«Χαμηλές πτήσεις» στην πρεμιέρα του click away

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Χαμηλές πτήσεις» στην πρεμιέρα του click away

«Μουδιασμένη» ήταν η χθεσινή πρεμιέρα του click away στην αγορά, με τους εμπόρους να συνεχίζουν να εκφράζουν τον προβληματισμό τους για τη συγκεκριμένη μέθοδο αγορών.

«Η πρώτη μέρα ήταν υποτονική, χωρίς ενδιαφέρον και με τα καταστήματα ουσιαστικά να προετοιμάζονται. Ούτως ή άλλως υπάρχουν ελάχιστες προσδοκίες από το συγκεκριμένο μέτρο, πρέπει να επαναξιολογήσουμε τον τρόπο λειτουργίας» τονίζει στο insider.gr o πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι η λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή ήταν προαιρετική και αρκετά παρέμειναν κλειστά ενώ κάποια δεν είχαν προλάβει να κάνουν την απαραίτητη προετοιμασία για να λειτουργήσουν με click away.

H πρώτη μέρα όπως είναι φυσικό ήταν αναγνωριστική και για καταναλωτές και για εμπόρους. Οι ανησυχίες ότι θα σχηματιστούν μεγάλες ουρές και συνωστισμός έξω από τα καταστήματα, τουλάχιστον την πρώτη μέρα δεν επιβεβαιώθηκαν. Αρκετά καταστήματα προσπάθησαν να προσαρμοστούν άμεσα στα νέα δεδομένα, μεταφέροντας το ταμείο τους και τα απαραίτητα αντισηπτικά έξω από το κατάστημα για να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους. Αντίστοιχα οι περισσότερες μεγάλες αλυσίδες έχουν ήδη προσθέσει στα e-shop τους την υπηρεσία click away με οδηγίες για τους καταναλωτές ώστε να αποφορτιστούν και τα συστήματα των ηλεκτρονικών καταστημάτων από τον μεγάλο όγκο των παραγγελιών που μένουν ανεκτέλεστες όλο το προηγούμενο διάστημα.

Αντιδράσεις από τους εμπόρους

Από την πλευρά της η ΕΣΕΕ, το διοικητικό της συμβούλιο της οποίας συνεδρίασε εκτάκτως το Σάββατο με τη συμμετοχή Προέδρων Ομοσπονδιών και Εμπορικών Συλλόγων, κάνει λόγο για «επινόηση και καθιέρωση αδοκίμαστων και αμφιλεγόμενων πρακτικών τύπου click away που πρακτικά ευνοούν μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις» καθώς και «για μη εφαρμογή κανόνων ισοτιμίας, ισονομίας και ισοπολιτείας για όλους τους κλάδους του λιανικού εμπορίου». Ζητά παράλληλα άμεσα μέτρα στήριξης από την κυβέρνηση τονίζοντας ότι «η αντοχή της ήδη πληγωμένης από την δεκαετή κρίση μικρομεσαίας εμπορικής επιχείρησης έχει φθάσει στα όρια της».

Υπενθυμίζεται ότι όσον αφορά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, στο σύνολο της αγοράς εκείνες που έχουν πρόσβαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο δεν ξεπερνούν το 20%.

Ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Παναγιώτης Σταμπουλίδης πάντως, μιλώντας στο Οpen, δήλωσε ότι οι επιχειρήσεις που δεν έχουν e-shop θα μπορούν από τη Δευτέρα να χρησιμοποιούν την μετεξέλιξη της ειδικής πλατφόρμας e-katanalotis. Σε ό,τι αφορά στα sms, η ίδια πλατφόρμα θα λειτουργεί ως ενδιάμεσος για την επικοινωνία μεταξύ καταναλωτή και εμπόρου. Συγκεκριμένα, θα στέλνει ο καταναλωτής ένα μήνυμα με τον αριθμό παραγγελίας, όπως και ο έμπορος αντίστοιχα, θα ταυτοποιείται ο αριθμός παραγγελίας και μέσω της πλατφόρμας θα πηγαίνει στον καταναλωτή το sms για να μετακινηθεί και να παραλάβει το εμπόρευμα που έχει παραγγείλει.

Σημειώνεται τέλος ότι σύμφωνα με το ΦΕΚ που δημοσιεύτηκε την Κυριακή, μπορούν να λειτουργούν με click away και τα καταστήματα σε εμπορικά κέντρα, υπό την προϋπόθεση να τηρείται η ίδια διαδικασία με τα υπόλοιπα μαγαζιά, να παραδίδουν δηλαδή τα προϊόντα σε εξωτερικό χώρο, έπειτα από ραντεβού και με αποστάσεις.

Διαβάστε επίσης:

Το χριστουγεννιάτικο δράμα του λιανεμπορίου και του ...click away

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider