H Honda αποχωρεί από τη Μεγάλη Βρετανία

Viber Whatsapp Μοιράσου το
H Honda αποχωρεί από τη Μεγάλη Βρετανία
Η Honda κλείνει το εργοστάσιο της στη Μεγ. Βρετανία, η παραγωγή του Nissan X-Trail μεταφέρεται εκτός νησιού και οι Jaguar – Land Rover ανακοίνωσαν μαζικές απολύσεις!

Το Βrexit βλάπτει σοβαρά τη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία. Η Honda επιβεβαίωσε με επίσημη ανακοίνωση, ότι θα βάλει το 2021 λουκέτο στο εργοστάσιό της στο Σουίντον, όπου απασχολούνται 3.500 άτομα και παράγεται περίπου το 10% όλων των αυτοκινήτων επί βρετανικού εδάφους. Πρόκειται για το πιο πρόσφατο από τα απανωτά πλήγματα, που δέχεται ο κλάδος του αυτοκινήτου στη Μεγάλη Βρετανία εξαιτίας της εξόδου της χώρας από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Μόλις πριν λίγες ημέρες είχε ανακοινώσει η Nissan, τη μεταφορά της παραγωγής του δημοφιλούς SUV X-Trail της επόμενης γενιάς από τη Μεγάλη Βρετανία στην Ιαπωνία, ενώ οι –υπό ινδική ιδιοκτησία- Jaguar και Land Rover έχουν αποκαλύψει, ότι θα προχωρήσουν άμεσα σε μαζικές απολύσεις προσωπικού.

Αυτή τη στιγμή απασχολούνται στον κλάδο του αυτοκινήτου στην Αγγλία περίπου 850.000 άνθρωποι, ωστόσο εκτιμάται ότι το Brexit θα επιφέρει πολλαπλές παρενέργειες σε αυτόν. Η δραματική μείωση των θέσεων εργασίας αποτελεί μόνον μία από αυτές, καθώς σε δεινή θέση θα βρεθεί και η αγορά αυτοκινήτου στο Νησί λόγω της επιβολής δασμών ύψους 10% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα από την Ε.Ε. Η Porsche Βρετανίας ενημέρωσε ήδη «προληπτικά» τους πελάτες της, που έχουν παραγγείλει αυτοκίνητο μετά τις 17 Ιανουαρίου, ότι θα μετακυλίσει σε αυτούς το πρόσθετο κόστος, όπως προκύπτει από την επιβολή των μελλοντικών δασμών. Η βασική έκδοση του SUV Macan κοστίζει στην Αγγλία 52.760 ευρώ και θα πάει στις 58.000 ευρώ, ενώ η τιμή της Porsche 911 θα εκτοξευθεί από τις 106.000 ευρώ σε 116.600 ευρώ.

Οι υπόλοιποι αυτοκινητοκατασκευαστές κρατούν ακόμη κλειστά τα χαρτιά τους, θεωρείται όμως πολύ πιθανό, ότι θα ακολουθήσουν το παράδειγμα της Porsche. Διευθύνων Σύμβουλος μεγάλου βρετανικού ομίλου με εμπορικές αντιπροσωπείες ευρωπαϊκών αυτοκινήτων δήλωσε στο περιοδικό ‘’Car Dealer’’, ότι «η συμβουλή μου θα ήταν, να παραγγέλνατε και να αγοράζατε το αυτοκίνητό σας πριν τα τέλη Μαρτίου. Μόνον έτσι θα μπορούσατε να διασφαλίσετε, ότι δεν θα ανέβει η τιμή του μετά το Brexit».

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του βρετανικού Συνδέσμου Κατασκευαστών και Εμπόρων Οχημάτων SMMT, οι δασμοί θα αυξήσουν από μόνοι τους τις μέσες τιμές των εισαγόμενων ευρωπαϊκών αυτοκινήτων κατά περίπου 1.700 ευρώ, προκαλώντας έτσι πτώση στις πωλήσεις οχημάτων. Μία πρώτη –πικρή- γεύση πήρε πέρυσι η αγορά αυτοκινήτου στην Αγγλία, καθώς ταξινομήθηκαν 2,37 εκατ. οχήματα, που ισοδυναμούν με πτώση σχεδόν 7% σε σχέση με το 2017. Ο SMMT θεωρεί, ότι σημαντικό ρόλο στη συγκεκριμένη πτώση έπαιξε η κρίση στην κατηγορία των ντιζελοκίνητων μοντέλων, υπογράμμισε όμως ταυτόχρονα, ότι το Brexit απειλεί την ίδια την ύπαρξη της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ωστόσο, η έξοδος της Μεγάλης Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση θα επιφέρει απώλειες θέσεων εργασίας και σε άλλες χώρες. Χαρακτηριστική είναι μία μελέτη του γερμανικού Ινστιτούτου Leibnitz για Οικονομική Ερευνα IWH με έδρα την πόλη Χάλε. Όπως αναφέρουν οι ερευνητές, ένα άτακτο Brexit θα μπορούσε να κοστίσει έως 15.000 θέσεις εργασίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, επιβεβαιώνοντας έτσι ότι οι συνέπειες δεν θα περιοριστούν μόνον στην Αγγλία.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider