Κορονοϊός: Δραματικές οι συνέπειες για την αυτοκινητοβιομηχανία

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κορονοϊός: Δραματικές οι συνέπειες για την αυτοκινητοβιομηχανία
Η εξάπλωση του Covid-19 σε όλο τον κόσμο κάνει τις προβλέψεις για την αγορά αυτοκινήτου τόσο άσχημες, που η κρίση του 2008 θα θεωρείται παρωνυχίδα.

Με τα εργοστάσια και τις αντιπροσωπείες να κλείνουν μαζικά σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία από την εξάπλωση του κοροναϊού, οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων ενδέχεται να μειωθούν δραματικά σε επίπεδο έτους, σύμφωνα με τις μεγαλύτερες εταιρείες αναλύσεων της αγοράς.

Η μεγάλη εικόνα

"Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να σημειώσει πρωτοφανή και σχεδόν άμεση διακοπή της ζήτησης το 2020", δήλωσε η IHS Markit, οι προβλέψεις της οποίας χρησιμοποιούνται από πολλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων και προμηθευτές σε ολόκληρο τον κόσμο.

Σύμφωνα με την ίδια εταιρία, ο κορονοϊός είναι "ο μεγαλύτερος παράγοντας κινδύνου που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία εδώ και πολλά χρόνια" Φυσικά την εκτίμησή της αυτή δεν την βασίζει σε υποθέσεις, αλλά σε στοιχεία. Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, τα οποία στο μέλλον μπορεί να αλλάξουν προς το χειρότερο, οι παγκόσμιες πωλήσεις θα μειωθούν φέτος κατά περισσότερο από 12%

Συγκεκριμένα, θα ταξινομηθούν 78,8 εκατομμύρια οχήματα, σύμφωνα με προβλέψεις της IHS, λιγότερα δηλαδή κατά 10 εκατομμύρια, σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις που είχαν δοθεί στη δημοσιότητα το μήνα Ιανουάριο. Για να έχετε μια συγκριτική εικόνα, η διετής μείωση κατά την παγκόσμια ύφεση το 2008-2009 ήταν μόλις 8%.

Mercedes
Άδειες οι εκθέσεις αυτοκινήτων στο σύνολο σχεδόν της υφηλίου. 

Σύμφωνα με την IHS οι πωλήσεις αυτοκινήτων πέφτουν κάθετα σε όλο τον κόσμο, ενώ η ανάκαμψη δεν αναμένεται να είναι άμεση. Αυτό, διότι τα πρωτόγνωρα περιοριστικά μέτρα που εφαρμόστηκαν στην Ασία και εφαρμόζονται σε όλη σχεδόν την Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική, δεν αναμένεται να αρθούν άμεσα και ούτε κάθετα. Πολλά από αυτά θα συνοδεύουν τις κοινωνίες αρκετούς μήνες.

Σε σχέση με την IHS, η αμερικανική Morgan Stanley είναι ακόμα πιο απαισιόδοξη. Οι παγκόσμιες πωλήσεις οχημάτων, αναφέρει, θα μειωθούν κατά 8 εκατομμύρια το πρώτο εξάμηνο, δηλαδή θα υπάρξει 20% ύφεση. Παρότι αρχικά θεωρούσε ότι το 50% αυτής της απώλειας θα μπορούσε να ανακτηθεί κατά το δεύτερο εξάμηνο "τώρα κάτι τέτοιο φαίνεται απίθανο" σύμφωνα με επίσημη δήλωση της εταιρείας.

Η ευρωπαϊκή αγορά

Σύμφωνα με την IHS Markit η ευρωπαϊκή αγορά θα πληγεί ακόμα πιο πολύ απ' ότι η παγκόσμια, Το ποσοστό μείωσης των ταξινομήσεων σε ετήσια βάση αναμένεται στο 14%. Η εταιρεία έχει υποβαθμίσει τις προβλέψεις της για το 2020 κατά 1,9 εκατομμύρια μονάδες, σε 15,6 εκατομμύρια, σημειώνοντας μείωση 14% σε σχέση με προηγούμενες προβλέψεις.

Η Morgan Stanley δήλωσε ότι οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων το 2020 θα είναι περίπου 12,5 εκατομμύρια μονάδες σε σύγκριση με 13,7 εκατομμύρια στην προηγούμενη πρόβλεψή της. Σε ποσοστιαίες μονάδες, αναμένει σήμερα ότι η αγορά θα μειωθεί κατά 13% σε σύγκριση με την προηγούμενη πρόβλεψη μείωσης 4%.

BMW
Σχεδόν όλα τα εργοαστάσια στην Ευρώπη έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους.

Με τα περισσότερα από τα εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων στην Ευρώπη σε αναστολή λειτουργίας έως τουλάχιστον τις 14 Απριλίου, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) μιλά για τη χειρότερη κρίση εν καιρώ ειρήνης στον κλάδο και τις απρόβλεπτες συνέπειες που αυτή μπορεί να έχει.

Να σημειωθεί ότι όλα τα παραπάνω σενάρια είναι δυναμικά και λαμβάνουν υπόψη τους την εξέλιξη της πανδημίας του κορονοϊού έως σήμερα. Ανάλογα με το πως θα εξελιχθούν τα πράγματα σε παγκόσμιο επίπεδο, θα δούμε αν θα μείνουμε σε αυτό το επίπεδο ύφεσης ή τελικά θα βιώσουμε ένα ακόμα χειρότερο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider