Πού ποντάρει η Peugeot με την αγορά της Opel;

Πέτρος Πιτσίνης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πού ποντάρει η Peugeot με την αγορά της Opel;

Μεγαλεπήβολα σχέδια έχει ο γαλλικός όμιλος PSA, στον οποίο ανήκουν οι Peugeot, Citroen και DS, με την Opel. Ο Πρόεδρος της PSA, Carlos Tavares, στοχεύει πολύ ψηλά και επιδιώκει να φέρει την εταιρεία του με τη βοήθεια της Opel στη δεύτερη θέση του πίνακα με τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πίσω από τον όμιλο της Volkswagen.

Η πώληση της Opel οφείλεται στις επανειλλημμένες ζημιογόνες χρήσεις της από το 1999 και μετά και στην αποτυχία της, να εμφανίσει κέρδη για το 2016, όπως ήταν και o αρχικός στόχος. Σύμφωνα με κορυφαίους manager της γερμανικής μάρκας, η περυσινή αποτυχία συνδέεται με την απόφαση των Βρετανών για Brexit και τις έντονες διακυμάνσεις των νομισματικών ισοτιμιών, που έπληξαν κυρίως τη Vauxhall, όπως ονομάζεται η Opel στη Ηνωμένο Βασίλειο.

Η Peugeot ποντάρει πάντως πολλά στην εξαγορά της Opel, η οποία θα της κοστίσει συνολικά 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι Γάλλοι ευελπιστούν ότι χάρη στη μάρκα με σήμα τον κεραυνό θα μπορέσουν να διεισδύσουν σε αγορές, στις οποίες δεν έχουν μέχρι σήμερα πρόσβαση. Επίσης εκτιμούν, ότι θα κερδίσουν ένα μεγάλο αγοραστικό κοινό, το οποίο βάζει ψηλά στην ατζέντα του τα αυτοκίνητα made in Germany και απορρίπτει τα γαλλικά μοντέλα.

Βέβαια, η Opel ανήκει εδώ και 88 χρόνια στην αμερικανική General Motors, ωστόσο παραμένει γερμανική στη συνείδηση των πελατών.

Μία δεύτερη καθοριστική παράμετρος για την πρωτοβουλία της Peugeot, ήταν οι οικονομίες κλίμακα σε βάθος χρόνου. Η PSA προβλέπει μία εξοικονόμηση της τάξης των 1,7 δσεκατομμυρίων ευρώ έως το 2026 από τις ετήσιες συνέργειες λόγω της σύμπραξης των δύο εταιρειών. Το όφελος θα προκύψει μέσω του επιμερισμού του κόστους εξέλιξης νέων μοντέλων, τη χρήση κοινών μερών στα αυτοκίνητα της PSA και της Opel και τη μείωση του κόστους αγοράς ανταλλακτικών και εξαρτημάτων.

Σταδιακά θα δούμε να εφοδιάζονται όλα τα μελλοντικά Opel με πατώματα και μηχανικά μέρη των Peugeot/Citroen και να διαφοροποιούνται μόνον σχεδιαστικά και στις ρυθμίσεις. Κάτι ανάλογο εφαρμόζει εδώ και χρόνια με μεγάλη επιτυχία και ο όμιλος VW με τις θυγατρικές του Audi, Skoda και Seat.

Σε αυτά τα οφέλη θα πρέπει να προσθέσουμε και την απόκτηση τεχνολογίας αιχμής, κυρίως στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, όπου η Opel βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο χάρη στην μέχρι τώρα ένταξή της στον αμερικανικό όμιλο της GM.

Όσον αφορά στα μεγέθη, η Opel απασχολεί αυτή τη στιγμή 38.200 εργαζομένους, οι μισοί από τους οποίους βρίσκονται στη Γερμανία. Επίσης διατηρεί οκτώ μονάδες παραγωγής στην Ευρώπη (οι 3 στη Γερμανία) και πέρυσι πούλησε 1,16 εκατ. οχήματα. Από την πλευρά του, ο όμιλος PSA είναι σαφώς μεγαλύτερος με περίπου 184.000 εργαζομένους σε όλον τον κόσμο, ενώ οι περυσινές πωλήσεις του ανήλθαν σε περίπου 3.000.000 αυτοκίνητα, με τα 1,5 εκατ. από αυτά να αφορούν τη Δυτική Ευρώπη.

Οι Γάλλοι δεν είναι πάντως οι πρώτοι ενδιαφερόμενοι για την μάρκα με έδρα το Ρίσελσχαϊμ της Γερμανίας. Σύμφωνα με δημοσίευμα της κυριακάτικης εφημερίδας Bild am Sonntag, είχε διαπραγματευθεί και η Volkswagen στο παρελθόν με τη GM για την απόκτηση της Opel, ωστόσο οι συζητήσεις ναυάγησαν το 2014. Αιτία ήταν το τίμημα που ζήτησε η αμερικανική μητρική εταιρεία και το οποίο είχε κριθεί τότε υπερβολικά υψηλό από τους διοικούντες τη VW. Μάλιστα το δημοσίευμα αναφέρει, ότι ο τότε Πρόεδρος του ομίλου VW, Μάρτιν Βίντερκορν, είχε ενημερώσει την Ανγκελα Μέρκελ για τις προθέσεις της εταιρείας του και ότι είχε πάρει το πράσινο φως από τη Γερμανίδα Καγκελάριο.

Η Volkswagen επιβεβαίωσε τις διαπραγματεύσεις, εκπρόσωπος της GM χαρακτήρισε όμως το δημοσίευμα ως «ανακριβές», ενώ η ίδια η Opel αρνήθηκε να το σχολιάσει.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider