Το 2019 συμπληρώνει η De Tomaso 60 χρόνια ζωής και τα γιορτάζει με ένα πολύ ξεχωριστό δώρο γενεθλίων. Πρόκειται για ένα νέο μοντέλο, που ξεκίνησε ως πρωτότυπο Project P, όμως ελάχιστοι πίστευαν ότι θα έφτανε ποτέ σε φάση παραγωγής, καθώς η ιταλική εταιρεία κήρυξε οριστικά το 2014 πτώχευση μετά από μία μακρά περίοδο εμπορικών αποτυχιών. Όμως το όνομά της παρέμεινε δυνατό και αναγνωρίσιμο, κυρίως χάρη σε παλαιότερα μοντέλα της, όπως την εξαιρετικά δημοφιλή Pantera και έτσι επανήλθε η De Tomaso με την ολοκαίνουρια Ρ72 στη ζωή, αφού εξαγοράστηκε από την κινέζικη ITV (Ideal Team Venture).

Eντυπωσιακές γραμμές για την De Tomaso P72

Η διάσωσή της αποτελεί μια ιστορική καμπή για τη μάρκα, που ίδρυσε το 1959 ο Αργεντινός οδηγός αγώνων Alejandro de Tomaso στη Μόντενα της Ιταλίας, πολύ κοντά στη Ferrari, τη Lamborghini και άλλους κατασκευαστές supercars. Εκτός από την Pandera, η De Tomaso κατασκεύασε και άλλα ιδιαίτερα μοντέλα, όπως την εμβληματική Mangusta, την οποία οδηγούσε ο Ντέιβιντ Κάρανταϊν στην ταινία ‘’Kill Bill’’ του Κουέντιν Ταραντίνο!

Στα όρια της εκκεντρικότητας φτάνει ο σχεδιασμός του κόκπιτ.

Η νέα De Tomaso P72 σχεδιάστηκε από την αρχή σε λευκό χαρτί, ωστόσο ενσωματώνει και σχεδιαστικά στοιχεία ιστορικών supercars και οι καμπύλες γραμμές της μεταδίδουν έναν ερωτισμό με άρωμα βενζίνης. Οι επιβάτες κάθονται κάτω από μία γυάλινη θολωτή οροφή, ενώ οι πλευρές καταλήγουν σε εντυπωσιακά πίσω φτερά με τεράστια στόμια αεραγωγών. Στο πίσω μέρος υπάρχει επίσης ένα μικρό παράθυρο, στο κάτω μέρος του οποίου έχει δημιουργηθεί ένα χρυσαφί άνοιγμα για να «ανασαίνει» ο κινητήρας. Κάτω από την αεροτομή έχουν τοποθετηθεί στρογγυλά φωτιστικά LED και το λογότυπο De Tomaso, ενώ δεν λείπει και ένας διαχύτης, ενσωματωμένος στην πίσω ποδιά.

Για τα καθίσματα έχει χρησιμοποιηθεί δέρμα πολύ υψηλής ποιότητας.

Η νέα De Tomaso διαθέτει αμάξωμα από ανθρακόνημα και θα εφοδιάζεται με έναν V12 βενζινονικητήρα αγνώστων προς το παρόν τεχνικών προδιαγραφών ή εναλλακτικά με έναν μικρότερο V8. Στη βασική της εκδοχή θα εφοδιάζεται με μηχανικό κιβώτιο, θα μπορεί όμως να εξοπλιστεί και με αυτόματο σειριακό νέας γενιάς. Εκτιμάται πάντως, ότι ο V12 θα αποδίδει περίπου 780 έως 800 ίππους, ώστε να επιταχύνει το αυτοκίνητο από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3’’.

To αμάξωμα έχει κατασκευαστεί από πανάλαφρο και ανθεκτικό ανθρακόνημα.

Η ιταλική μάρκα ανακοίνωσε, ότι θα κατασκευαστούν συνολικά μόνον 72 τέτοια μοντέλα και ότι θα κοστίζουν 750.000 ευρώ. Να τονίσουμε επίσης, ότι η De Tomaso P72 πληροί τις προδιαγραφές της FIA για το πρωτάθλημα LMP-Hypercar, άρα θα μπορεί να λάβει μέρος από το 2021 και σε αγώνες, όπως οι 24 Ωρες του Λε Μαν.

Tα στρογγυλά όργανα παραπέμπουν σε κλασικά supercars.