Πότε «ξεδιπλώνονται» οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πότε «ξεδιπλώνονται» οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού
Εντός του 2021 αναμένεται η δημοπράτηση της Λ. Κύμης και της πρώτης επέκτασης του οδικού άξονα μέχρι την Εθνική Οδό. Το 2022 οι αποφάσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για προεκτάσεις προς Λαύριο, Ραφήνα, Λ. Βουλιαγμένης

Μέχρι το τέλος του 2021 αναμένονται εξελίξεις για ένα μεγάλο δημόσιο έργο. Ο λόγος για την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού που είναι η διάνοιξη της Λ. Κύμης και η προέκτασή της μέχρι την Εθνική Οδό, καθώς, όπως έχει γίνει γνωστό και έχει αναδείξει το insider, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκτιμούν ότι το project θα δημοπρατηθεί μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Τι αναμένεται όμως για άλλες ανάλογες επεκτάσεις του οδικού άξονα στην Αττική;

Οι εκτιμήσεις «δείχνουν» για… εξελίξεις από το νέος έτος, όπου το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναμένεται να «ανοίξει τα χαρτιά του» και να βάλει στα «σκαριά» οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Εθνική Οδό, Ραφήνα, Λαύριο και Λ. Βουλιαγμένης, συμπληρώνοντας έτσι το παζλ των προεκτάσεων του αυτοκινητόδρομου εντός της Αττικής.

Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου, με παράλληλες σιδηροδρομικές συνδέσεις και στα δύο λιμάνια είναι υψηλά στην ατζέντα του αρμόδιου υπουργείου «Ουσιαστικά θα επεκτείνουμε τον προαστιακό της Αττικής, ώστε να αναβαθμίσουμε και τα δύο λιμάνια και του Λαυρίου και της Ραφήνας, να εξυπηρετείται ο κόσμος», ανέφερε προ ημερών ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γ. Καραγιάννης.

Μάλιστα, όπως σημείωσε στο master plan του λιμανιού της Ραφήνας υπάρχουν τα εξής: «η σιδηροδρομική σύνδεση θα είναι υπόγεια. Θα βγαίνουμε ουσιαστικά κοντά στο λιμάνι, όπου θα κάνουμε έναν μικρό σταθμό, για τους χρήστες του λιμανιού. Υπάρχει χάραξη, υπάρχει διαβούλευση με τους δήμους της περιοχής και υπάρχει η πρόθεση να γίνει», είπε ο κ. Καραγιάννης.

Ένα τρίτο κομμάτι, ώστε να ολοκληρωθεί το πάζλ της αστικής ανάπλασης στο Ελληνικό, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, είναι και η υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης και το να γίνει η Βουλιαγμένης δρόμος ελευθέρας ροής. Ουσιαστικά με «μια ανάσα» από τη Βουλιαγμένης να βρισκόμαστε στον Περιφερειακό Υμηττού. Πρόκειται για την περίφημη αστική σήραγγα Ηλιούπολης που θα ενώνει την Λεωφόρο Κατεχάκη και τον Καρέα με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης σε ελάχιστα λεπτά, η οποία θα είναι συνέχεια της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού και είναι συνδεδεμένη με την επένδυση του Ελληνικό.

«Το 2022 θα είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε τι ακριβώς θα κάνουμε με τις επεκτάσεις της Αττική Οδού» ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, επισημαίνοντας ότι χρειάζονται χρηματοοικονομικά μοντέλα, γιατί είτε θα γίνει δημόσιο έργο, είτε γίνει παραχώρηση, πρέπει να εξασφαλισθούν οι χρηματοδοτήσεις.

Στην επισήμανση για το κυκλοφοριακό φόρτο που υπάρχει σε πολλούς οδικούς άξονες της Αθήνας, ο κ. Καραγιάννης ξεκαθάρισε ότι «ζούμε σε ειδικές συνθήκες με τον κορονοϊό και πολύς κόσμος χρησιμοποιεί τα οχήματά του και προσπαθούμε με όλα αυτά τα μεγάλα έργα που προγραμματίζουμε για το επόμενο διάστημα, με τις επεκτάσεις του Προαστιακού, με το Μετρό, με τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, να λύσουμε ζητήματα χρόνων».

Σε κάθε περίπτωση πάντως, όπως αναφέρθηκε καις την αρχή, πρώτη στη σειρά θα είναι η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης η οποία θα με αστική σήραγγα 2,1 χιλιομέτρων θα φτάσει μέχρι την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας, στο ύψος της Λυκόβρυσης. Το έργο αυτό θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση του τμήματος Κηφισίας-Μεταμόρφωση και ιδιαίτερα τον κόμβο Μεταμόρφωσης που σήμερα μπλοκάρει τις ώρες αιχμής. Πιο απλά, τα οχήματα θα μπορούν να εξέρχονται και να εισέρχονται στην Αττική Οδό από το βορρά πιο παρακάμπτοντας τον κόμβο Μεταμόρφωσης.

Ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για την μεγαλύτερη υπόγεια αστική σήραγγα, που θα «πέσει» στην Αττική Οδό, ώστε να αποσυμφορρηθεί ο κόμβος της Μεταμόρφωσης και η έξοδος προς τη Λαμία και τον Πειραιά». «Το έργο της Λεωφόρου Κύμης είναι 3,8 χιλιόμετρα και προϋπολογισμού 370 εκατομμύριων», είπε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, τονίζοντας ότι το έργο θα προκηρυχθεί μέχρι τέλος του 2021. «Εκτιμούμε ότι πάνω από 30.000 οχήματα θα περνούν από αυτόν τον δρόμο, ενώ έχουν προβλεφθεί και έργα ανάπλασης και πρασίνου περίπου 30 στρεμμάτων, σε συνδυασμό με τα αντιπλημμυρικά έργα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider