Μεγάλη κινητικότητα υπάρχει τα τελευταία χρόνια στον κλάδο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Πολλές εταιρείες εμφανίζουν μειωμένη κερδοφορία με αποτέλεσμα να προχωρούν σε προγράμματα αναδιάρθρωσης και σε απολύσεις προσωπικού, οι τάσεις αλλάζουν και τα SUV κυριαρχούν σε όλες τις σημαντικές αγορές, ενώ η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται ένα βήμα πριν τη μαζικοποίηση. Όλα αυτά προκαλούν παράπλευρες απώλειες και ωθούν κάποια μοντέλα προς την εξαφάνιση, χωρίς την προοπτική κάποιου διαδόχου. Το insider αναφέρει τέσσερα τέτοια χαρακτηριστικά παραδείγματα.

Mercedes X-class

Η Mercedes X-class δεν έπεισε το αγοραστικό κοινό.

Η Mercedes λανσάρισε με τυμπανοκρουσίες το πρώτο pick-up με την υπογραφή ενός premium κατασκευαστή, όμως οι πωλήσεις του κρίνονται απογοητευτικές, καθώς περιορίστηκαν σε μόλις 16.700 μονάδες στην Ευρώπη, την Αυστραλία και τη Νότια Αφρική. Φαίνεται, ότι οι πελάτες δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ακριβά για ένα pick-up, που διαφοροποιείται μόνον σχεδιαστικά από το σαφώς φτηνότερο Nissan Navara, πάνω στο οποίο βασίζεται. Μοναδική έκδοση με γνήσιο DNA Mercedes είναι εκείνη με τον V6 κινητήρα και τον πλούσιο εξοπλισμό, της οποίας ωστόσο οι τιμές αγγίζουν απαγορευτικά επίπεδα για την πλειοψηφία των εν δυνάμει αγοραστών.

Ford Ka+

Eνας από τους μεγαλύτερους αντίπαλους του Ford Ka+ ήταν το «ομογάλακτο» Fiesta.

Στις αρχές του 2020 θα μπουν τίτλοι τέλους και για το Ka+, το μικρότερο μοντέλο της γκάμας της Ford. Το συγκεκριμένο μίνι λανσαρίστηκε στην ευρωπαϊκή αγορά το 2016, όμως δεν κατάφερε να πείσει εμπορικά και είχε ως βασικό του αντίπαλο τις βασικές εκδόσεις του μεγαλύτερου Ford Fiesta, που δεν απείχαν πολύ τιμολογιακά από το Ka+.

VW Golf Variant

To station wagon της VW έπεσε θύμα της μόδας για SUV.

Τα station wagon βρίσκονται σε καθοδική πορεία μετά την επέλαση των SUV. Ένα από τα θύματα αυτής της τάσης είναι και το VW Golf Variant, το οποίο συνέχιζε να πωλείται μόνον στις ΗΠΑ. Ωστόσο οι χαμηλές πωλήσεις του οδήγησαν τη γερμανική μάρκα στην απόφαση, να διακόψει την παραγωγή του στα τέλη του 2019. Τη θέση των station wagon θα πάρουν στη γκάμα της VW τρία μοντέλα crossover, το Atlas Cross Sport, το ηλεκτροκίνητο ID Crozz και ένα μικρότερο για την πόλη.

Chevrolet Camaro

Oι νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές θα βάλουν τίτλους τέλους στην Camaro.

Οι νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές 6d, που θα ισχύσουν από την 1η Σεπτεμβρίου 2019, θα σημάνουν πιθανότατα το τέλος της Chevrolet Camaro. Oι χαμηλές πωλήσεις του muscle car δεν συμφέρουν την αμερικανική εταιρεία, να προσαρμόσει τις προδιαγραφές των κινητήρων της Camaro στα νέα δεδομένα. Να σημειώσουμε, ότι τα καινούρια αυτοκίνητα με παλαιότερες αντιρρυπαντικές νόρμες θα επιτρέπεται να ταξινομούνται έως τα τέλη Αυγούστου του 2019.