Μία στις δύο online πωλήσεις παγκοσμίως ελέγχει η Κινα η οποία δικαίως διατηρεί τον τίτλο της παγκόσμιας υπερδύναμης του τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Οι online πωλήσεις έχουν εξελιχθεί σε σημαντική κινητήρια δύναμη για το λιανεμπόριο της Κίνας και το τρέχον έτος εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 30%, προσεγγίζοντας τα 2 τρισ.δολ. (1,989 τρισ. δολ. για την ακρίβεια).

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη σήμερα το ένα τρίτο των λιανικών πωλήσεων στην Κίνα (το 35,3%) πραγματοποιείται μέσω του Διαδικτύου. Πρόκειται για την καλύτερη επίδοση παγκοσμίως,  σύμφωνα με ανάλυση του eMarketer

Στις  ΗΠΑ για παράδειγμα παρότι το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα είναι σε πολύ «ώριμο» επίπεδο, υστερούν συγκριτικά με την Κίνα. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες μόλις το 10,9% των λιανικών πωλήσεων γίνεται online.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι σε ότι αφορά τις πωλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου η Κίνα έχει ξεπεράσει τις επιδόσεις των ΗΠΑ ήδη από το μακρινό 2013.

Με βάση τα ισχύονται δεδομένα μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους, η Κίνα θα ελέγχει το 55,8% του συνόλου των διαδικτυακών λιανικών πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο, που σημαίνει θα πραγματοποιεί περισσότερες από μία στις δύο online πωλήσεις. Το ποσοστό αυτό, σύμφωνα με τις προβλέψεις που αναφέρει ο Sepe.gr αναμένεται να ανέλθει σε τουλάχιστον 63% έως το 2022. Το δε μερίδιο των ΗΠΑ στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένεται να μειωθεί στο 15% μέχρι το 2022.

Οι πρωταγωνιστές

Ο κινεζικός κολοσσός της Alibaba οδηγεί και θα διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία του στις online πωλήσεις της Κίνας με μερίδιο 53,3%. Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι το μερίδιο του τεράστιου marketplace μειώνεται σταθερά τα τελευταία χρόνια, καθώς οι μικρότεροι παίκτες κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Για παράδειγμα, η πλατφόρμα κοινωνικού εμπορίου Pinduoduo έχει σημειώσει τριψήφια ανάπτυξη από το 2016, αν και το μερίδιό της παραμένει μικρό. «Οι σχετικά νέοι και omni-channel έμποροι λιανικής συνεχίζουν να μοιράζονται την αγορά με γίγαντες, όπως οι Alibaba και JD.com. Οι ‘ώριμοι’ παίκτες της αγοράς του κινεζικού ηλεκτρονικού εμπορίου ήδη έχουν εντάξει στη στρατηγική τους τη διεθνή επέκταση. Οι μικρότεροι τοπικοί παίκτες, από την πλευρά τους, αναζητούν μια καλύτερη θέση στην κινεζική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου» αναφέρει η σχετική ανάλυση.

Λιανικό εμπόριο

Η Κίνα θα γίνει φέτος η κορυφαία λιανική αγορά στον κόσμο, εκτοπίζοντας τις ΗΠΑ, καθώς οι λιανικές πωλήσεις (offline και online) της Κίνας αναμένεται να  ξεπεράσουν εκείνες των ΗΠΑ κατά περισσότερο από 100 δισεκατομμύρια δολάρια.

Σύμφωνα με το eMarketer, φέτος, οι συνολικές λιανικές πωλήσεις της Κίνας θα αυξηθούν κατά 7,5%, φθάνοντας στα 5,636 τρισ. δολ. Αντιστοίχως οι αμερικανικές λιανικές πωλήσεις θα αυξηθούν κατά 3,3%, φθάνοντας στα 5,529 τρισ.δολ.