Mε προτεραιότητα στην οικονομία το ανανεωμένο Opel Astra

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Mε προτεραιότητα στην οικονομία το ανανεωμένο Opel Astra
Πρώτες οδηγικές εντυπώσεις από το αναβαθμισμένο Opel Astra, που εφοδιάζεται πλέον αποκλειστικά με τρικύλινδρα, οικονομικά μοτέρ και πολλά, σύγχρονα ηλεκτρονικά «καλούδια».

Η Opel αναβάθμισε ουσιαστικά το Astra, αν και οι οπτικές αλλαγές του σε σχέση με το απερχόμενο κρίνονται δυσδιάκριτες και εντοπίζονται κυρίως στη μάσκα με τη μία γρίλια από χρώμιο και σε κάποιες διαφοροποιήσεις στην μπροστινή ποδιά με τα ανασχεδιασμένα στόμια των αεραγωγών. Κατά τα άλλα, το υπόλοιπο αμάξωμα παρέμεινε αισθητικά ανέγγιχτο, αφού οι πελάτες της μάρκας δήλωσαν πολύ ευχαριστημένοι από το design του δημοφιλούς μοντέλου, αν και έχουν περάσει τέσσερα χρόνια από το λανσάρισμά του στην αγορά. Να σημειώσουμε πάντως, ότι στο πλαίσιο της μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου και των εξωτερικών θορύβων έγιναν μικροχειρουργικές παρεμβάσεις για τη βελτίωση της αεροδυναμικής. Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά, με το πεντάθυρο Astra να διαθέτει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26, που είναι και ο καλύτερος στην κατηγορία του, ενώ κάτι ανάλογο ισχύει και για την έκδοση στέισον βάγκον.

Tο αμάξωμα του γερμανικού μοντέλου διακρίνεται για την αεροδυναμική του.

Σε αντίθεση με τις εξαιρετικά περιορισμένες σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις, έχουμε πολλά και άκρως ενδιαφέροντα νέα στο μέτωπο των κινητήρων και των κιβωτίων ταχυτήτων. Όλοι οι κινητήρες του φρεσκαρισμένου Astra είναι πλέον τρικύλινδροι, ενώ ακόμη και οι βασικές εκδόσεις του εφοδιάζονται με μηχανικά κιβώτια έξι σχέσεων. Το ανανεωμένο Opel Astra έγινε εκτός των άλλων και το πρώτο compact μοντέλο, που μπορεί να παραγγελθεί με αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων σε συνδυασμό με τον ντιζελοκινητήρα των 1,5 λίτρων και τους 122 ίππους ισχύ.

Στο εσωτερικό επέλεξε η Opel τη λύση της «ημιψηφιοποίησης» του πίνακα οργάνων, αφού από τα τρία όργανα του ανασχεδιασμένου κόκπιτ είναι μόνον το ταχύμετρο digital και τα υπόλοιπα αναλογικά. Η ποιότητα των υλικών βρίσκεται λίγο πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, το ίδιο και το φινίρισμα, όμως τη μεγάλη διαφορά κάνει χωρίς αμφιβολία το νέο σύστημα πολυμέσων Multimedia Navi Pro με οθόνη αφής οκτώ ιντσών, δυνατότητα φωνητικών εντολών και ένα ενδιαφέρον πακέτο υπηρεσιών συνδεσιμότητας, όπως π.χ. ενημέρωση για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο, προηγμένο σύστημα πλοήγησης και online ανανέωση των ψηφιακών χαρτογραφήσεων. Εννοείται, ότι έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στην αναβάθμιση της συνδεσιμότητας, με τις πλατφόρμες Apple CarPlay και Android Auto να περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό του αυτοκινήτου.

To νέο σύστημα πολυμέσων κάνει σίγουρα τη διαφορά.

Κατά τη διάρκεια της μονοήμερης δημοσιογραφικής παρουσίασης στην περιοχή της Φρανκφούρτης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το ανανεωμένο Opel Astra σε βενζινοκίνητη, αλλά και σε ντιζελοκίνητη εκδοχή. Το μοντέλο βενζίνης με κινητήρα 1,2 λίτρων και 130 ίππους συνδυαζόταν με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και μας έπεισε με τη σπιρτάδα του από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω, αλλά και με τη συνολικότερη εικόνα του στον δρόμο. Μάλιστα το τρικύλινδρο μοτέρ αποδείχθηκε εξαιρετικά αθόρυβο, ενώ συνδυάστηκε περίφημα με το εξατάχυτο σαζμάν, που μεταδίδει μία σπορτίφ νότα χάρη στις κοντές διαδρομές του επιλογέα του. Κύριο μέλημα της Opel ήταν –μεταξύ άλλων- η μείωση της κατανάλωσης, η οποία κυμαίνεται για το συγκεκριμένο μοντέλο σε 4,4 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ.

Η ντιζελοκίνητη έκδοση των 1,5 λίτρων, που δοκιμάσαμε, απέδιδε 122 άλογα και συνδυαζόταν με το νέο αυτόματο σαζμάν των 9 σχέσεων. Οι επιδόσεις του πετρελαιοκίνητου Astra κυμαίνονται σε ικανοποιητικά -αν και όχι κορυφαία- επίπεδα, με τα 0 – 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 10,8΄΄ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 205 χλμ./ώρα. Το Astra Sports Tourer 1.5 Diesel, όπως ονομάζεται η έκδοση στέισον βάγκον από την Opel, έχει ως βασικό ‘’όπλο’’ τη χαμηλή κατανάλωση των 5,6 λίτρων πετρελαίου ανά 100 χλμ. (σύμφωνα με τις αυστηρότερες μετρήσεις τύπου WLTP), ενώ το πάντρεμα του συγκεκριμένου μοτέρ με το εννιατάχυτο αυτόματο κιβώτιο αποδείχθηκε πετυχημένο στην πράξη, καθώς οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται απολύτως ομαλά και χωρίς χρονική υστέρηση.

To φρεσκαρισμένο Astra εφοδιάζεται αποκλειστικά με τρικύλινδρα μοτέρ.

Να σημειώσουμε, ότι ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων αποδίδει 110, 130 ή 145 ίππους, ενώ προβλέπεται άλλος ένας 1,4 λίτρων με 145 άλογα και σε συνδυασμό με αυτόματο σαζμάν επτά ταχυτήτων. Ο τρικύλινδρος ντίζελ των 1,5 λίτρων προσφέρεται σε εκδοχές 105 και 122 ίππων, ενώ προαιρετικά προβλέπεται το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων. Όλοι οι κινητήρες πληρούν τις αυστηρές αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 6d.

Κλείνοντας, να αναφερθούμε και στο κομμάτι του εξοπλισμού, όπου το ανανεωμένο Opel Astra προσφέρει πληθώρα επιλογών, πολλές από τις οποίες συναντούμε συνήθως σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Σε αυτές περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα πανίσχυρα φώτα Matrix-LED, συστήματα αναγνώρισης των σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματης πέδησης εμπρός από εμπόδια, προειδοποίησης απόκλισης εκτός των ορίων της λωρίδας κυκλοφορίας, αλλά και θερμαινόμενο μπροστινό παρμπρίζ, όπως επίσης τα γνωστά ορθοπεδικά καθίσματα με λειτουργία μασάζ και ανεμιστήρα κλιματισμού. Ακόμη και οι κάμερες του αυτοκινήτου έχουν βελτιωθεί, με τη μπροστινή να αναγνωρίζει πλέον και τους πεζούς και την πίσω να προσφέρει εικόνες υψηλότερης ευκρίνειας.

Στο κόκπιτ συνυπάρχουν ψηφιακά και αναλογικά όργανα.

Το ανανεωμένο Opel Astra αναμένεται στην Ελλάδα περί τα τέλη Οκτωβρίου, με παρεμφερείς τιμές σε σχέση με τις σημερινές, οι οποίες θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα από την ελληνική αντιπροσωπεία.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider