Στο σφυρί η πρώτη Porsche με βάση τον Σκαραβαίο της VW

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στο σφυρί η πρώτη Porsche με βάση τον Σκαραβαίο της VW
Η Porsche Typ 64 είναι το πρώτο –και ίσως πολυτιμότερο- μοντέλο της μάρκας, οπότε η πώληση ενός τέτοιου αυτοκινήτου αποτελεί από μόνη της σημαντικό γεγονός.

Στα μέσα Αυγούστου θα πραγματοποιηθεί στην Καλιφόρνια το φημισμένο φεστιβάλ κλασικών αυτοκινήτων Monterey Car Week, όπου πωλούνται –μεταξύ άλλων- και «διαμάντια» των τεσσάρων τροχών. Στην εφετινή εκδήλωση θα βγει στο σφυρί και μία από τις πρώτες Porsche, ένα μοντέλο Typ 64 που βασιζόταν στον ακαταπόνητο Σκαραβαίο της Volkswagen. Το παρατσούκλι της Porsche Typ 64 ήταν ‘’Berlin – Rom – Wagen’’, επειδή είχε εξελιχθεί ειδικά για τον αγώνα μήκους 1.500 χιλιομέτρων από το Βερολίνο μέχρι τη Ρώμη. Έναν αγώνα, ο οποίος δεν πραγματοποιήθηκε τελικά ποτέ, επειδή λίγες εβδομάδες πριν την προγραμματισμένη εκκίνησή του ξέσπασε ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος.

To γερμανικό μοντέλο εξελίχθηκε για τον αγώνα Βερολίνο - Ρώμη.

Με την Porsche Typ 64 ήθελε να πετύχει ο Φέρντιναντ Πόρσε με ένα σμπάρο δύο τρυγόνια, δηλαδή να δείξει τις τρομερές ικανότητες του Σκαραβαίου και ταυτόχρονα να υλοποιήσει το όνειρό του για τη δημιουργία ενός συναρπαστικού σπορ αυτοκινήτου. Ετσι αναβάθμισε τον μπόξερ κινητήρα του VW Beetle στους 32 ίππους και παρήγγειλε στην εταιρεία Reutter τρία αεροδυναμικά αμαξώματα από αλουμίνιο, που εφοδιάστηκαν με πλήρως καλυμμένους τροχούς. Ο θάλαμος επιβατών ήταν στενόχωρος, ωστόσο η πρώτη Porsche αποζημίωνε με μία τελική ταχύτητα της τάξης των 160 χλμ./ώρα. Λίγο μετά την ολοκλήρωση του πρώτου αυτοκινήτου, εισέβαλε η Γερμανία στην Πολωνία, ξεκίνησε ο πόλεμος και δεν έγινε ποτέ ο αγώνας Βερολίνο – Ρώμη.

Tο κόκπιτ περιελάμβανε μόλις τα απαραίτητα.

Ένα δεύτερο τέτοιο μοντέλο κατασκευάστηκε τον Δεκέμβριο του 1939 και τον Ιούνιο του 1940 ακολούθησε ένα τρίτο από το σασσί της πρώτης Porsche Typ 64, που είχε πάθει μεγάλες ζημιές σε τροχαίο ατύχημα. Αυτό το όχημα χρησιμοποίησαν ο Φέρι και ο Φέρντιναντ Πόρσε ως οικογενειακό αυτοκίνητο και για δοκιμές, ενώ το 1946 τοποθέτησαν στο αμάξωμά του τα λογότυπα της Porsche. Ένα χρόνο αργότερα, το μοντέλο Typ 64 ανακαινίστηκε και το 1948 παρουσιάστηκε στη δημοσιότητα μαζί με την Porsche 356 Roadster No. 1. Η παρουσίαση έγινε στο Ίνσμπρουκ της Αυστρίας και το αυτοκίνητο άρεσε τόσο πολύ στον οδηγό του, Ότο Ματέ, ώστε το αγόρασε, συμμετείχε με αυτό σε μερικούς αγώνες και το κράτησε στην κατοχή έως τον θάνατό του, το 1995.

To αεροδυναμικό αμάξωμα είναι από αλουμίνιο.

Το 1997 πέρασε το τρίτο μοντέλο Typ 64 στον σπεσιαλίστα ανακατασκευών αυτοκινήτων Porsche, Τόμας Γκρούμπερ και τώρα βγαίνει στα μέσα Αυγούστου στο σφυρί από τον οίκο δημοπρασιών RM Sotheby’s στο Μόντερεϊ της Καλιφόρνια. Mάλιστα, το ενδιαφέρον των φίλων των κλασικών αυτοκινήτων είναι μεγάλο, επειδή πρόκειται για ένα σπάνιο αυτοκίνητο και κανένας δεν είναι σε θέση να προβλέψει την τελική τιμή πώλησής του!

To σπάνιο μοντέλο δημοπρατείται στα μέσα Αυγούστου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider