Τους… influencers των social media θέλει να αξιοποιήσει περαιτέρω η Amazon, αναγνωρίζοντας ότι μια φωτογραφία στο Instagram ή ένα βίντεο στο YouTube που θα τα δουν δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιάδες άτομα μπορούν να εκτοξεύσουν τις πωλήσεις ενός προϊόντος. 

Η εταιρεία εδώ και δύο χρόνια τρέχει σχετικά αθόρυβα ένα πρόγραμμα influence marketing που επιτρέπει σε αστέρες των social media να κερδίζουν κάποιο χρηματικό ποσοστό ως προμήθεια από τις πωλήσεις που γίνονται μέσω ειδικών links. Ο κάθε influencer διαθέτει και την δική του σελίδα στην Amazon όπου μπορεί να διαφημίζει και να προτείνει προϊόντα. Μέχρι σήμερα το πρόγραμμα ήταν περιορισμένο αλλά σύμφωνα με το Business Insider η Amazon σχεδιάζει να το κάνει πιο μαζικό. 

Το πρόγραμμα influencers λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο με αυτό του πολύ παλαιότερου προγράμματος affiliate marketing που τρέχει η εταιρεία εδώ και 12 χρόνια. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα παρέχει στους ιδιοκτήτες ενημερωτικών ιστοσελίδων και blogs προμήθεια για κάθε πώληση που γίνεται από link το οποίο προέρχεται από την ιστοσελίδα τους. 

Τώρα η Amazon στρέφεται πιο δυναμικά στους influencers, οι οποίοι διαθέτουν δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιάδες ακολούθους στα social media. «Η Amazon κίνειται πολύ επιθετικά θέλοντας να κερδίσει όσο το δυνατόν περισσότερους influencers για να εκμεταλλευτεί το κοινό τους και να οδηγήσει περισσότερο κόσμο στο ηλεκτρονικό της κατάστημα», αναφέρει στο Business Insider o Krishna Subramanian, συνιδρυτής της εταιρείας marketing Captiv8. 

Τι προμήθειες δίνει η Amazon 

Σύμφωνα με το Business Insider που είδε μια πρόταση συνεργασίας από την Amazon προς κάποιον influencer η εταιρεία δίνει διαφορετικές προμήθειες ανά κατηγορία προϊόντος ανάλογα με το τι θέλει να πουλήσει περισσότερο. 

Έτσι, την μεγαλύτερη προμήθεια, της τάξης του 10%, τα δίνουν τα ρούχα της ιδιωτικής ετικέτας της Amazon. Ακολουθούν τα έπιπλα με προμήθεια 8%. Τα αξεσουάρ, τα κοσμήματα και τα παπούτσια έχουν προμήθεια 7%, ενώ παρόμοια προμήθεια έχουν τα Amazon Echo, Amazon Fire και Amazon Smart TV. Την πιο χαμηλή προμήθεια τη δίνουν τα παιχνίδια με μόλις 3%, ενώ τα βιντεοπαιχνίδια και οι κονσόλες δίνουν μόλις 1%.