Τα αυτοκίνητα δεν περιορίζονται στον ρόλο του μεταφορικού μέσου, αλλά ασκούν μία ιδιαίτερη γοητεία στους κατόχους τους και δένονται συναισθηματικά μαζί τους. Σύμφωνα με έρευνα της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής διαδικτυακής πύλης για το αυτοκίνητο, Autoscout24, στην οποία συμμετείχαν 1.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, τα τρία τέταρτα από αυτούς συμπεριφέρονται στο τετράτροχό τους σαν έναν καλό φίλο, σχεδόν ένας στους τρεις το βαφτίζει με κάποιο όνομα, ενώ τα συγκεκριμένα ποσοστά είναι ακόμη υψηλότερα στις γυναίκες.

Αναλυτικότερα:

Σχεδόν το 40% των κατόχων Ι.Χ. μιλούν αραιά και που με το όχημά τους. Στις γυναίκες ανέρχεται το συγκεκριμένο ποσοστό στο 42%, στους άνδρες στο 36%.

Το 32% των ερωτηθέντων ένιωσε πόνο στην καρδιά, όταν πούλησε το αγαπημένο του αυτοκίνητο.

Το 30% λυπήθηκε το αυτοκίνητό του, όταν έπαθε κάποια μηχανική βλάβη (34% γυναίκες, 26% άνδρες).

Το 30% έχει δώσει τουλάχιστον σε ένα από τα Ι.Χ. του κάποιο όνομα. Για τις γυναίκες ανεβαίνει το ποσοστό στο 37%, ενώ για τους άνδρες περιορίζεται στο 24%.

Ένα σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων αναγνώρισε στο αυτοκίνητό του ανθρώπινες ιδιότητες και συναισθήματα. Ετσι το 23% πιστεύει βαθύτατα, ότι το Ι.Χ. του απολαμβάνει το πλύσιμο, ενώ το 21% παρομοιάζει το ετήσιο σέρβις με το προληπτικό τσεκ απ στο γιατρό.

Όσο μεγαλώνει ο άνθρωπος, τόσο χαλαρώνει ο συναισθηματικός δεσμός του με το αυτοκίνητο, που κατέχει. Στους οδηγούς άνω των 50 ετών νιώθει «μόνον» το 63% κάποιας μορφής φιλικά αισθήματα για το τετράτροχό του. Αντίθετα στις ηλικίες μεταξύ 40 και 49 ετών δηλώνει κάτι τέτοιο το 78%, στους οδηγούς μεταξύ 30 και 39 ετών αγγίζει το ποσοστό το 81%, ενώ στους νεότερους κάτω των 30% φτάνει το 88%, δηλαδή σχεδόν 9 στους 10!