Αυξήθηκαν οι πωλήσεις αλκοολούχων ποτών στα σούπερ μάρκετ μετά το lockdown

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αυξήθηκαν οι πωλήσεις αλκοολούχων ποτών στα σούπερ μάρκετ μετά το lockdown
Από την άλλη πλευρά, έρευνα του ΣΕΑΟΠ δείχνει ότι το πλήγμα για τις επιχειρήσεις του κλάδου λόγω των κλειστών μπαρ, εστιατορίων και καφέ ήταν σημαντικό.

Άνοδο παρουσίασαν οι πωλήσεις σε αλκοολούχα ποτά όπως ρούμι, τεκίλα, τζιν αλλά και τσίπουρο στα σούπερ μάρκετ, τη δεύτερη εβδομάδα της σταδιακής άρσης των μέτρων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας IRI για την εβδομάδα που τελείωσε στις 17 Μαΐου, ανάμεσα στα 30 προϊόντα με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση πωλήσεων σε σύγκριση με πέρσι, βρίσκονται 5 κατηγορίες αλκοολούχων ποτών.

Αναλυτικά, οι πωλήσεις σε ρούμι αυξήθηκαν κατά 131,6% συγκριτικά με πέρσι, σε τεκίλα 94,9%, τζιν 84,9%, μπύρες 80,7% και σε τσίπουρο-τσικουδιά-ρακή 60,8%.

insider

Υπενθυμίζεται η συγκεκριμένη εβδομάδα ήταν στο δεύτερο στάδιο της σταδιακής άρσης των μέτρων. Οι αγορές αλκοολούχων ποτών έγιναν όπως φαίνεται με σκοπό την κατανάλωση στο σπίτι όπου μετά το τέλος του lockdown μαζεύονταν οι περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές, δεδομένου ότι δεν είχαν ανοίξει ακόμα καφετέριες και μπαρ.

Την ίδια εβδομάδα οι συνολικές πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, ανήλθαν σε 123,36 εκατ. ευρώ έναντι 112 εκατ. ευρώ, την ίδια περίοδο πέρσι, αυξημένες κατά 10,1% ενώ τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων από τις 340 κατηγορίες προϊόντων κατέγραψαν τα αντισηπτικά τζελ με 502,8% σε συγκριτικά με το 2019.

Πλήγμα για τις επιχειρήσεις τα κλειστά καφε-μπαρ- εστιατόρια

Από την άλλη πλευρά ωστόσο έρευνα του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων Ποτών δείχνει ότι ο κλάδος της ελληνικής ποτοποιίας- αποσταγματοποιίας υπέστη βαρύ πλήγμα την περίοδο της πανδημίας.

Αυτό, όπως επισημαίνει ΣΕΑΟΠ, συμβαίνει καθώς, είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την εστίαση, τους χώρους ψυχαγωγίας, με δραστηριότητες δηλαδή, που βρίσκονταν σε αναστολή λειτουργίας.

Συγκεκριμένα, στην εγχώρια αγορά, η επιτόπια κατανάλωση, που αποτελεί το 70% της κατανάλωσης των προϊόντων του κλάδου, είχε πρακτικά  μηδενιστεί, καθώς το κανάλι του HoReCa από το οποίο στηρίζονται κυρίως, οι αποσταγματοποιοί, τέθηκε εκτός λειτουργίας εξαιτίας των μέτρων.

Παράλληλα επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό και οι εξαγωγές καθώς, λόγω της πανδημίας, τα καταστήματα εστίασης και του εξωτερικού υποχρεώθηκαν να κλείσουν.

Σύμφωνα με την έρευνα στην οποία συμμετείχαν σε παραγωγοί από όλη την Ελλάδα, το 54% των επιχειρήσεων προχώρησε σε αναστολή συμβάσεων εργασίας ενώ 27% σε αναστολή λειτουργίας.

Το 71% παρουσίασε σημαντική πτώση τζίρου το δεύτερο δεκαπενθήμερο Μαρτίου, ενώ το 64% πιστεύει ότι το ίδιο θα συμβεί στο σύνολο του έτους. Στο 69% των επιχειρήσεων έχει επηρεαστεί η παραγωγή τους λόγω δυσκολιών στην προμήθεια αιθυλικής αλκοόλης, ενώ το 73% επισημαίνει ότι έχει ανατιμηθεί ή προβλέπει ανατίμησή της.

Το 57% των επιχειρήσεων αντιμετώπισε δυσκολίες στην προμήθεια υλικών συσκευασίας ενώ το 49% επισημαίνει ότι παρουσιάζεται πτώση στις παραγγελίες από το εξωτερικό. Το 34% των επιχειρήσεων έδειξαν προσαρμοστικότητα και χρησιμοποίησαν την τηλεργασία ή την εργασία εκ περιτροπής. Ποσοστό 63% των επιχειρήσεων θεωρεί ότι θα οδηγηθούν σε μείωση των μονίμων θέσεων εργασίας εξ αιτίας της κατάστασης.

Φωτογραφίες: Getty Images / Ideal Image.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider