Αρχές Μαΐου ανοίγουν τα πρώτα Carrefour στην Ελλάδα – Ποιο θα είναι το μοντέλο ανάπτυξης

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αρχές Μαΐου ανοίγουν τα πρώτα Carrefour στην Ελλάδα – Ποιο θα είναι το μοντέλο ανάπτυξης
Σε πρώτη φάση ανοίγουν πέντε καταστήματα. Πού θα ανοίξουν, πώς θα λειτουργήσουν και ποια θα είναι τα χαρακτηριστικά τους. Πώς προχωρά η συνεργασία με τη Retail & Μore. Τι δηλώνουν στο insider.gr πηγές της εταιρείας.

Στις αρχές Μαΐου αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους στην Ελλάδα τα πρώτα καταστήματα Carrefour, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή δραστηριοποίησης του γαλλικού κολοσσού στη χώρα μας δέκα χρόνια μετά την απόσυρσή του από την ελληνική αγορά και δημιουργώντας νέες ισορροπίες στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, σε πρώτη φάση θα ανοίξουν πέντε καταστήματα, τα οποία θα λειτουργήσουν σε τουριστικές περιοχές με ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης από ότι στο παρελθόν, ενώ οι επίσημες ανακοινώσεις αναμένονται εντός των επόμενων ημερών.

Το μοντέλο ανάπτυξης και τα χαρακτηριστικά των καταστημάτων

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, το μοντέλο ανάπτυξης αφορά σε μικρότερα καταστήματα, τα οποία θα λειτουργήσουν κάτω από την ομπρέλα Carrefour market, Carrefour express, Carrefour bio με βιολογικά προϊόντα, καθώς Carrefour flash με αυτόματη εξυπηρέτηση.

Τα Carrefour market θα έχουν έκταση από 600 έως 2.000 τ.μ., τα Carrefour express από 200 έως 400 τ.μ., ενώ τα Carrefour bio από 400 έως 800 τ.μ. Αντίστοιχα, τα καταστήματα flash θα είναι ακόμη μικρότερα, καθώς η έκτασή τους δεν θα ξεπερνά τα 150-200 τμ, θα αναπτυχθούν σε αστικά κέντρα, ενώ ως convenience καταστήματα, θα απευθύνονται σε πιο νεανικό, τεχνολογικά εξοικειωμένο κοινό που επιθυμεί να ψωνίζει με άνεση, γρήγορα και εύκολα.

Το χρονοδιάγραμμα

Οι ίδιες πληροφορίες θέλουν τους σχεδιασμούς να προχωρούν βάσει των αρχικών χρονοδιαγραμμάτων. Προτεραιότητα έχει η ανάπτυξη των καταστημάτων σε τουριστικές περιοχές της Ελλάδας, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσει το άνοιγμα των καταστημάτων στα αστικά κέντρα.

«Επιστρέφουμε στην Ελλάδα στο σωστό timing», δήλωναν τον περασμένο Ιανουάριο στο insider.gr (Carrefour στο insider.gr: Επιστρέφουμε στην Ελλάδα στο σωστό timing - Οι στόχοι) πηγές της Carrefour, λίγα 24ωρα μετά τις επίσημες ανακοινώσεις πως η γαλλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ δρομολογεί την εκ νέου δραστηριοποίησή της στη χώρα μας.

Η Carrefour ετοιμάζεται να διεκδικήσει εκ νέου την «ψήφο» του Έλληνα καταναλωτή, επιστρέφοντας με νέο συνεργάτη, έχοντας υπογράψει συνεργασία με την εταιρεία Retail & Μore, θυγατρική του Ομίλου Teleunicom, που αποτελεί μέλος του Ομίλου AVE, συμφερόντων του Νίκου Βαρδινογιάννη.

Η νεοσύστατη Retail & More ιδρύθηκε το περασμένο καλοκαίρι - όταν ο Όμιλος AVE ανακοίνωσε επισήμως την είσοδό του στο χώρο της διανομής προϊόντων ευρείας κατανάλωσης - με μετοχικό κεφάλαιο ύψους 250 χιλ. ευρώ. Διευθύνων Σύμβουλος της Retail & More είναι ο Βασίλης Στασινούλιας, υψηλόβαθμο στέλεχος της Carrefour – Μαρινόπουλος για πάρα πολλά χρόνια.

«Υπάρχει στενή συνεργασία με την Carrefour τόσο για το άνοιγμα των καταστημάτων όσο και γενικότερα για το πλάνο ανάπτυξης», σχολιάζουν στο insider.gr πηγές της Retail & More, καθώς το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων στην ελληνική επικράτεια έχει ήδη μπει στην τελική ευθεία.

Οι επίσημες ανακοινώσεις στις αρχές του χρόνου

Ήταν στις 11 Ιανουαρίου 2022 όταν ο γαλλικός κολοσσός ανακοίνωσε επίσημα την επάνοδό του στην Ελλάδα, επιστρέφοντας με νέο συνεργάτη, υπό νέες συνθήκες και με μεγαλύτερες αξιώσεις αυτή τη φορά.

«Ο Όμιλος Teleunicom και η θυγατρική του Retail & More είναι για εμάς η καλύτερη βάση για να μπούμε γρήγορα και αποτελεσματικά στην ελληνική αγορά» δήλωνε εκείνη την ημέρα ο Patrick Lasfargues, Executive Director της Carrefour International Partnerships.

«Είμαστε πολύ χαρούμενοι για την επαναφορά των σημάτων και των καινοτόμων εμπορικών μοντέλων της Carrefour στην Ελλάδα. Οι Έλληνες καταναλωτές θα ζήσουν την εμπειρία ενός πρωτοποριακού omnichannel οικοσυστήματος που θα προσφέρει ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες, προσβάσιμα σε όλους», σημείωνε από την πλευρά του ο Βασίλης Στασινούλιας.

«Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια νέα επιχειρηματική δραστηριότητα στον τομέα της λιανικής και των τροφίμων και ήταν μεγάλη μας επιθυμία να επαναφέρουμε την Carrefour στην ελληνική αγορά. Στις συζητήσεις μας με την Carrefour International Partnership, επιβεβαιώθηκαν πλήρως ο στρατηγικός σχεδιασμός και η φιλοδοξία μας για τα brands της Carrefour» σχολίαζε ο Βασίλης Παπαδόπουλος, CEO της Teleunicom.

Η ιστορία της Carrefour ξεκινά το 1959, ενώ το πρώτο κατάστημα άνοιξε στο Ανεσί έναν χρόνο μετά. Σήμερα, με ένα πολυμορφικό δίκτυο περίπου 13.000 καταστημάτων σε περισσότερες από 30 χώρες σε Ευρώπη, Αμερική, Ασία και Αφρική, αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους λιανικής τροφίμων σε παγκόσμιο επίπεδο, με έσοδα ύψους 78,6 δισ. ευρώ το 2020. Ο όμιλος απασχολεί 320.000 εργαζόμενους.

Υπενθυμίζεται ότι η Carrefour έκανε την πρώτη της εμφάνιση στην ελληνική αγορά λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του ’90, μετά από στρατηγική συνεργασία με τη Μαρινόπουλος Α.Ε. που αποτέλεσε επί σειρά ετών τον μεγαλύτερο λιανεμπορικό όμιλο στην Ελλάδα. Τελικά, τον Ιούνιο του 2012, όταν η Ελλάδα βρισκόταν στο απόγειο της οικονομικής κρίσης, η Carrefour ανακοίνωσε την αποχώρησή της από τη χώρα μας, προκαλώντας αίσθηση στο εγχώριο επιχειρείν. Οι Γάλλοι αποσύρθηκαν τότε από την ελληνική επιχειρηματική σκηνική, πουλώντας στη Μαρινόπουλος Α.Ε. το μερίδιό τους στην Carrefour - Μαρινόπουλος, το οποίο διαμορφωνόταν σε 50%.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σε τροχιά ανακατατάξεων τα σούπερ μάρκετ – Πώς διαμορφώνεται ο χάρτης στο λιανεμπόριο τροφίμων

gazzetta
gazzetta reader insider insider