«Αγκάθι» το άνοιγμα της εστίασης

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Αγκάθι» το άνοιγμα της εστίασης
Τα σενάρια που βρίσκονται στο τραπέζι σχετικά με την επαναλειτουργία της εστίασης πριν από τις γιορτές και η αγωνία των επιχειρηματιών του κλάδου.

Δύσκολη εξίσωση αποτελεί η επαναλειτουργία της εστίασης, με αρκετά σενάρια να βρίσκονται στο τραπέζι σχετικά με εάν θα ανοίξει τελικά πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων, πότε θα μπορούσε να γίνει με ασφάλεια κάτι τέτοιο και υπό ποιες προϋποθέσεις.

Το δεδομένο, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία και όπως προκύπτει από τις δηλώσεις στελεχών της κυβέρνησης, είναι ότι συζητάμε για άνοιγμα μόνο εστιατορίων και καφέ και όχι κέντρων διασκέδασης και μπαρ. Κάτι τέτοιο βέβαια, όπως επισημαίνουν φορείς του κλάδου είναι πολύ δύσκολο να εφαρμοστεί στην πράξη και να γίνει ο διαχωρισμός των επιχειρήσεων.

Τα προηγούμενα χρόνια για τα καταστήματα εστίασης, η περίοδος από 15 Δεκεμβρίου έως και 15 Ιανουαρίου η οποία περιλαμβάνει όλες γιορτές και τα ρεβεγιόν, ήταν εκείνη που γέμιζαν από κόσμο και αύξαναν τον τζίρο τους. Φέτος ωστόσο, ακόμη και να ανοίξουν τελικά οι επιχειρήσεις περί τις 20 Δεκεμβρίου, ο προβληματισμός των επαγγελματιών παραμένει μεγάλος.

Το πρώτο ζήτημα που θέτουν είναι η πληρότητα με την οποία θα κληθούν να λειτουργήσουν. Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων Γιώργος Καββαθάς τονίζει στο insider.gr, ότι εάν η πληρότητα καθοριστεί κάτω του 50%, τότε καλύτερα για τους επιχειρηματίες μην ανοίξουν καθόλου για τις γιορτές των Χριστουγέννων.

Άλλο ένα ερώτημα είναι το ωράριο λειτουργίας των επιχειρήσεων. Εφόσον δηλαδή συνεχίσουν να ισχύουν οι περιορισμοί στην κυκλοφορία, μέχρι ποια ώρα θα μένουν ανοιχτά τα καταστήματα εστίασης εν μέσω μάλιστα της εορταστικής περιόδου. «Ποιος θα έρθει μέσα στις γιορτές για φαγητό και να πρέπει να φύγει για παράδειγμα στις 9 το βράδυ και επιπλέον να απαγορεύεται και η μουσική στα καταστήματα» σημειώνουν χαρακτηριστικά επιχειρηματίες της εστίασης.

Ερωτηματικό η αντίδραση των καταναλωτών

Εφόσον τελικά τα καταστήματα ανοίξουν, μεγάλο ερωτηματικό παραμένει η ψυχολογία των καταναλωτών και εάν θα επιλέξουν να επισκεφθούν εστιατόρια και καφετέριες.

Η πτώση του τζίρου πριν από το κλείσιμό της εστίασης έφτανε το 60% με το μεγαλύτερο πλήγμα να το δέχονται εστιατόρια και ταβέρνες. Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα ότι μέχρι τον Οκτώβριο οι καιρικές συνθήκες ήταν ευνοϊκές ώστε οι πελάτες να κάθονται στους εξωτερικούς χώρους των καταστημάτων. Οι επαγγελματίες του κλάδου εκφράζουν τον προβληματισμό τους ότι στην «καρδιά» του χειμώνα και με περισσότερα κρούσματα σε σχέση με το καλοκαίρι αρκετοί θα είναι διστακτικοί, είτε να κάτσουν σε εξωτερικούς χώρους, είτε να μπουν στους εσωτερικούς χώρους των καταστημάτων.

Σε κάθε περίπτωση πάντως όπως επισημαίνει ο κ. Καββαθάς «θα ήταν τραγική εξέλιξη για την εστίαση να ανοίγει και κλείνει συνέχεια τους επόμενους μήνες». Όπως εξηγεί, το κόστος για την επαναλειτουργία μιας επιχείρησης η οποία έχει παραμείνει κλειστή για περισσότερο από έναν μήνα είναι μεγάλο. Εφόσον μάλιστα ο επιχειρηματίας κάνει τις παραγγελίες του ώστε να λειτουργήσει το επόμενο διάστημα, υπολογίζοντας και την περίοδο των εορτών, και στη συνέχεια κληθεί να ξανακλείσει, η ζημιά από τις προμήθειες που θα μείνουν αδιάθετες θα είναι τεράστια.

Διαβάστε επίσης:

Γρίφος η επαναλειτουργία της εστίασης – Τι προβληματίζει τους επιχειρηματίες

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider