Στα αζήτητα τα αυτοκίνητα των Χίτλερ, Μουσολίνι και Τσαουσέσκου

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στα αζήτητα τα αυτοκίνητα των Χίτλερ, Μουσολίνι και Τσαουσέσκου
Οι επώνυμοι προκάτοχοι μειώνουν την αξία των κλασικών αυτοκινήτων, όταν πρόκειται για δικτάτορες, των οποίων τα ονόματα είναι -στην κυριολεξία- βουτηγμένα στο αίμα.

Η αξία ενός κλασικού αυτοκινήτου εξακοντίζεται συνήθως στα ύψη, αν είχε περάσει στο παρελθόν από τα χέρια κάποιου διάσημου προκατόχου. Υπάρχουν ωστόσο και εξαιρέσεις, όπου ο πασίγνωστος πρώην ιδιοκτήτης του οχήματος έχει συνδεθεί με αρνητικό τρόπο στις μνήμες των ανθρώπων, οπότε παραμένουν τέτοιου είδους παλαιά μοντέλα στα αζήτητα ή πωλούνται σε πολύ χαμηλότερες τιμές από την πραγματική τους αξία. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα, αν ο προκάτοχος του αυτοκινήτου ήταν ένας αιματοβαμμένος δικτάτορας και πηγή κακών για τον ίδιο το λαό του, αλλά και συνολικότερα για όλη την ανθρωπότητα.

Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα των Χίτλερ, Μουσολίνι και Τσαουσέσκου. Ο Αυστριακός αρχιναζί παρέλαβε το 1939 μία εξάμετρη Mercedes 770k, η οποία είχε κατασκευαστεί ειδικά για αυτόν και αποτελούσε ό,τι πιο προηγμένο στην εποχή της. Ογδόντα χρόνια αργότερα βγήκε το τετράτροχο καμάρι του δικτάτορα, που αιματοκύλισε όλον τον πλανήτη, σε δημοπρασία στις ΗΠΑ, όπου η μέγιστη προσφορά ανήλθε σε επτά εκατομμύρια ευρώ. Το συγκεκριμένο ποσόν ακούγεται υψηλό, ωστόσο βρισκόταν κάτω από τις προσδοκίες και τις εκτιμήσεις των διοργανωτών της δημοπρασίας, οπότε ο ιδιοκτήτης της εντυπωσιακής Mercedes αποφάσισε να μην την πωλήσει. Όπως αναφέρουν ειδικοί της αγοράς κλασικών αυτοκινήτων, η ναζιστική προέλευση λειτουργεί αποτρεπτικά για ένα μεγάλο μέρος των εν δυνάμει αγοραστών και μειώνει την αξία των κλασικών αυτοκινήτων.

Μία αντίστοιχη περίπτωση είχαμε και με την Alfa Romeo 6C 2300 Pescara Spyder, που ανήκε στον Μπενίτο Μουσολίνι. Το κόκκινο μοντέλο του 1935 είχε κατακτήσει μάλιστα το 1936 την τέταρτη θέση στον φημισμένο αγώνα «Mille Miglia» έχοντας στο τιμόνι του τον οδηγό του Μουσολίνι, Ερκολε Μπαράτο. Το πανέμορφο αυτοκίνητο πωλήθηκε τελικά στη Μεγάλη Βρετανία στην τιμή των περίπου 715.000 ευρώ, δηλαδή 200.000 ευρώ λιγότερο από την εκτιμώμενη αξία του. Σύμφωνα με εκπρόσωπο του οίκου δημοπρασιών H H Classic Auctions, η σύνδεση του αυτοκινήτου με τον φασίστα δικτάτορα επηρέασε αρνητικά το τελικό αποτέλεσμα, καθώς η Alfa Romeo 6C 2300 θα μπορούσε να έχει πετύχει μία σαφώς καλύτερη τιμή λόγω της αγωνιστικής προϊστορίας της και του μοναδικού σχεδιασμού της.

Aκόμη χειρότερη ήταν η έκβαση μίας δημοπρασίας με αντικείμενο πώλησης ένα παλαιό SUV του Νικολάε Τσαουσέσκου. Το τετρακίνητο ARO 304 ήταν ειδική παραγγελία για τον Ρουμάνο δικτάτορα και το χρησιμοποιούσε από τα τέλη της δεκαετίας του 70 για υποδοχές επισήμων, αλλά και στις κυνηγετικές του εξορμήσεις. Η τιμή του γαλάζιου ARO ορίστηκε στις 30.000 ευρώ, όμως δεν βρέθηκε ούτε ένας ενδιαφερόμενος αγοραστής και έτσι έμεινε στα χέρια του ιδιοκτήτη του. Ο τελευταίος το είχε αγοράσει το 2000 σε πλειστηριασμό κρατικών οχημάτων της Ρουμανίας, ενώ βρίσκεται πλέον στη φυλακή, καθώς είχε εμπλακεί σε ένα μεγάλο σκάνδαλο δωροδοκίας και διαφθοράς στη βαλκανική χώρα.

Στα αζήτητα τα αυτοκίνητα των Χίτλερ, Μουσολίνι και Τσαουσέσκου
Στα αζήτητα τα αυτοκίνητα των Χίτλερ, Μουσολίνι και Τσαουσέσκου
Στα αζήτητα τα αυτοκίνητα των Χίτλερ, Μουσολίνι και Τσαουσέσκου
Στα αζήτητα τα αυτοκίνητα των Χίτλερ, Μουσολίνι και Τσαουσέσκου
Στα αζήτητα τα αυτοκίνητα των Χίτλερ, Μουσολίνι και Τσαουσέσκου
Στα αζήτητα τα αυτοκίνητα των Χίτλερ, Μουσολίνι και Τσαουσέσκου
Στα αζήτητα τα αυτοκίνητα των Χίτλερ, Μουσολίνι και Τσαουσέσκου

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider