Στη γεύση του χιώτικου μανταρινιού υποκλίνονται οι Βρετανοί - Η συνεργασία Citrus και Fortnum & Mason

Μαρίνα Φούντα

Εντυπωσίασε με τη γεύση της τους Βρετανούς και για αυτό κερδίζει τη θέση που της αξίζει… Ο λόγος για τη μαρμελάδα της εταιρείας Citrus με γεύση Χιώτικο Μανταρίνι που κέντρισε το ενδιαφέρον του γνωστού Fortnum & Mason στο Λονδίνο. Και όχι μόνο… Το διάσημο premium πολυκατάστημα στη βρετανική πρωτεύουσα, συνώνυμο των εκλεκτών γεύσεων και της υψηλής ποιότητας, πουλά πλέον με το δικό του εμπορικό σήμα τη μαρμελάδα Citrus.

Πρόκειται για μία σπουδαία συνεργασία για την ελληνική εταιρεία με καταγωγή από τη Χίο, καθώς ένα δικό της προϊόν κοσμεί τα ράφια του Fortnum & Mason, που εδώ και 315 ολόκληρα χρόνια αποτελεί έναν γαστρονομικό παράδεισο εξαιρετικά αφιερωμένο στις ξεχωριστές γεύσεις.

Όπως εξηγούν στο insider.gr πηγές της εταιρείας Citrus, η μαρμελάδα Χιώτικου Μανταρινιού πωλείται στα ράφια του Fortnum & Mason εδώ και σχεδόν δύο χρόνια, ωστόσο φέτος οι Βρετανοί έδωσαν και επίσημα την έγκρισή τους για τη δημοσιοποίηση της συνεργασίας. Μάλιστα, τα Χριστούγεννα που μας πέρασαν, ήταν η πρώτη φορά που η χιώτικη μαρμελάδα, εκτός από τα ράφια του καταστήματος, τοποθετήθηκε και σε ένα εκ των picnic baskets για τα οποία φημίζεται το Fortnum & Mason.

Πώς φτάσαμε στη συνεργασία

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η επικοινωνία της Citrus με το πολυκατάστημα Fortnum & Mason ξεκίνησε από την επί χρόνια κριτικό γεύσης στην Evening Standard και άλλα έντυπα του Λονδίνου Fay Maschler. Η κυρία Maschler, φίλη του ιδιοκτήτη της Citrus Στάμου Ι. Φαφαλιού, ενημερώθηκε από τον ίδιο για τη δραστηριότητα της εταιρείας, δοκίμασε τα προϊόντα της και θέλοντας να ενισχύσει την προσπάθεια της για εξωστρέφεια, έφερε την εταιρεία σε επαφή με το φημισμένο κατάστημα.

Η πρώτη απευθείας επικοινωνία της Citrus με το Fortnum & Mason έγινε τον Αύγουστο του 2018, ενώ η πρώτη παραγγελία έγινε σχεδόν ενάμισι χρόνο μετά και δη τον Ιανουάριο του 2020. «Ο χρόνος αυτός ήταν απαραίτητος προκειμένου να γίνουν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες και να είμαστε και από τις δύο πλευρές έτοιμοι για ένα προϊόν που θα τοποθετούνταν με ιδιωτική ετικέτα στα ράφια τους», σχολιάζουν οι πηγές της Citrus, προσθέτοντας πως «πολύ σημαντικό για εμάς στη διάρκεια της προετοιμασίας και της επικοινωνίας με το κατάστημα ήταν η προβολή της Ελλάδας, αλλά και της Χίου. Η Ελλάδα θα έμπαινε στο πίσω μέρος της ετικέτας δεδομένου ότι αναγράφεται ο τόπος παραγωγής του προϊόντος. Από την άλλη η Χίος είναι αφενός ο τόπος καταγωγής του κ. Φαφαλιού, αλλά ταυτόχρονα και ο τόπος παραγωγής της πιο σημαντικής ίσως για τη Citrus πρώτης ύλης, του Χιώτικου Μανταρινιού, μιας πολύ ιδιαίτερης ποικιλίας μανταρινιών».

«Οι Βρετανοί αναζητούν στο πολυκατάστημα μας τη διάσημη βρετανική μαρμελάδα φράουλα αλλά και την ελληνική μαρμελάδα που παράγεται από το σπάνιο Χιώτικο Μανταρίνι», έγραψε πρόσφατα στους Financial Times, η Sarah Metcalf, grocery buyer του Fortnum & Mason.

Γιατί επιλέχθηκε η μαρμελάδα χιώτικου μανταρινιού

Το διάσημο πολυκατάστημα δεν επέλεξε τυχαία τη μαρμελάδα Χιώτικου Μανταρινιού Citrus. Και αυτό γιατί βασίζεται σε ένα ξεχωριστό προϊόν της ελληνικής γης. Το ονομαστό χιώτικο μανταρίνι με το λαμπερό πορτοκαλί χρώμα και το χαρακτηριστικό άρωμα είναι ένα ζουμερό φρούτο με πολλαπλά οφέλη για τον οργανισμό, καθώς βοηθά στην αποτελεσματική απορρόφηση του σιδήρου και περιέχει περίπου 3 φορές περισσότερη βιταμίνη Α από το πορτοκάλι.

Το «Μανταρίνι Χίου» είναι ο καρπός δένδρων του είδους Citrus deliciose tenor και πιο συγκεκριμένα της ποικιλίας «Κοινό Χιώτικο». Το μυστικό του αρώματός του βρίσκεται στα αιθέρια έλαιά του, ενώ όσοι το έχουν δοκιμάσει, θα συμφωνήσουν ότι δίκαια χαρακτηρίζεται ως ένα από τα πιο αρωματικά στον κόσμο. Μάλιστα από το 2012 κοσμεί τον κατάλογο των προϊόντων Προστατευμένης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τις αρμόδιες ευρωπαϊκές υπηρεσίες να αναγνωρίζουν την αξία του ως φρέσκου διαλεκτού καρπού αλλά και την ταύτιση του με το νησί της Χίου.

Τόπος ευλογημένος η Χίος

Το Χιώτικο Μανταρίνι είναι γνωστό με αυτή την ονομασία εδώ και πολλές δεκαετίες στις αγορές της Ελλάδας και του εξωτερικού, ενώ το εμπόριο του έφερε σημαντική ευημερία στο νησί της Χίου. Η Χίος είναι γνωστή στους αιώνες για τα μοναδικά προϊόντα της (μαστίχα και εσπεριδοειδή), ενώ οι Χιώτες, περήφανοι για τον τόπο και τα αγαθά του, τα αντιμετωπίζουν με σεβασμό, ως στοιχεία του τοπικού πολιτισμού τους.

Ο Κάμπος της Χίου αποτελεί την περιοχή του νησιού στην οποία κυρίως μπορεί κανείς να συναντήσει περιβόλια με μανταρίνια και εσπεριδοειδή. Ο Κάμπος είναι ένας μοναδικός, νοητός κήπος εσπεριδοειδών στο κέντρο του νησιού, σε απόσταση μόλις έξι χιλιομέτρων από την πόλη κατά μήκος της ανατολικής ακτής του νησιού. Υψηλοί μαντρότοιχοι, εξαιρετική αρχιτεκτονική και ιδιαίτερες καλλιεργητικές μέθοδοι κάνουν τα φρούτα αυτά μοναδικά. Η περιοχή αναπτύχθηκε ως περιαστική του Κάστρου της Χίου από τους Γενοβέζους, κατά τον 14ο αιώνα, χρονολογία που αποτέλεσε και το χρόνο άφιξης των εσπεριδοειδών στο νησί. Σήμερα ο Κάμπος έχει χαρακτηριστεί «ιστορικός τόπος» από το ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού και παραμένει μια σημαντική αρχιτεκτονικά και πολιτιστικά περιοχή όπου κυριαρχούν πλήθος δραστηριοτήτων.

Ποια είναι η Citrus

Η Citrus είναι μια ελληνική εταιρεία με βασικό αντικείμενο την παραγωγή και διάθεση διατροφικών προϊόντων με βάση τα ονομαστά εσπεριδοειδή της Χίου. Οι παραδοσιακές χιώτικες συνταγές, τα αρώματα και έλαια εσπεριδοειδών εξασφαλίζουν τη μοναδική τους γεύση και εξαιρετική ποιότητα. Τα προϊόντα της εταιρείας καλύπτουν μια ευρεία γκάμα αγαθών, αφού η Citrus παράγει αμυγδαλωτά, γλυκά κουταλιού, μαρμελάδες, λουκούμια, υποβρύχια, πίτες φρούτου, χυμούς, σάλτσες και μπάρες δημητριακών.

Τα προϊόντα της εταιρείας πωλούνται σε 80 σημεία σε όλη την Ελλάδα αλλά και σε πολλά συνεργαζόμενα e-shops που εμπορεύονται εκλεκτά ελληνικά προϊόντα. Εξίσου σημαντική είναι η παρουσία τους και στο εξωτερικό και συγκεκριμένα σε Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία, Δανία, Αμερική, Ιταλία, Γαλλία, Ρουμανία, Τσεχία, Φινλανδία και Βέλγιο.

Με κληρονομιά τριών αιώνων το πολυκατάστημα Fortnum & Mason

Το βρετανικό πολυκατάστημα Fortnum & Mason είναι διάσημο για την ποικιλία και την υψηλή ποιότητα των προϊόντων διατροφής που φιλοξενεί στα ράφια του.

Ιδρύθηκε το 1707, ξεκινώντας την πορεία του ως παντοπωλείο στο κεντρικό Λονδίνο και πλέον, με μια πλούσια κληρονομιά τριών αιώνων, εξελίχθηκε ως το διασημότερο πολυκατάστημα ειδών πολυτελείας παγκοσμίως.

Η ιδέα για την ίδρυσή του ανήκει στους Hugh Mason και William Fortnum, δύο λαμπρά επιχειρηματικά μυαλά της εποχής που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στη διαμόρφωση του γευστικού γίγνεσθαι της βρετανικής πρωτεύουσας. Και παρόλο που το κατάστημα έχει επεκταθεί σημαντικά σε πολλούς κλάδους, σήμα κατατεθέν του παραμένουν τα τρόφιμά του και ιδίως τα παγκοσμίου φήμης εξωτικά εδέσματα που ξεχωρίζουν στα ράφια του.

Οι πληροφορίες θέλουν μάλιστα τα προϊόντα του Fortnum & Mason να έχουν κερδίσει και τις προτιμήσεις της βασιλικής οικογένειας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

TAGS: