ΑΚΤΩΡ: Σε συζητήσεις με τις τράπεζες για ρευστότητα 50-60 εκατ. – Τι δηλώνει για τη Γραμμή 4 του Μετρό

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΑΚΤΩΡ: Σε συζητήσεις με τις τράπεζες για ρευστότητα 50-60 εκατ. – Τι δηλώνει για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Τι αποκάλυψε η διοίκηση του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ για τη Γραμμή 4 του Μετρό, τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και την προοπτική αύξησης των διοδίων της Αττικής Οδού. Τι δήλωσαν Προβόπουλος – Καλλιτσάντσης.

Την πρόθεση της ΑΚΤΩΡ να αναλάβει το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του Μετρό - από το Άλσος Βεΐκου ως το Γουδή, ενός έργου προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ - μόνο αν ανακηρυχθεί καθολικός ανάδοχος του έργου, γνωστοποίησε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, στο περιθώριο της τακτικής Γενικής Συνέλευσης του Ομίλου που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη.

Σύμφωνα με τον κ. Καλλιτσάντση, εάν η ΑΚΤΩΡ δεν ανακηρυχθεί καθολικός ανάδοχος του έργου, δεν πρόκειται να συμμετάσχει σε αυτό, ενώ, όπως έγινε σαφές σε όλους τους τόνους, ο Όμιλος δεν πρόκειται να συνάψει καμία συμφωνία «κάτω από το τραπέζι».

Υπενθυμίζεται εδώ ότι δύο κοινοπραξίες έχουν παραμείνει στη διεκδίκηση του έργου, με την ΑΚΤΩΡ να είναι επικεφαλής στη μια κοινοπραξία και την ΑΒΑΞ να ηγείται της δεύτερης κοινοπραξίας.

«Η τεχνική μας προσφορά είναι πλήρης και διασφαλίζει όλους τους χρόνους», σημείωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, εξηγώντας πως για να προχωρήσει, τη δεδομένη στιγμή ο διαγωνισμός για τη Γραμμή 4 του Μετρό, θα πρέπει να αλλάξουν οι αιτιάσεις επί των ασφαλιστικών μέτρων που έχουν γίνει δεκτά από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Να σημειωθεί εδώ ότι πρόθεση του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών είναι ο διαγωνισμός για τη Γραμμή 4 να συνεχιστεί, ώστε προσεχώς το Διοικητικό Συμβούλιο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ να εγκρίνει τις τεχνικές προσφορές που έχουν καταθέσει οι δύο κοινοπραξίες που διεκδικούν το έργο. Στην επόμενη φάση, οι δύο κοινοπραξίες θα πρέπει να καταθέσουν τις οικονομικές προσφορές τους, ώστε στη συνέχεια να προκύψει ο ανάδοχος του δημόσιου έργου.

Ερωτηθείς ο κ. Καλλιτσάντσης εάν ο Όμιλος εξετάζει το ενδεχόμενο κατάθεσης προσφυγών, σε περίπτωση που δεν ανακηρυχθεί ανάδοχος του έργου, απάντησε ως εξής «εάν μας ζητηθεί για λόγους δημοσίου συμφέροντος να μην καταθέσουμε προσφυγές μετά τη λήξη του διαγωνισμού, θα το σκεφτούμε εκείνη τη στιγμή».

Μετρό Θεσσαλονίκης

Κληθείς ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ να σχολιάσει εάν κρίνει εφικτή την ολοκλήρωση και παράδοση σε κυκλοφορία του Μετρό Θεσσαλονίκης ως τον Απρίλιο του 2023 – στόχος που έχει θέσει το υπουργείο Υποδομών – εκτίμησε πως «τεχνικά είναι εφικτό, αλλά η κατάσταση δυσκολεύει εξαιτίας των αποφάσεων για τα αρχαία».

Επεκτάσεις της Αττικής Οδού

Σε ό,τι αφορά τo σχέδιο του υπουργείου Υποδομών για τη διενέργεια τριών ξεχωριστών διαγωνισμών για τρεις, αντίστοιχα, επεκτάσεις της Αττικής Οδού, ο κ. Καλλιτσάντσης τοποθετήθηκε ως εξής:

«Από τις τρεις επεκτάσεις (Λεωφόρος Κύμης ως την Εθνική Οδό, προς Ραφήνα και περιφερειακή Υμηττού ως τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης), αυτή τη στιγμή το πιο ώριμο έργο θεωρείται η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης – καθώς οι σχετικές μελέτες έχουν γίνει εδώ και χρόνια – ενώ αντίστοιχα το λιγότερο ώριμο έργο θεωρείται η επέκταση μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης».

«Αν διεκδικήσουμε αποζημιώσεις για τη μειωμένη κυκλοφορία στην Αττική Οδό, αυτό θα είναι ανεξάρτητο από τη μειωμένη κίνηση ή αν αυτή τελικά αναστραφεί», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, παραδεχόμενος ότι τα έσοδα της Αττικής Οδού μειώθηκαν αισθητά λόγω του lockdown που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού.

Πιθανή αύξηση διοδίων στην Αττική Οδό: «Είναι όλα στο τραπέζι»

Όσο για το εάν θα υπάρξει πιθανή αύξηση των διοδίων της Αττικής Οδού το 2021, ο κ. Καλλιτσάντσης δήλωσε πως «όλα είναι στο τραπέζι». «Κανείς δεν ξέρει πως θα εξελιχθεί η πανδημία. Ας δούμε πως θα κυλήσουν τα πράγματα και βλέπουμε», τόνισε.

Μαρίνα Αλίμου

«Αν η ΕΤΑΔ, ως διαχειρίστρια του έργου ανάπλασης της Μαρίνας Αλίμου, προχωρήσει στην επίλυση κάποιων επιμέρους ζητημάτων, εμείς θα είμαστε έτοιμοι για την υπογραφή της παραλαβής του έργου τον Οκτώβριο. Αλλά δεν γνωρίζουμε εάν η ΕΤΑΔ θα είναι έτοιμη ως τότε», σημείωσε ο κ. Καλλιτσάντσης.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι τον περασμένο Μάιο, υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης της Μαρίνας Αλίμου μεταξύ των αρμοδίων υπουργών - εκπροσώπων του ελληνικού Δημοσίου, της ΕΤΑΔ, του ΤΑΙΠΕΔ, της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και της Παραχωρησιούχου Εταιρείας «Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου».

Όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, η χρηματοδότηση του έργου έχει «κλειδώσει», καθώς έχει ήδη υπογραφεί η σχετική σύμβαση για τη σύναψη προγράμματος και κάλυψης ομολογιακού δανείου ύψους 88,5 εκατ. ευρώ από την Alpha Bank.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι η συμφωνία προβλέπει την παραχώρηση για περίοδο 40 ετών - με δικαίωμα αμοιβαίας παράτασης για άλλα 10 χρόνια - του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Αλίμου, αντιπροσωπεύοντας μία συνολική επένδυση της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ με πολλαπλάσια προστιθέμενη αξία.

Πιστοληπτική γραμμή 50-60 εκατ. ευρώ για την ΑΚΤΩΡ

«Πρόβλημα ρευστότητας σε επίπεδο Ομίλου δεν υπάρχει, το πρόβλημα ρευστότητας εντοπίζεται σε επίπεδο ΑΚΤΩΡ», αποσαφήνισε ο κ. Καλλιτσάντσης, τονίζοντας μάλιστα πως «η αγορά στηρίζει την εταιρεία».

Μάλιστα, αποκάλυψε ότι τη δεδομένη χρονική στιγμή ο Όμιλος βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες, με στόχο την εξασφάλιση ρευστότητας 50-60 εκατ. ευρώ – μιας πιστοληπτικής γραμμής – για την ΑΚΤΩΡ. «Αν δεν εξασφαλίσουμε τη ρευστότητα των 50-60 εκατ. ευρώ, θα ταλαιπωρηθούμε για ακόμη έξι μήνες», σχολίασε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

«Η μεγάλη πρόκληση για τον Όμιλο είναι οι βαρύτατες ζημιές του παρελθόντος που κουβαλάει η ΑΚΤΩΡ, ωστόσο η προσπάθεια εξυγίανσης συνεχίζεται. Η έξοδος από ζημιογόνα έργα έχει δρομολογηθεί. Οι πληγές κλείνουν, απλά έχουν κοστίσει πολύ. Σύντομα η ΑΚΤΩΡ θα είναι σε θέση να μπει στον 21ο αιώνα», σχολίασε ο κ. Καλλιτσάντσης.

«Η ΕΛΛΑΚΤΩΡ αλλάζει τους κανόνες στις υποδομές»

Σύμφωνα με τον κ. Καλλιτσάντση, «η ΕΛΛΑΚΤΩΡ αλλάζει τους κανόνες στις υποδομές και αυτό ενοχλεί. Από εκεί προκύπτουν και όλες οι φήμες και τα fake news που κυκλοφορούν».

«Τα θεμέλια του Ομίλου είναι ισχυρά. Κατέχουμε ηγετική θέση σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιούμαστε. Άλλωστε δραστηριοποιούμαστε σε κλάδους που θα πρωτοστατήσουν τα επόμενα χρόνια. Ο Όμιλός μας έχει ξεπεράσει τις παθογένειες του παρελθόντος και πλέον βρίσκεται πολύ μπροστά σε σχέση με άλλες ελληνικές εταιρείες. Ο μετασχηματισμός του Ομίλου προχωρά. Η μεγαλύτερη διαδρομή έχει γίνει και μένει λίγο ακόμη», τόνισε επίσης.

Προβόπουλος: Σημαντικές οι επιτυχίες του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ σε ένα δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον

«Ο Όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ μετασχηματίζεται κάθε μέρα, πετυχαίνοντας σημαντικές επιτυχίες σε ένα εξαιρετικά δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον», δήλωσε, από τον πλευρά του ο πρόεδρος του Ομίλου, Γιώργος Προβόπουλος, ενώ αναφερόμενος στην υγειονομική κρίση που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορονοϊού, τόνισε πως «βρισκόμαστε όλοι αντιμέτωποι με ζητήματα που όταν καν είχαμε φανταστεί. Ωστόσο, ο Όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ έδρασε με αμεσότητα και αποφασιστικότητα απέναντι στις τεράστιες προκλήσεις που δημιούργησε η πανδημία».

«Σε ό,τι αφορά τον κλάδο των Κατασκευών, η προσπάθειά μας συνεχίζεται σε όλα τα μέτωπα. Η κατασκευαστική μας εταιρεία σήμερα βρίσκεται σε καλύτερη θέση από εκείνη που βρήκαμε δύο χρόνια πριν», πρόσθεσε ο κ. Προβόπουλος, ενώ τόνισε πως ο Όμιλος περιμένει πολλά – ταυτόχρονα – από τον κλάδο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Σύμφωνα με τον κ. Προβόπουλο, η επιστροφή της ΕΛΛΑΚΤΩΡ στην κερδοφορία θα στηριχθεί σε τρεις κλάδους, ήτοι στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη Ακινήτων.

«Το 2020 είναι γεμάτο προκλήσεις και όλοι κινούμαστε σε αχαρτογράφητα νερά. Είναι αντικειμενικά μια δύσκολη χρονιά. Ο Όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ πορεύεται με σύνεση και προσοχή, καθώς αποτελεί μοχλό ανάπτυξης για περισσότερα από 70 χρόνια, όπου κι αν δραστηριοποιείται», συμπλήρωσε ο κ. Προβόπουλος. «Εργαζόμαστε με στόχο την εξυγίανση του Ομίλου, ώστε να πρωταγωνιστήσουμε τα επόμενα χρόνια σε ένα καλύτερο περιβάλλον», επισήμανε.

Αναφερόμενος, τέλος, στη συμφωνία των Ευρωπαίων για το Ταμείο Ανάκαμψης, τη χαρακτήρισε ως μια σημαντική εξέλιξη και έναν καταλύτη που δημιουργήθηκε μέσα από την τρέχουσα υγειονομική κρίση. «Τα κεφάλαια από το Ταμείο Ανάκαμψης μπορούν να επιταχύνουν την πορεία εξόδου της Ελλάδας από το τέλμα».

Διαβάστε επίσης:

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider