Στα 81,9 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα καθαρά κέρδη εννεαμήνου της Aegean, αυξημένα κατά 4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Τα ενοποιημένα έσοδα ανήλθαν σε 792,2 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 8% σε σχέση με το 2014. H επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 17% και ανήλθε σε 9,2 εκατ. επιβάτες, με την εταιρεία να συνεχίζει την αναπτυξιακή της δυναμική, προσθέτοντας συχνότητες και εγκαινιάζοντας νέους προορισμούς. Στο τρίτο και σημαντικότερο τρίμηνο του έτους από πλευράς εποχικότητας της ζήτησης, παρά τις σημαντικές προκλήσεις από την πολιτική και οικονομική συγκυρία, η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει την επιβατική κίνηση εξωτερικού κατά 29%, τα συνολικά έσοδα κατά 12% και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους κατά 7% στα 67,2 εκατ. ευρώ.

Κύριοι παράγοντες που συνέβαλαν στα θετικά αποτελέσματα της επιβατικής κίνησης υπήρξαν η δυναμική αξιοποίηση του δικτύου εξωτερικού και η ωρίμανση δρομολογίων, η ενίσχυση της συνδεσιμότητας του δικτύου και η αύξηση κατ’ επέκταση των τουριστικών αφίξεων στη χώρα και κυρίως στην Αθήνα.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι και στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, τα οποία δεν παρουσίασαν αύξηση το 2015 σε συνολικές αεροπορικές αφίξεις εξωτερικού, η AEGEAN κατέγραψε αυξητικές τάσεις, εστιαζόμενη ιδιαίτερα στις 2 βάσεις της στο Ηράκλειο και στη Ρόδο όπου η αύξηση της κίνησης εξωτερικού ανήλθε σε 30%.

Οι οικονομίες κλίμακας και οι ωφέλειες από τη μείωση του κόστους καυσίμου οδήγησαν σε πτώση του μοναδιαίου κόστους το τρίτο τρίμηνο, παρά τη σημαντική επιβάρυνση που προήλθε από την ενδυνάμωση του δολαρίου, την αύξηση των χρεώσεων αεροναυτιλίας, αλλά και του ΦΠΑ κατά 10 μονάδες (από 13% σε 23%) στην Ελλάδα.

Τα ταμειακά διαθέσιμα, συμπεριλαμβανομένων και των βραχυπρόθεσμων χρηματοοικονομικών επενδύσεων, διαμορφώθηκαν σε 302 εκατ. ευρώ την 30.09.2015.

Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:

«Το 2015 συνεχίσαμε με συνέπεια την αναπτυξιακή μας πολιτική, έχοντας πλέον προσθέσει πάνω από 40 προορισμούς εξωτερικού μετά την εξαγορά της Olympic Air. Βελτιώσαμε σημαντικά τη συνδεσιμότητα με τα νησιά, στηρίζοντας την κίνηση εσωτερικού με χαμηλότερες τιμές, αλλά και διπλασιάζοντας σε 3 χρόνια τους διερχομένους επιβάτες εξωτερικού μέσω του κόμβου των Αθηνών. Το τρίτο και σημαντικότερο τρίμηνο του έτους, το οποίο ξεκίνησε με αρκετές προκλήσεις, καθώς στις αρχές Ιουλίου αντιμετωπίσαμε σημαντική απώλεια στις κρατήσεις λόγω των capital controls, μείναμε πιστοί στο επενδυτικό μας πλάνο και καταφέραμε να παραλάβουμε 3 ολοκαίνουργα αεροπλάνα με κλειστές τράπεζες στην Ελλάδα. O ρυθμός των κρατήσεων επανήλθε και καταφέραμε τελικά να εισπράξουμε τις θετικές αποδόσεις των επενδύσεων που υλοποιήσαμε σε στόλο, προορισμούς και υπηρεσίες. Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο στην Αθήνα, όσο και στην Ρόδο, το Ηράκλειο και τις υπόλοιπες βάσεις της περιφέρειας όπου προσθέσαμε χωρητικότητα, ο ρυθμός ανάπτυξης εξωτερικού ήταν πολλαπλάσιος από το σύνολο της αγοράς.»