Το 89ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης υποφέρει από τα ίδια προβλήματα, όπως και οι διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου στη Φρανκφούρτη, στο Ντιτρόιτ ή στο Παρίσι. Τα τελευταία χρόνια αποφασίζουν ολοένα περισσότεροι μεγάλοι αυτοκινητοκατασκευαστές να μείνουν μακριά από αυτές τις λαμπερές εκθέσεις και να επενδύσουν αποδοτικότερα τα τεράστια κονδύλια, που απαιτούνται για την ενοικίαση χώρων και την κατασκευή και τη λειτουργία επικών περιπτέρων επιπέδου χολιγουντιανών παραγωγών. Μιλάμε για διψήφια νούμερα εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία μπορούν σίγουρα να πιάσουν περισσότερο τόπο, αν χρησιμοποιηθούν για την προβολή των εταιρειών από τα νέα κανάλια της ψηφιακής τεχνολογίας και των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης.

Στο απουσιολόγιο της εφετινής έκθεσης της Γενεύης θα υπάρχουν τουλάχιστον έξι ηχηρά ονόματα του χώρου των τεσσάρων τροχών. Η πιο πρόσφατη ακύρωση ήρθε από το στρατόπεδο της Hyundai με την αιτιολογία, ότι δεν έχει να παρουσιάσει κάτι νέο και φρέσκο. Σύμφωνα με εσωτερικές πληροφορίες, οι Νοτιοκορεάτες επικεντρώνονται αυτή την εποχή στις πιλοτικές δοκιμές των νέων ηλεκτροκίνητων και υδρογονοκίνητων μοντέλων τους από επιλεγμένους πελάτες και δεν δίνουν μεγάλη βαρύτητα στις εκθέσεις αυτοκινήτων.

Δεύτερη μεγάλη απούσα είναι η Ford. Αιτία της αποχής της από τη Γενεύη, είναι η γιγαντιαία αναδιάρθρωση της αμερικανικής μάρκας και η εξοικονόμηση πόρων, ώστε να αντιμετωπίσει αποτελεσματικότερα τα μεγάλα προβλήματα, τα οποία καλείται να λύσει στην Ευρώπη και στην Ασία. Τα 1.500 τ.μ. επιφάνειας του περιπτέρου της Ford θα καλυφθούν από την επέκταση των αντίστοιχων περιπτέρων της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi.

Το δίδυμο των Jaguar και Land Rover είχε ενημερώσει ήδη από τον Δεκέμβριο τους διοργανωτές του εφετινού Σαλονιού Αυτοκινήτου στις όχθες της λίμνης της Γενεύης για την απουσία του. Οι βρετανίδες θυγατέρες της ινδικής Tata Motors ανέφεραν ως αιτία τα προβλήματα εξαιτίας του Brexit και την αναγκαία αναδιάρθρωσή τους. Εξαιτίας της τελευταίας θα χαθούν 4.500 θέσεις εργασίας, που αντιστοιχούν σε πάνω από 10% του συνολικού προσωπικού των δύο εταιρειών.

Απούσα θα είναι και η Opel, η οποία ανήκει στις πρώτες μάρκες αυτοκινήτων, που άλλαξαν ρότα και στάση απέναντι στις διεθνείς εκθέσεις. Ως γνωστόν, η πάλαι ποτέ γερμανική μάρκα ανήκε επί δεκαετίες στην αμερικανική General Motors και εξαγοράστηκε από τον γαλλικό όμιλο PSA (Peugeot, Citroen, DS Automobile), o οποίος συμμετέχει πλέον επιλεκτικά στα Σαλόνια Αυτοκινήτου και μόνον, όταν έχει να παρουσιάσει πολύ σημαντικά νέα μοντέλα.

Αφήσαμε τελευταία τη Volvo, επειδή ναι μεν δεν λαμβάνει μέρος η ίδια στο 89ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, ωστόσο εκπροσωπείται έμμεσα σε αυτό μέσω της θυγατρικής της Polestar, η οποία έχει εξελιχθεί σε αυτόνομη μάρκα. Μέχρι πρόσφατα, ονομάζονταν  Polestar  οι γρήγορες εκδόσεις των μοντέλων της Volvo, τώρα όμως αποσχίσθηκε από την μητρική εταιρεία με στόχο τη δημιουργία μίας αυτόνομης γκάμας ηλεκτροκίνητων μοντέλων υψηλών επιδόσεων.

Αντίβαρο στην απουσία αυτών των έξι μεγάλων κατασκευαστών αυτοκινήτων από το εφετινό Σαλόνι της Γενεύης είναι η συμμετοχή πολλών νέων, αλλά μικρών και σχετικά άγνωστων, εταιρειών του κλάδου. Για παράδειγμα, θα δούμε στις επτά αίθουσες του ελβετικού εκθεσιακού κέντρου της Palexpo για πρώτη φορά την κινέζικη μάρκα Arcfox, τα μοντέλα της Νοbe Cars από το Ταλίν της Εσθονίας, τους Ελβετούς «τοπικούς ήρωες» της Kyburz, αλλά και μία αναβαθμισμένη παρουσία της Bugatti!