Κερδίζουν έδαφος οι online αγορές τροφίμων - Μεγάλη η δυναμική και στην Ελλάδα

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κερδίζουν έδαφος οι online αγορές τροφίμων - Μεγάλη η δυναμική και στην Ελλάδα
Το 2018 οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων άγγιξαν τα 28,5 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα, σημειώνοντας αύξηση 47,5% σε σχέση με το 2017.

Τεράστια δυναμική αποκτά σταδιακά η online αγορά τροφίμων, ωστόσο, παρότι δεν αποτελεί το δημοφιλέστερο κανάλι πωλήσεων. Η για χρόνια προσηλωμένη στα φυσικά σημεία πώλησης αγορά τροφίμων και ειδών παντοπωλείου ακολουθεί νέα μονοπάτια χάρη στους εξοικειωμένους με το internet Millenials και σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες υπολογίζεται ότι μέχρι το 2023, οι online αγορές τροφίμων και ειδών παντοπωλείου θα αναπτύσσονται με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 20%.

Παρότι η ηλεκτρονική αγορά τροφίμων άρχισε να χρησιμοποιείται στην Ελλάδα πρόσφατα, σε αρκετές χώρες ήδη αποτελεί ένα υπολογίσιμο ποσοστό του συνολικού τζίρου των online πωλήσεων. Στη Νότια Κορέα, για παράδειγμα, ήδη από το 2018, ποσοστό 8,3% των συνολικών online πωλήσεων αφορά σε τρόφιμα και είδη παντοπωλείου και συνιστά την καλύτερη επίδοση παγκοσμίως. Η Ιαπωνία ακολουθεί στη λίστα των χωρών, όπου σημαντικό τμήμα των ηλεκτρονικών αγορών αφορά στο τρόφιμο, με το αντίστοιχο ποσοστό να είναι 7,1%, ενώ η Μεγάλη Βρετανία έπεται με το ποσοστό να φτάνει το 6%. Ακολουθούν η Γαλλία με 4,5% και η Κίνα με 3,8%. Μάλιστα, η Κίνα, η Γερμανία και οι ΗΠΑ θα είναι οι αγορές, στις οποίες το online λιανεμπόριο τροφίμων θα αναπτυχθεί με τον ταχύτερο ρυθμό έως το 2023 (31%, 23,2% και 20% αντίστοιχα). Ειδικά στις ΗΠΑ, το ηλεκτρονικό εμπόριο τροφίμων είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία προϊόντων πώλησης στο Διαδίκτυο.

Σύμφωνα με στοιχεία της IGD, που επικαλείται το eMarketer, οι πωλήσεις ψηφιακών ειδών παντοπωλείου στις ΗΠΑ έφθασαν τα 23,9 δισ. δολάρια το 2018, ενώ τα αντίστοιχα μεγέθη σε Κίνα και Ιαπωνία έφθασαν τα 50,9 δισ. δολάρια και τα 31,9 δισ. δολάρια αντίστοιχα.

Ανοδικά και στην Ευρώπη

Ανοδική είναι η τάση αυτή και επί ευρωπαϊκού εδάφους με σχεδόν το ένα τρίτο των ψηφιακών αγοραστών σε Ολλανδία, Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία και Γαλλία να αγοράζουν ηλεκτρονικά τρόφιμα και ποτά μια φορά την εβδομάδα το 2018.

Μέχρι δε το 2021, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες στην Ολλανδία, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γερμανία, όπως και το 49% των ερωτηθέντων στη Γαλλία, θα αγοράζουν προϊόντα τροφίμων και ποτών ηλεκτρονικά μία φορά την εβδομάδα.

Η γενιά των Millennials είναι αυτή που, κατά κύριο λόγο, οδηγεί τη στροφή των καταναλωτών προς το online λιανεμπόριο ειδών παντοπωλείου. Σύμφωνα με στοιχεία της IRI, το 55% των ατόμων ηλικίας 25 έως 34 ετών θεωρούν ότι είναι πολύ πιθανό να αγοράσουν ηλεκτρονικά είδη παντοπωλείου. Το αντίστοιχο ποσοστό στις ηλικίες 35 έως 44 ετών είναι 45%, ενώ το 35% των ατόμων ηλικίας από 45 έως 54 ετών απαντούν το ίδιο.

Στην Ελλάδα

Εξαιρετική καταγράφεται ωστόσο η δυναμική του ηλεκτρονικού εμπορίου τροφίμων και ποτών και στην χώρα μας. Το 2018 οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων άγγιξαν τα 28,5 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), σημειώνοντας αύξηση κατά 47,5% σε σχέση με το 2017.

Ωστόσο, ο συνολικός τζίρος, που σημειώθηκε στις online πωλήσεις των σουπερμάρκετ την περυσινή χρονιά, αποτελεί μικρό μόνο μερίδιο σε σύγκριση με το συνολικό τζίρο του οργανωμένου και μη λιανεμπορίου τροφίμων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider