Δεν φτάνουν οι φορτιστές για τα ηλεκτρικά οχήματα στο Όσλο

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Δεν φτάνουν οι φορτιστές για τα ηλεκτρικά οχήματα στο Όσλο
Η Νορβηγία έχει εξελιχθεί σε Μέκκα της ηλεκτροκίνησης, ωστόσο έχουν προκύψει ορισμένα απρόσμενα προβλήματα, που καλείται να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση της χώρας.

Η Νορβηγία θεωρείται πρωτοπόρος στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και είναι με διαφορά η χώρα με τη μεγαλύτερη αναλογία ηλεκτρικών οχημάτων σε σχέση με τον πληθυσμό της. Αυτό ωφελεί βεβαίως το περιβάλλον, ωστόσο προκαλεί και ορισμένα αναπάντεχα προβλήματα.

Το 48,4% των ταξινομήσεων καινούριων Ι.Χ. στη Νορβηγία κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019 αντιστοιχούσε σε ηλεκτρικά μοντέλα, ξεπερνώντας έτσι κάθε προηγούμενο ρεκόρ. Το Tesla Model 3 κατέγραψε τις περισσότερες πωλήσεις, κερδίζοντας μόνο του ένα μερίδιο της τάξης του 13% στη νορβηγική αγορά.

Η στροφή των Νορβηγών προς τη συγκεκριμένη τεχνολογία μετακίνησης είναι απολύτως λογική, αφού από το 2025 και μετά δεν θα επιτρέπεται να ταξινομούνται στη σκανδιναβική χώρα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ετσι, το νορβηγικό κράτος προετοιμάζεται εδώ και μερικές δεκαετίες για αυτή την αλλαγή, ώστε να γίνει η μετάβαση από τη βενζίνη και το πετρέλαιο στον ηλεκτρισμό χωρίς κανένα σημαντικό πρόβλημα.

Από το 2012 έχει τεθεί στη Νορβηγία σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, που περιλαμβάνει μία μεγάλη βεντάλια σημαντικών κινήτρων. Όπως αγοράζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο απαλλάσσεται από το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης ύψους αρκετών χιλιάδων ευρώ, τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, το 25% του ΦΠΑ, κλπ.

Ετσι, κοστίζουν σε πολλές περιπτώσεις τα αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας ακριβότερα από τα ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία γίνονται ελκυστικότερα στο αγοραστικό κοινό. Ένα καινούριο ηλεκτρικό VW e-Golf πωλείται στη Νορβηγία 33.286 ευρώ, ενώ το φτηνότερο βενζινοκίνητο Golf είναι λίγο ακριβότερο και ξεκινά από 34.076 ευρώ. Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν στους νορβηγικούς δρόμους πάνω από 200.000 ηλεκτρικά οχήματα με το σύνολο του στόλου να ανέρχεται σε 2,7 εκατ. τεμάχια, όμως η τάση είναι ανοδική για τα πράσινα μοντέλα.

Αρκετοί φορτιστές διαθέτουν και στέγαστρα προστασίας από τη βροχή και το χιόνι.

Όπως πραναφέραμε, η εκρηκτική αύξηση του αριθμού των ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχει προκαλέσει κάποια ιδιότυπα προβλήματα στις νορβηγικές πόλεις. Για παράδειγμα, οι οδηγοί των λεωφορείων παραπονούνται για το αδιαχώρητο που επικρατεί στις λεωφορειολωρίδες, επειδή από το 2005 επιτρέπεται η χρήση τους και από τα ηλεκτρικά μοντέλα.

Επίσης, από τις αρχές του 2019 έχει γίνει δύσκολο, να βρεθεί μία ελεύθερη στήλη φορτιστή μπαταριών, αν και στη νορβηγική πρωτεύουσα υπάρχουν πάνω από 1.300 τέτοιες συσκευές. Μέχρι πρόσφατα, ήταν η φόρτιση σε αυτά τα σημεία δωρεάν, τώρα ανέρχεται σε 1,00 ευρώ ανά ώρα κατά τη διάρκεια της ημέρας, προκειμένου να μειωθεί λίγο ο συνωστισμός.

Σταδιακά, αρχίζουν και ανατρέπονται και άλλα προνόμια των οχημάτων με εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Μέχρι το 2017 χρησιμοποιούσαν δωρεάν τους αυτοκινητοδρόμους και τα φέρι μποτ, τώρα καλούνται να πληρώσουν το 50% των διοδίων και των εισιτηρίων. Επίσης, μέχρι το 2018 δεν πλήρωναν τα ηλεκτρικά οχήματα τέλη στάθμευσης, τώρα πληρώνουν τα μισά, ενώ και η έκπτωση φόρου για τα εταιρικά μοντέλα μηδενικών ρύπων μειώθηκε από το 50% στο 40%.

Και έπεται συνέχεια, αφού η κυβέρνηση της χώρας αποφάσισε να επανεξετάσει έως το 2021 το συνολικό πρόγραμμα ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider