Η ιταλική ΙΤΑ παίρνει την έγκριση της ΕΕ για «απογείωση» χωρίς τα χρέη της Alitalia

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η ιταλική ΙΤΑ παίρνει την έγκριση της ΕΕ για «απογείωση» χωρίς τα χρέη της Alitalia
H EE ενέκρινε την εισφορά κεφαλαίου της Ιταλίας ύψους 1,35 δισ. ευρώ στην ITA, λέγοντας ότι η νέα αεροπορική εταιρεία δεν είναι υποχρεωμένη να αποπληρώσει την παράνομη βοήθεια στην Alitalia.

Η νέα, υποστηριζόμενη από το ιταλικό κράτος, αεροπορική εταιρεία Italia Trasporto Aereo έλαβε έγκριση για κρατική χρηματοδότηση και δεν θα χρειαστεί να αναλάβει τα χρέη της προκατόχου της Alitalia, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την Παρασκευή.

Ενώ ο αντιμονοπωλιακός βραχίονας της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκρινε παράνομες 900 εκατομμύρια ευρώ ιταλικές επιδοτήσεις στον πολύπαθο αερομεταφορέα Alitalia, ενέκρινε ωστόσο την εισφορά κεφαλαίου της Ιταλίας ύψους 1,35 δισ. ευρώ στην ITA, λέγοντας ότι η νέα αεροπορική εταιρεία δεν είναι υποχρεωμένη να αποπληρώσει την παράνομη βοήθεια στην Alitalia.

«Η Ιταλία απέδειξε ότι υπάρχει σαφής τομή μεταξύ της Alitalia και της νέας αεροπορικής εταιρείας ITA και ότι η επένδυσή της στην ITA είναι σύμφωνη με τους όρους που θα είχε αποδεχθεί και ένας ιδιώτης επενδυτής», δήλωσε η Μαργκρέτ Βεστάγκερ, αρμόδια για την αντιμονοπωλιακή πολιτική της ΕΕ, σε δήλωσή της. «Μόλις απογειωθεί η ITA, εναπόκειται στην Ιταλία και τη διοίκηση της ITA να χρησιμοποιήσουν αυτήν την ευκαιρία μια για πάντα. Και θα συνεχίσουμε να κάνουμε το κομμάτι μας για να εξασφαλίσουμε θεμιτό ανταγωνισμό στον ευρωπαϊκό κλάδο της αεροπορίας».

Η ITA, σχεδιάζει να ξεκινήσει τις πτήσεις της στις 15 Οκτωβρίου, μετά από μήνες συνομιλιών με αξιωματούχους της Κομισιόν.

Οι αξιωματούχοι της ΕΕ έχουν περάσει μήνες διαμάχης με τη Ρώμη και τους υπευθύνους των αεροπορικών εταιρειών για το σήμα, τα δρομολόγια, το προσωπικό και τον εξοπλισμό της νέας αεροπορικής εταιρείας. Η Βεστάγκερ είχε δηλώσει στο παρελθόν ότι ο νέος αερομεταφορέας πρέπει να είναι αρκετά αποδοτικός για να είναι οικονομικά αυτάρκης και ότι πρέπει να πληρώσει δίκαιες τιμές αγοράς για τα περιουσιακά στοιχεία της Alitalia, συμπεριλαμβανομένης της εταιρικής ταυτότητας και των επίσημων χρωμάτων της.

Η εθνική αεροπορική εταιρεία της Ιταλίας κατέρρευσε το 2017 μετά από χρόνια αποτυχίας να αποφέρει κέρδη εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού από εταιρείες χαμηλού κόστους όπως η Ryanair. Η κρατική διάσωση άλλων αεροπορικών εταιρειών έχει ήδη επικριθεί από τη Ryanair επειδή διατηρεί ζωντανές τις ευνοούμενες κρατικές εταιρείες, ενώ άλλες παλεύουν με τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που σχετίζονται με τον κορονοϊό και έχουν προκαλέσει έντονα προβλήματα.

Οι κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις απαγορεύουν στις κυβερνήσεις να χορηγούν δάνεια με ευνοϊκούς όρους που μια εταιρεία δεν θα έπαιρνε στην αγορά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider