Αρχές του 2022 ανάδοχος για τα 17 σχολεία των 160 εκατ. ευρώ στη Θεσσαλονίκη

Γιώργος Παπακωνσταντίνου

Στις αρχές του 2022 αναμένεται να έχουμε αναδόχους για τις 17 σχολικές μονάδες της Θεσσαλονίκης, διαγωνισμό ύψους σχεδόν 160 εκατ. ευρώ συνολικά που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με το μοντέλο ΣΔΙΤ και μέσω του εποπτευόμενου φορέα «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.».

Όπως σημείωσε χτες ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό, «αρχές του 2022 θα έχουμε αναδόχους για τις σχολικές μονάδες της Θεσσαλονίκης, λύνοντας και αυτό το πρόβλημα το οποίο είχαμε ένα επισημάνει από την αρχή που αναλάβαμε στο υπουργείο», συμπληρώνοντας ότι το έργο θα αφορά, κυρίως, τους δήμους Νεάπολης, Συκεών, Παύλου Μελά,  Λαγκαδά, Ωραιοκάστρου, Θέρμης , Αμπελοκήπων, Καλαμαριά και την Πυλαία. «Θα είναι 17 σχολικές μονάδες – στολίδια και καλοσυντηρημένες και θα είμαστε υπερήφανοι που αυτά τα σχολεία θα είναι στη Θεσσαλονίκη», ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.

Πρόκειται για έναν μεγάλο διαγωνισμό, ύψους σχεδόν 160 εκατ. ευρώ (159,2 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ), ο οποίος αφορά στην κατασκευή «πακέτου» 17 σχολικών μονάδων, με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, σε εννέα δήμους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Σημειώνεται ότι για το project «Σχεδιασμός, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Συντήρηση και Λειτουργία 17 Σχολικών Μονάδων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, μέσω ΣΔΙΤ», είχαν δείξει ενδιαφέρον όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας καθώς έδωσαν το «παρών» στο διαγωνισμό οι Άκτωρ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ, ΕΚΤΕΡ - ΕΡΕΤΒΟ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, REDEX (όμιλος Κοπελούζου)- Intrakat, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. - Α.Τ.Ε.Σ.Ε, TEKΑΛ και Μηχανική. Οι παραπάνω όμιλοι εμφανίστηκαν στη διαδικασία υποβάλλοντας εκδήλωση ενδιαφέροντος στο τέλος Μαΐου, όταν και είχε οριστεί η καταληκτική ημερομηνία.

Τα σχήματα που θα περάσουν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού θα κληθούν να δώσουν τις οικονομικές προσφορές τους και τελικώς να επιλεγεί ο ανάδοχος του έργου. 

Ο ανάδοχος με την ολοκλήρωση του κατασκευαστικού αντικειμένου θα αναλάβει, πέραν της κατασκευής, την λειτουργία-συντήρηση και φύλαξη των σχολείων. Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 324 μήνες, δηλαδή 27 έτη. Τα δύο πρώτα χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης θα αφορούν την κατασκευή των σχολικών συγκροτημάτων.

Σημειώνεται ότι θα είναι τα πρώτα σχολεία που θα κατασκευαστούν με το μοντέλο Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στη Βόρεια Ελλάδα, ακολουθώντας το παράδειγμα της Αττικής και άλλων περιοχών. Να αναφέρουμε ότι τα 17 σχολεία βρίσκονται σε περιοχές όπως, μεταξύ άλλων, οι Δήμοι Νεάπολης Συκεών, Λαγκαδά, Παύλου Μελά, Ωραιόκαστρου, Καλαμαριάς, Θέρμης, Αμπελοκήπων Μενεμένης, Πυλαίας Χορτιάτη κ.α.

Προ μηνός, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κ. Καραμανλής, στο πλαίσιο κοινοβουλευτικού ελέγχου, είχε τονίσει ότι οι διαδικασίες για τη δημιουργία 17 σύγχρονων βιοκλιματικών σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία, προχωρούν τάχιστα με ΣΔΙΤ, γιατί η Κυβέρνηση δε βασίζεται μόνο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, αλλά χρησιμοποιεί και άλλα εργαλεία, ώστε να δημιουργηθεί ένα καλύτερο σχολικό περιβάλλον για τους μαθητές. Επισήμανε εξάλλου ότι τα ΣΔΙΤ είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για την κατασκευή σχολείων, καθώς αναλαμβάνεται και η συντήρηση και λειτουργία των σχολικών μονάδων, επομένως πρέπει να χρησιμοποιείται με τη μεγαλύτερη ευελιξία και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Η διαδικασία ανάθεσης περιλαμβάνει δύο φάσεις:

(α) την A’ Φάση (Υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος – Προεπιλογή), κατά την οποία θα υποβληθεί Φάκελος Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, από τους ενδιαφερόμενους και
(β) τη Β’ Φάση (Υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών – Αξιολόγηση – Ανάθεση), με την οποία θα ζητείται η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για τη σύναψη της Σύμβασης Σύμπραξης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

TAGS: