Τα διόδια στους αυτοκινητόδρομους και το μοντέλο της «βινιέτας»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα διόδια στους αυτοκινητόδρομους και το μοντέλο της «βινιέτας»
Η εισαγωγή ενός μοντέλου με τη μορφή «βινιέτας» φαίνεται να είναι στις σκέψεις του υπουργείου Υποδομών, όσον αφορά στα διόδια στους οδικούς άξονες.

Η εισαγωγή ενός μοντέλου με τη μορφή «βινιέτας» φαίνεται να είναι στις σκέψεις του υπουργείου Υποδομών, όσον αφορά στα διόδια στους οδικούς άξονες.

Σε σχετικό άρθρο (212) του σχεδίου νόμου για τις δημόσιες συμβάσεις που κατατέθηκε στη Βουλή (Ρυθμίσεις για τη διέλευση ατόμων με αναπηρία από αυτοκινητόδρομους με διόδια) και σε σχετική παράγραφο διαφαίνεται η πρόθεση του υπουργείου να καθιερώσει και αυτό το μοντέλο για την πληρωμή των διοδίων στο δίκτυο των ελληνικών αυτοκινητόδρομων.

Όπως αναγράφεται σχετικά, «με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών καθορίζονται: α) η υπηρεσία έκδοσης της Προπληρωμένης Κάρτας Διόδου για τη χρήση του συνόλου του εθνικού οδικού δικτύου ή τμήματός του, επιλεγόμενης διάρκειας ισχύος με αναλογική χρέωση και οι λοιπές λεπτομέρειες έκδοσής της, β) ο τύπος της Προπληρωμένης Κάρτας Διόδου, όπως αυτοκόλλητο, που τοποθετείται στο όχημα και γ) κάθε άλλο σχετικό θέμα με τα ανωτέρω».

Κατά τα φαινόμενα πρόκειται για μοντέλο που προσομοιάζει στη «βινιέτα», που χρησιμοποιείται σε άλλες χώρες (π.χ. της Κεντρικής Ευρώπης), κατά πάσα πιθανότητα με τη μορφή ενός αυτοκόλλητου στο παρμπρίζ του οχήματος.

Όπως συμβαίνει σε άλλες περιπτώσεις, το μοντέλο αυτής της βινιέτας μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εφάπαξ πληρωμή ανά χρονικό διάστημα ή για χιλιομετρική χρέωση (μέσω λογαριασμού) και ενδεχομένως να συμπίπτει με τα ευρύτερα σχέδια περί αναλογικότητας των διοδίων.

Επίσης, όπως αναφέρεται στην αμέσως επόμενη παράγραφο, αναμένεται προεδρικό διάταγμα που ορίζει τις κυρώσεις που επιβάλλονται για τη μη καταβολή τελών διοδίων αναλογικής χρέωσης και τη μη έκδοση Προπληρωμένης Κάρτας Διόδου κ.λπ. Μέχρι τότε, στους οδηγούς και τους ιδιοκτήτες των οχημάτων που παραβαίνουν τις διατάξεις, «επιβάλλεται από τα αστυνομικά όργανα στον οδηγό και στον ιδιοκτήτη του οχήματος διοικητικό πρόστιμο χιλίων (1.000) ευρώ και ακινητοποίηση των οχημάτων αυτών. Σε περίπτωση μισθωμένου οχήματος, το πρόστιμο για τον ιδιοκτήτη καταλογίζεται στον μισθωτή».

Επίσης, «στην Υπηρεσία Οδικών Τελών- Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών ανατίθεται η αρμοδιότητα έκδοσης ενιαίας κάρτας για τη διέλευση των Ατόμων με Αναπηρία (Α.με.Α.) από όλους τους αυτοκινητόδρομους με διόδια. Η ενιαία κάρτα εκδίδεται μέσω κατάλληλης ηλεκτρονικής εφαρμογής από την Υπηρεσία Οδικών Τελών. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών καθορίζονται τα δικαιολογητικά για την έκδοση της ενιαίας κάρτας, τα οποία υποβάλλονται ηλεκτρονικά Υπηρεσία Οδικών Τελών- Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών. Η ενιαία κάρτα, μετά την έκδοσή της, αποστέλλεται ταχυδρομικά προς τους δικαιούχους από την Υπηρεσία Οδικών Τελών. Η κάρτα εμπεριέχει φωτογραφία του Α.με.Α. καθώς και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος. Το δε Α.με.Α πρέπει να επιβαίνει στο όχημα κατά τη διέλευση. Η διέλευση ελέγχεται και δεν θα είναι αυτόματη».

Για την ιστορία, αναμένονται και οι αποφάσεις του υπουργού Υποδομών, κ. Καραμανλή, και του Γενικού Γραμματέα Υποδομών, κ. Καραγιάννη, για την τύχη του διαγωνισμού για τα ηλεκτρονικά διόδια, καθώς το παλιό εγχείρημα «ναυάγησε».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider