Gap: H άνοδος και η πτώση του εμβληματικού brand των ΗΠΑ

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Gap: H άνοδος και η πτώση του εμβληματικού brand των ΗΠΑ
Oι μεγαλομέτοχοι της Gap μετρούν απώλειες 1 δισ. τον τελευταίο χρόνο, λόγω της κατάρρευσης της μετοχής της εταιρείας.

Ένα από τα πιο αγαπημένα brand των ΗΠΑ και εμβληματικό κομμάτι της αμερικανικής μόδας, η Gap βρίσκεται για άλλη μια φορά στην ιστορία της αντιμέτωπη με προβλήματα.

Η αιφνίδια αποχώρηση του CEO της εταιρείας, Art Peck, πριν από μερικές μέρες, ήρθε σε μία περίοδο που η Gap δίνει μάχη για να αντιμετωπίσει την πτώση των πωλήσεών της κόντρα και στον σκληρό ανταγωνισμό που δέχεται από το on-line λιανεμπόριο.

Η ανακοίνωση της αποχώρηση έγινε παράλληλα με την ανακοίνωση των συγκρίσιμων πωλήσεων τρίτου τριμήνου που ήταν αρνητικές και για τα τρία σήματα της Gap. Η ομώνυμη μάρκα Gap παρουσίασε τη μεγαλύτερη πτώση, με μείωση 7% στις συγκρίσιμες πωλήσεις, ενώ οι πωλήσεις του Old Navy και της Banana Republic υποχώρησαν κατά 4% και 3% αντίστοιχα.

Όπως αναφέρει το Business Insider μάλιστα, οι μεγαλομέτοχοι της Gap μετρούν απώλειες 1 δισ. τον τελευταίο χρόνο, λόγω της κατάρρευσης της μετοχής της εταιρείας.

gap

H ιστορία της Gap

Η Gap ιδρύθηκε από την Doris και τον Don Fisher στο Σαν Φρανσίσκο το 1969. O λόγος που οι Fisher άνοιξαν το κατάστημα, ήταν σύμφωνα με τους ίδιους απλός: Ο Don δεν μπορούσε να βρει ένα τζιν που να του ταιριάζει.

FISHER

Οι δυό τους επένδυσαν περισσότερα από 60.00 δολάρια για να ανοίξουν το πρώτο κατάστημά τους στην Ocean Drive , το οποίο πουλούσε αρχικά τζιν και δίσκους. Το όνομα «Gap» επιλέχθηκε ως αναφορά στο χάσμα των γενεών.

Την επόμενη χρονιά άνοιξαν ένα δεύτερο κατάστημα στο Σαν Χοσέ και έπειτα ίδρυσαν το κεντρικό γραφείο της εταιρείας στο Burlingame της Καλιφόρνια το 1971. Μέχρι το 1973, η εταιρεία είχε 25 καταστήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η εταιρεία σε σύντομο χρονικό διάστημα έγινε συνώνυμο με το αμερικανικό κλασικό ντύσιμο, μπλε τζιν και τα μπλουζάκια t-shirt.

Το 1976 μπήκε στο χρηματιστήριο. Στο πλαίσιο της ανάπτυξής της, η εταιρεία αρχίζει το επόμενο διάστημα ννα προχωρά σε εξαγορές. Το 1983, η Gap αποκτά την Banana Republic. Επίσης αρχίζει να αναπτύσσεται και σε νέες σειρές προϊόντων όπως τα Gap Kids.

Το 1987 επεκτείνεται και εκτός ΗΠΑ, ανοίγοντας το πρώτο της κατάστημα στο Λονδίνο.

gap

Για μεγάλο διάστημα της δεκαετίας του 1990 στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου βρισκόταν ο Millard "Mickey" Drexler. Κατά τη διάρκεια της θητείας του, δημιουργήθηκε η Old Navy η οποία προοριζόταν ως εναλλακτική λύση, με χαμηλότερες τιμές από το Gap, το 1994. To 2002 o Drexler αποχωρεί από την εταιρεία.

Ο Όμιλος προχώρησε τα επόμενα χρόνια σε μια σειρά από αποτυχημένα πειράματα, όπως η Piperlime και Forth & Towne. Στη συνέχεια ωστόσο μαθαίνοντας από τα …λάθη της στράφηκε ξανά σε έξυπνες εξαγορές όπως της Athleta το 2008.

GAP

Παρότι συνέχιζε να είναι δημοφιλής, η εταιρεία άρχισε να βλέπει τις πωλήσεις της στα εμπορικά κέντρα να πέφτουν και να δέχεται σκληρό ανταγωνισμό από το ηλεκτρονικό εμπόριο. Τον Οκτώβριο του 2011 μάλιστα, ανακοινώνει ότι θα κλείσει 189 καταστήματα στις ΗΠΑ σε διάστημα δύο ετών.

Ο όμιλος Gap, το 2013 επεκτείνεται στην αγορά πολυτελούς ένδυσης, αγοράζοντας την εταιρεία γυναικείων ρούχων Intermi και το 2018 ανακοινώνει ότι θα λανσάρει μια νέα σειρά με το όνομα “Hill City” που θα επικεντρώνεται στα αθλητικά ρούχα «υψηλών επιδόσεων» για άνδρες.

Παρόλα αυτά οι πωλήσεις συνεχίζουν να είναι πτωτικές και τον Φεβρουάριο του 2019, η εταιρεία ανακοινώνει ότι ουσιαστικά θα «σπάσει» στα δύο, αφού το ομώνυμο εμπορικό σήμα Gap και εκείνο του Old Navy διαχωρίζονται και θα λειτουργούν ως ξεχωριστές εταιρείες.

GAP

*Πηγή φωτoγραφιών: Ιnstagram (Gap)

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider