτάται από την ικανότητά τους να υιοθετήσουν νέες στρατηγικές, όπως π.χ. τη δημιουργία και την επέκταση διαδικτυακών επιχειρήσεων ή και η προσφορά συμπληρωματικών υπηρεσιών. Μένει να δούμε το πώς, κυρίως οι μικρότεροι παίκτες που συχνά εμφανίζουν ασθενέστερα οικονομικά, μπορούν να αντιμετωπίσουν τις συνεχιζόμενες προκλήσεις στο άκρως ανταγωνιστικό λιανεμπόριο διαρκών καταναλωτικών αγαθών.

Η σχετική μελέτη εστιάζει στις ακόλουθες αγορές με επίκεντρο τον κλάδο των Διαρκών Καταναλωτικών Αγαθών:

● Γερμανία: Η εύρωστη εγχώρια ζήτηση αναμένεται να συνεχιστεί και το 2016.

● Ολλανδία: Υψηλότερη ανάπτυξη σημειώθηκε το 2015, ωστόσο, άνισα κατανεμημένη.

● Ηνωμένο Βασίλειο: Παρουσιάζεται συνεχής αύξηση στην κατανάλωση.

● ΗΠΑ: Αύξηση των πωλήσεων αναμένεται τα επόμενα χρόνια.

● Καναδάς: Η συρρίκνωση των εορταστικών περιόδων εκπτώσεων ενδέχεται να οδηγήσει σε καθυστερήσεις πληρωμών και πτωχεύσεις το 2016.

● Ιταλία: Συγκρατημένη ανάπτυξη αναμένεται το 2016.

● Πολωνία: Περαιτέρω ανάπτυξη αναμένεται το 2016.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider