Την λάμψη της φαίνεται να χάνει η Prada με τα κέρδη της για το σύνολο της χρήσης να παρουσιάζονται χαμηλότερα των εκτιμήσεων μετά την ανακοίνωση των ετήσιων αποτελεσμάτων της. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η εταιρεία ειδών ένδυσης τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν 27% και διαμορφώθηκαν στα 330,9 εκατ. ευρώ μέχρι και το τέλος του Ιανουαρίου.

Πρόκειται για το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων πέντε ετών και δυστυχώς τα πράγματα δεν αναμένεται να βελτιωθούν σύντομα αφού κρίση περνά στο σύνολό της η παγκόσμια αγορά πολυτελών ειδών.

Ειδικότερα, η παγκόσμια αγορά ειδών πολυτελείας προβλέπεται να αυξηθεί κατά 2,5% το τρέχον έτος, σε σύγκριση με 8% και πάνω που σημείωνε κατά μέσο όρο από το 2010 έως το 2013.

Όσο για την πτώση της Prada, σύμφωνα με τον John Guy, αναλυτή της Mainfirst, οφείλεται κυρίως στην κινεζική αγορά. Η ζήτηση έχει κατρακυλήσει εξαιτίας της κρίσης της κινεζικής οικονομίας η οποία κάνει τους κινέζους καταναλωτές πιο φειδωλούς στις αγορές τους. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε πως η  Prada είχε επενδύσει αρκετά στην κινεζική αγορά, αν σκεφτεί κανείς ότι 35% των πωλήσεων του 2015 προερχόταν από τις περιοχές της Ασίας, σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence.

Τροχοπέδη στην ανάτπυξή της στάθηκε και η καθυστερημένη απόφαση για επενδύσεις στις online αγορές. Απόδειξη αυτού ότι οι οnline πωλήσεις της εταιρείας αποτελούν μόνο το 1% των συνολικών.

Η απάντηση της εταιρείας στη μείωση των εσόδων θα είναι ο περιορισμός των επεκτατικών σχεδίων που περιλάμβαναν δημιουργία καταστημάτων σε άλλες χώρες, η μείωση του κόστους αλλά και η αύξηση των τιμών στην Ευρώπη.

Αυτή η οδυνηρή αλλά αναγκαία στρατηγική βέβαια μπορεί να πραγματοποιηθεί πιο αποτελεσματικά μακριά από τα φώτα των αγορών. Με μια καθαρή αξία των 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Bloomberg, η Miuccia Prada θα μπορούσε να αντέξει οικονομικά δεδομένου του μικρού της χρέους, 114,8 εκατ. ευρώ στις 31 Ιανουαρίου 2016.

Βέβαια η πτώση αφορά κι άλλους μεγάλους παίκτες στη βιομηχανία της ένδυσης. Οι μετοχές του Jimmy Choo έχουν πέσει κατά πολύ από τον Οκτώβριο του 2014. Πάντα όμως υπάρχουν κι εκείνοι που δεν αντιλαμβάνονται την κρίση. Ανάμεσά τους κι ο Salvadore Ferragamo και Brunello Cucinelli οι μετοχές των οποίων διπλασιάστηκαν από την είσοδό τους στο χρηματιστήριο(Ιούνιο του 2011 και Απρίλιο του 2012)  μέχρι και σήμερα. Αύξηση 40% σημείωσαν και οι μετοχές της Moncler.