Μετρό Θεσσαλονίκης: Στην ΑΚΤΩΡ «κλείδωσαν» οι πρόδρομες εργασίες για τη βορειοδυτική επέκταση

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μετρό Θεσσαλονίκης: Στην ΑΚΤΩΡ «κλείδωσαν» οι πρόδρομες εργασίες για τη βορειοδυτική επέκταση
Κατακυρώθηκε στην κατασκευαστική θυγατρική της Ελλάκτωρ ο διαγωνισμός, ολοκληρώθηκε η «ανατροπή». Ποιο είναι το αντικείμενο της σύμβασης, ποιους δήμους θα εξυπηρετεί.

Ολοκληρώθηκε και επισήμως η ανατροπή, υπέρ της ΑΚΤΩΡ, σε διαγωνισμό της Αττικό Μετρό για τις αρχικές – πρόδρομες εργασίες που σχετίζονται με την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς τα βορειοδυτικά της πόλης.

Το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό σε πρόσφατη συνεδρίασή του αποφάσισε την έγκριση σχετικών πρακτικών της επιτροπής διαγωνισμού και κατ’ επέκταση την κατακύρωση του διαγωνισμού και την ανάθεση της σύμβασης για το έργο «ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ, ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ ΟΚΩ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ» στην εταιρεία «ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε.», ήτοι στον κατασκευαστικό βραχίονα του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Η συνολική δαπάνη του έργου προ Φ.Π.Α. είναι 11.695.754,24 ευρώ, ήτοι η ΑΚΤΩΡ κερδίζει με τη «βούλα» τη σύμβαση με προσφερόμενο ποσοστό έκπτωσης 22,03%, πάντα όμως υπό τον όρο της έγκρισης της νομιμότητας της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Έτσι, αν δεν προκύψει κάποια νέα ανατροπή, το έργο οδεύει και επισήμως στην ΑΚΤΩΡ που το… παίρνει από την Intrakat, για την οποία πριν από περίπου έναν χρόνο η αγορά είχε ενημερωθεί ότι ανακηρύσσεται προσωρινός ανάδοχος (με έκπτωση 27%, ήτοι 10.945.093,22 ευρώ προ ΦΠΑ). Πάντως, προ ολίγων μηνών, κι ενώ αναμένονταν η επικύρωση του φακέλου και της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η σειρά κατάταξης άλλαξε και η Αττικό Μετρό ανακήρυξε την ΑΚΤΩΡ προσωρινό ανάδοχο του έργου καθώς φαίνεται ότι κάπου στην πορεία ο φάκελος του αρχικού νικητή εκτροχιάστηκε.

Αντικείμενο του έργου είναι η εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών, η εκτέλεση των αρχαιολογικών εργασιών, των διερευνητικών εργασιών των δικτύων κοινής ωφελείας, των εργασιών κυκλοφοριακών παρακάμψεων και λοιπών απαιτούμενων εργασιών, στους χώρους του έργου της βορειοδυτικής επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης. Στο αντικείμενο περιλαμβάνεται και ο χώρος επέκτασης του αμαξοστασίου Πυλαίας, καθώς θεωρείται κρίσιμη η περαιτέρω ανάπτυξη του για την εύρυθμη λειτουργία του δικτύου. Αυτή η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετεί, όταν γίνει, τους δήμους Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Κορδελιού – Ευόσμου, Παύλου Μελά και Νεάπολης – Συκεών.

Σύμφωνα με σχετικό χάρτη της Αττικό Μετρό, η γραμμή θα ξεκινά από τον τερματικό σταθμό «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός» και θα περιλαμβάνει, σε κυκλικό σχεδόν σχήμα, τους σταθμούς: ΕΠΤΑΛΟΦΟΣ, ΜΕΝΕΜΕΝΗ, ΚΟΡΔΕΛΙΟ, ΕΥΟΣΜΟΣ, ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΠΟΛΙΧΝΗ, ΝΕΑΠΟΛΗ. Περιττό να σημειωθεί ότι έχουμε να κάνουμε με έργο που αφορά στο μέλλον καθώς εκκρεμούν άλλες βασικότερες εργασίες και επεκτάσεις πρώτα στη βασική γραμμή ή προς την Καλαμαριά.

Κατά πόσο οι παλιότεροι χάρτες και χαράξεις μείνουν ως έχουν, θα φανεί στην πορεία. Μια φορά πάντως, έχουμε να κάνουμε με πολύ αρχικό στάδιο ενώ από την άλλη πλευρά είναι ερωτηματικό κατά πόσο ένα τέτοιο project που θα χρειαστεί πόρους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και από ποια προγράμματα.

Πάντως, υπενθυμίζεται ότι πέρυσι στο πλαίσιο της ΔΕΘ ο πρωθυπουργός, Κ. Μητσοτάκης, είχε αναφερθεί στην επέκταση του μέσου προς τα δυτικά της πόλης, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι θα ξεκινήσουν οι μελέτες για την επέκταση του Μετρό προς την Δυτική Θεσσαλονίκη με σκοπό να εξυπηρετηθούν οι πυκνοκατοικημένες περιοχές.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Εντός διμήνου η δημοπράτηση της σύμβασης για ιδιώτη στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Εγκρίθηκε και ο διαγωνισμός για το Φορέα Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης

Μετρό Αθήνας: Ποιες επεκτάσεις «μπαίνουν στις ράγες»

gazzetta
gazzetta reader insider insider