Οκτώ χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση, το Audi A1 αλλάζει και γίνεται ένα mainstream σούπερ μίνι, αν και premium.

Το μοντέλο θα βασίζεται σε νέο πλαίσιο, το MQB A0, που σημαίνει ότι θα είναι μόνο πεντάθυρο πλέον, με σημαντικά αυξημένες διαστάσεις αλλά και μικρότερο βάρος. Εκεί που το μοντέλο πρώτης γενιάς είχε βάλει ως στόχο τα Fiat 500 και Mini, πλέον θα αντιμετωπίζει στα ίσια τον πιο mainstream ανταγωνισμό της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης, αφαιρώντας λίγο στιλ προς όφελος της πρακτικότητας.

Το μήκος του νέου Α1 θα φτάνει στα περίπου 4 μέτρα και το μεταξόνιό του θα είναι πολύ μεγαλύτερο, όπως άλλωστε φαίνεται και από τις εικόνες του ελαφρώς καμουφλαρισμένου πρωτότυπου, που πραγματοποιεί δοκιμές στον αρκτικό κύκλο. Βασικός κινητήρας θα είναι ο 1.0 TSi, ενώ η ποιότητα στο εσωτερικό του αναμένεται κορυφαία στην κατηγορία. Σύμφωνα με πληροφορίες, προαιρετικά θα είναι διαθέσιμος και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Virtual Cockpit, μια δυνατότητα που προσφέρει ήδη το νέο VW Polo και φυσικά δεν μπορεί να λείπει από το A1.

Ένα μη σύνηθες χαρακτηριστικό της γκάμας του νέου Α1 στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης θα είναι η δυνατότητα συνδυασμού μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς –και όχι μόνο στην κορυφαία έκδοση S1- με κάποιες από τις εκδόσεις κινητήρων. Μάλιστα στην Audi υπάρχει η σκέψη εδώ και καιρό, μήπως το νέο μοντέλο δεν εφοδιαστεί με κινητήρα diesel και διατεθεί μόνο με κινητήρες βενζίνης και διπλού καυσίμου βενζίνης/φυσικού αερίου.

Όπως και στη σημερινή γενιά, κορυφαία εκδοχή του μοντέλου θα είναι η S1, η οποία θα αποδίδει περίπου 250 ίππους, όντας κορυφαία ανάμεσα στα μικρά hot hatch, τα οποία σήμερα αποδίδουν περίπου 200 ίππους.

Το λανσάρισμα του νέου A1 αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του 2018, ενώ η επίσημη πρώτη του εμφάνιση πιθανότατα θα πραγματοποιηθεί στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού, που θα ανοίξει τις πύλες του στις 2 Οκτωβρίου 2018.