Ένα νέο μοντέλο της Aston Martin, ένα πολυτελές αυτοκίνητο χωρίς οδηγό μονοπώλησε τις συζητήσεις στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στη Γενεύη και έδωσε την ευκαιρία στους επισκέπτες να πάρουν μια ιδέα από το πώς θα είναι τα ταξίδια στο μέλλον, για όσους φυσικά μπορούν να διαθέσουν τα ανάλογα χρήματα.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα αναβιώσει το μοντέλο Lagonda, μηδενικών εκπομπών ρύπων. Το νέο μοντέλο «Vision Concept» θα βγει σε δύο εκδόσεις, κουπέ και SUV

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Aston Martin, Δρ Άντι Πάλμερ, δήλωσε ότι το Lagonda θέλει να είναι το πρώτο μοντέλο πολυτελείας μηδενικών εκπομπών ρύπων στην παγκόσμια αγορά και η παραγωγή του θα αρχίσει το 2021. «Πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι έχουν συνδέσει στο μυαλό τους την πολυτέλεια στα αυτοκίνητά τους με συγκεκριμένες “παραδοσιακές”' παροχές και λίγο ντεμοντέ προσέγγιση γιατί αυτό τους προσφέρουν οι εταιρείες μέχρι στιγμής, οπότε αυτό ξέρουν», δήλωσε ο Πάλμερ. «Το Lagonda έρχεται να αποδείξει ότι η πολυτέλεια και ο εκσυγχρονισμός δεν είναι δύο έννοιες αντιφατικές».

Το εσωτερικό είναι εξίσου εντυπωσιακό με τον σκελετό του που μοιάζει με διαστημόπλοιο, με τα συνήθη “αγγίγματα” πολυτέλειας από ξύλο και δέρμα, μεταξωτά χαλιά, κασμίρ, καλύμματα από ανθρακονήματα και κεραμικές πλάκες που ανοίγουν και κλείνουν για να αλλάξουν τον αερισμό και να ρυθμίσουν τα επίπεδα μουσικής! Τα τέσσερα καθίσματα είναι τόσο άνετα όσο μια πολυθρόνα και φυσικά ανακλινόμενα ενώ τα δύο μπροστινά έχουν και ρυθμιζόμενους βραχίονες, που περιστρέφονται κατά 180 μοίρες. Υπάρχει αρκετός χώρος για να τεντωθεί ένας μπασκετμπολίστας, ενώ το τιμόνι, το οποίο μετατοπίζεται είτε προς τα αριστερά είτε προς τα δεξιά, απομακρύνεται όταν το αυτοκίνητο μπει στη λειτουργία αυτο-οδήγησης.

Το Lagonda είναι σχεδιασμένο για αυτόνομη οδήγηση «επιπέδου 4», που σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργήσει χωρίς ανθρώπινη παρουσία κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες σε αναγνωρίσιμους δρόμους.

Ο Πάλμερ δήλωσε ότι οι ιδιοκτήτες πολυτελών αυτοκινήτων είχαν αυτόνομα συστήματα για περισσότερο από έναν αιώνα «με τη μορφή του σοφέρ» και εικάζει ότι οι περισσότεροι πελάτες της Lagonda, συνηθισμένοι σε αυτή την πολυτέλεια θα εξακολουθούν να επιθυμούν να μη χρειάζεται να οδηγούν οι ίδιοι.

«Η λειτουργία αυτόνομης οδήγησης θα ελέγχεται είτε από κάποιο άτομο είτε από κάποιον υπολογιστεί και εάν οι πελάτες θέλουν να οδηγήσουν οι ίδιοι, τότε θα απολαύσουν μια εξίσου απολαυστική και αξέχαστη εμπειρία», είπε.

Ο Μάρεκ Ράιχμαν, διευθύνων σύμβουλος της Aston Martin, δήλωσε ότι η σχεδίαση του εσωτερικού του αυτοκινήτου προσφέρει νέες δυνατότητες καθώς «δεν χρειάζεται να κολλήσεις μια μηχανή στα πόδια των επιβατών». «Το αυτοκίνητο δεν έχει καν καπό και είναι μικρότερο και κοντύτερο από τις συμβατικές λιμουζίνες ενώ παράλληλα είναι πιο ευρύχωρο».

«Το Lagonda δεν χρειάζεται να πιάνει όλο το δρόμο με το μέγεθός του ή να είναι επιβλητική δήλωση πλούτου. Είναι σαν να συγκρίνουμε ένα Concorde με την καμπίνα πρώτης κατηγορίας ενός συμβατικού αεροσκάφους», πρόσθεσε ο Ράιχμαν.

Ο σχεδιαστής είπε ότι το Lagonda έχει μια πιο «αγαλματένια, συγκλονιστική και προκλητική εμφάνιση» που επιχειρεί να δείξει πώς η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στην απελευθέρωση του σχεδιασμού.Το αυτοκίνητο θα μπορεί να διανύσει 400 μίλια με μία μόνο φόρτιση και θα διαθέτει υπηρεσίες ασύρματης σύνδεσης.

Σε μια έκφραση που μοιάζει με υπαινιγμό κατά του Έλον Μασκ της Τέσλα, ο Άντι Πάλμερ δήλωσε πως το Lagonda, θα είναι μια μάρκα για τους ανήσυχους και εκείνους που δεν δέχονται το κατεστημένο. «Θα παράγει αυτοκίνητα που εκμεταλλευόνται την τεχνολογία, χωρίς να έχουν εμμονή μαζί της για την αυταξία της»

Πριν από μια δεκαετία, η Aston Martin ανακοίνωσε για πρώτη φορά τα σχέδια αναβίωσης του Lagonda και το 2015 κυκλοφόρησε το Lagonda Taraf, το πιο ακριβό τετράθυρο παγκοσμίως.