Online εμπόριο: 7 Έλληνες επιχειρηματίες αφηγούνται το δικό τους success story (vids)
Δύο είναι οι αρετές που πρέπει να έχει κάποιος σε αντίξοες συνθήκες: Η προσαρμογή και η καινοτομία. Επτά Έλληνες κατάφεραν να μεγαλώσουν τις επιχειρήσεις τους εν μέσω πανδημίας και αφηγούνται το δικό τους success story.

Οι δύσκολοι καιροί θέλουν - κι απαιτούν - τολμηρές αποφάσεις. Όσες προκλήσεις και αν φέρνει η ζωή, μερικοί άνθρωποι έχουν το... χάρισμα να γίνονται «χαμαιλέοντες» και να προσαρμόζονται στα δεδομένα που συναντούν στο δρόμο τους.

Και πάντα, πίσω από κάθε επιτυχία, υπάρχει μια αληθινή ιστορία, της οποίας η αξία είναι ανεκτίμητη. Επτά Έλληνες δεν φοβήθηκαν με την κρίση που ήταν απόρροια της πανδημίας. Ίσα ίσα, τόλμησαν να κάνουν το βήμα, που ίσως δεν θα έκαναν διαφορετικά, και «γιγάντωσαν» το brand τους.

Πώς; Επενδύοντας στο online εμπόριο. Την δυνατότητα αυτή τους έδωσε η μεγαλύτερη πλατφόρμα ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα, το Skroutz. Μέσα από αυτό, μπόρεσαν να προσεγγίσουν ξανά το καταναλωτικό κοινό και να μπουν δυνατά στον ανταγωνισμό, εδραιώνοντας το όνομά τους.

Με ένα "click" στο εξελιγμένο πια markerplace, μπορείς κι εσύ να γίνεις συνεργάτης του Skroutz και να πουλάς τα προϊόντα σου online, ακόμα και αν δεν έχεις δικό σου e-shop!

Οι παρακάτω... πάτησαν το κουμπί και βγήκαν κερδισμένοι, γεγονός που αποδεικνύεται μέσα από τις ιστορίες τους!

Αφήνοντας τη Γιουβέντους για τη μόδα!

Η σχέση του Άκη Παινεσάκη και της Ιταλίας κρατάει εδώ και 30 χρόνια! Ο ίδιος εργάστηκε ως γιατρός στην ποδοσφαιρική ομάδα της Γιουβέντους, αλλά η αγάπη που είχε για την μόδα, τον οδήγησε στη στροφή επαγγελματικής καριέρας.

Με αφορμή τις στενές σχέσεις και γνωριμίες που είχε με τους μεγαλύτερους ιταλικούς οίκους μόδας, άνοιξε στη γενέτειρά του, στην Κρήτη, το πρώτο του κατάστημα το 2008. Πλέον, διατηρεί 6 καταστήματα στα Χανιά και 1 στο Τορίνο.

Ελέω πανδημίας, τα καταστήματά του έκλεισαν, οι 25 υπάλληλοί του μπήκαν σε αναστολή και τα χιλιάδες εμπορεύματά του έμειναν στις αποθήκες. Τότε, αποφάσισε να γίνει, με το "Italian Factory Outlet", partner του Skroutz και να διαθέσει το εμπόρευμά του online.

«Παίρναμε τηλέφωνο τη μεταφορική και τους λέγαμε "ελάτε γιατί γίνεται χαμός!"», θυμάται ο ίδιος. «Έρχονταν, έρχονταν, και κάποια στιγμή μας λένε "παιδιά, ελάτε εσείς, γιατί δεν γίνεται να ερχόμαστε τόσες φορές"». Το 2020, το Skroutz αποτέλεσε το 40% των πωλήσεών του, όπως σημειώνει.

Μια μικρή εποχιακή επιχείρηση έγινε... μόνιμη!

Η Ειρήνη κι η Ελίνα Κωνσταντίνου συνεχίζουν εδώ και 32 χρόνια την παράδοση των γονιών τους, που άνοιξαν το 1989 δύο καταστήματα με βιβλία, παιχνίδια και είδη δώρων στην Άνδρο, με την επωνυμία «Λασία»

Η επιτυχία στο νησί ήταν δεδομένη. Ωστόσο, ο τουρισμός και η τοπική οικονομία επλήγησαν, οδηγώντας τους σε αδιέξοδο. Αναζητώντας μία λύση που θα τους έδινε «ανάσα», η Ειρήνη έκανε την εγγραφή της στο Skroutz.

«Η πρώτη μου σκέψη ήταν ότι, επειδή δεν υπήρχε δικό μου e-shop, θα ήταν και πολύ δύσκολο να το οργανώσω το όλο σύστημα. Αλλά η πλατφόρμα του Skroutz είναι τόσο εύκολη για τον έμπορο. Μέσα σε λίγες μέρες μπορεί να το μάθει ο οποιοσδήποτε», αναφέρει η ίδια.

Όσο συνέχιζε να προσθέτει προϊόντα, τόσο έβλεπε τις πωλήσεις τους να εκτοξεύονται, σε σημείο που τα 4 μέλη της οικογένειας δεν προλάβαιναν να πακετάρουν!

«Το Skroutz είναι σημείο αναφοράς για την επιχείρησή μας. Μπορέσαμε να γίνουμε από μια μικρή εποχιακή επιχείρηση, μια μόνιμη επιχείρηση, που να λειτουργεί όλο τον χρόνο!».

«Μπαίνοντας στο Google της Ελλάδας»!

Ο Σπύρος Ράπτης έκανε αρκετές δουλειές για 13 χρόνια: βοηθός σερβιτόρου, barman, bar manager... Ήθελε, όμως, να κάνει κάτι δικό του και γι' αυτό αποφάσισε να κυνηγήσει το όνειρό του: Να ανοίξει το δικό του κατάστημα με εκλεκτά και σπάνια ποτά.

Με τα δύο lockdowns, ο τζίρος του "QAVAR" έπεσε στο μηδέν κι έπρεπε να κάνει κάτι, για να επιβιώσει η επιχείρησή του. Γι' αυτό αποφάσισε να κινηθεί σε online μονοπάτια.

«Όταν μπήκαμε στο Skroutz, ήταν σαν να μπήκαμε στη Google της Ελλάδας!», λέει χαρακτηριστικά. «Μας έπαιρναν τηλέφωνο από όλη την Ελλάδα και την Αθήνα, και από χονδρική και από λιανική, και μας ρωτούσαν για τα ποτά μας!».

Ο ίδιος αύξησε κατακόρυφα τις πωλήσεις του, μελέτησε τον ανταγωνισμό, ανακάλυψε τις προτιμήσεις των καταναλωτών κι έχει κάθε λόγο να χαμογελά!

Ένα μεγάλο brand βρήκε ξανά την αίγλη του

Στην οικογένεια του Άγγελου Τσαρουχά το εμπόριο είναι παράδοση. Μαζί με τα αδέρφια του έχουν δύο καταστήματα λιανικής με τη γνωστή επωνυμία "MG Plus" στην οδό Ηφαίστου, τον πιο πολυσύχναστο και κεντρικό δρόμο της Αθήνας.

Οι πωλήσεις μεγάλες και η σχέση εμπιστοσύνης με τον κόσμο άριστη. Με την πανδημία, όμως, η εμπορική δραστηριότητα έπαψε να υπάρχει. «Όταν ήρθε το lockdown, μας βρήκε τελείως απροετοίμαστους», παραδέχεται ο ίδιος. «Καταλάβαμε ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να βρεθείς εκτεθειμένος, αλλά και το πόσα μπορεί να σου προσφέρει μια διαδικτυακή παρουσία. Ήταν η στιγμή που αρχίσαμε να παίρνουμε το online πιο σοβαρά».

Από τον Φεβρουάριο του 2021, ο Άγγελος Τσαρουχάς έγινε μέλος του Skroutz, κι ας έχει το δικό του e-shop. «Το πρωί έγινε η εγγραφή, το απόγευμα άρχισα να ανεβάζω προϊόντα στην πλατφόρμα. Δεχτήκαμε αμέσως 4 παραγγελίες! Από τότε που μπήκαμε στο Skroutz, δεν σταματούν να χτυπούν τα τηλέφωνα!».

Από 3 καταστήματα, σε 0 και μετά σε... 4!

Λίγα μέτρα πιο πέρα, βρίσκεται ακόμα ένα κατάστημα ένδυσης με μεγάλη ιστορία, ο "STRATIGOS". Ο Νίκος και ο Θοδωρής Σεραφιάδης διατηρούσαν 3 καταστήματα casual ένδυσης και υπόδησης, τα οποία ήταν η μοναδική πηγή εσόδων τους.

Με την κρίση, βρέθηκαν στα... 0. Κι αν κάποτε επιχείρησαν να πουλήσουν τα προϊόντα τους μέσα από το δικό τους e-shop, δύο φορές κιόλας, κι αυτό δεν έπιασε, δεν το σκέφτηκαν στιγμή και εμπιστεύτηκαν το Skroutz. «Μάς έλυσε τα χέρια! Επιτέλους, μπορούσαμε πολύ εύκολα να ανεβάσουμε τα προϊόντα μας online και να παρακολουθούμε την πορεία τους», σημειώνει ο Νίκος. 

Τα 100 προϊόντα που είχαν ανεβάσει τον Ιανουάριο του 2021 πλέον έχουν γίνει περισσότερα από 2.000, με τις πωλήσεις τους να «εκτοξεύονται». «Για εμάς, το Skroutz είναι το τέταρτό μας κατάστημα!», παραδέχονται αμφότεροι.

Αποκτώντας μεγάλη δύναμη

Ο Bio Nutrisionist, Αλέξανδρος Δασκαλάκης, αποφάσισε να κάνει δύο τολμηρά πράγματα στη ζωή του. Πρώτον, να αφήσει την Πληροφορική για τη Διατροφολογία. Δεύτερον, να ανοίξει το πρώτο του κατάστημα με βιολογικά προϊόντα την περίοδο που όλα τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά, λόγω της πανδημίας.

Η επένδυση στο online εμπόριο ήταν μονόδρομος. «Ο χρόνος είναι πολύ σημαντικός. Δεν υπάρχει χρόνος σήμερα. Το Skroutz δίνει μια μεγάλη δύναμη στους εμπόρους. Πολύ γρήγορα και εύκολα να πουλούν οτιδήποτε», αναφέρει ο ίδιος.

Το Skroutz συνεχίζει να αποτελεί το μεγαλύτερο κομμάτι του συνολικού τζίρου των πωλήσεών του, ενώ του έδωσε την ευκαιρία να προσεγγίσει πελάτες που ενδιαφέρονται για τα βιολογικά προϊόντα κι εκτός της περιοχής του. «Έχεις τη δυνατότητα να κινηθείς επιχειρηματικά, όπως σου αρέσει», συμπληρώνει.

Όταν δεν έχεις γνώση, αλλά έχεις όρεξη

«Σήμερα, ένα κατάστημα είναι αναλφάβητο, εάν δεν έχει ηλεκτρονικές πωλήσεις», δηλώνει πλέον ο Ηλίας Ευθυμιάδης, που διατηρεί το κατάστημα αθλητικών ειδών, "Free Sports", μαζί με τη σύζυγό του, Ντορίνα, στη Ναύπακτο.

Οι δυο τους δεν τόλμησαν ποτέ να επενδύσουν στο online εμπόριο, καθώς φοβόντουσαν ότι δεν είχαν τις γνώσεις για να το υποστηρίξουν. Παρόλα αυτά, με το κλείσιμο των καταστημάτων τους, το Skroutz τους έδειξε πως υπάρχει τρόπος. Και μάλιστα, εύκολος.

Οι ίδιοι έκαναν το σπουδαίο βήμα, το πελατολόγιό τους μεγάλωσε γρήγορα και «δυνάμωσαν» το όνομά τους στην αγορά. «Στεναχωριέμαι που δεν το έκανα νωρίτερα», τονίζει.

Δες εδώ αναλυτικά όλα τα Skroutz Partner Stories και ξεκίνα τη δική σου ιστορία!

gazzetta
gazzetta reader insider insider