Κ. Καραμανλής: Τι απαντά το υπουργείο Υποδομών για ΒΟΑΚ και Εγνατία Οδό

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κ. Καραμανλής: Τι απαντά το υπουργείο Υποδομών για ΒΟΑΚ και Εγνατία Οδό

Στο υπουργείο Περιβάλλοντος οδεύουν, στο επόμενο τρίμηνο, οι μελέτες του υπουργείου Υποδομών για την τελική χάραξη του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό Κώστα Αχ. Καραμανλή.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Χάρη Μαμουλάκη για την «ανάγκη αναβάθμισης των πέντε ανισόπεδων κόμβων του ΒΟΑΚ στην περιοχή του Ηρακλείου», ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε ότι ολοκληρώθηκε όλο το εύρος των προμελετών, «καταλήξαμε σε τελική χάραξη, και στο επόμενο τρίμηνο θα καταθέσουμε όλες αυτές τις μελέτες στο ΥΠΕΝ για να πάρουμε την περιβαλλοντική αδειοδότηση».

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε επίσης ότι το υπουργείο του έχει αναθέσει από τις 09/11/2020, σύμβαση συμβούλων για να εξετάσουν και τα ζητήματα των 5 κόμβων στο Ηράκλειο, συμπεριλαμβανομένων και των παρακάμψεων στα Χανιά και το Ρέθυμνο. Όπως είπε, τα συμπεράσματα αυτής της μελέτης αναμένονται εντός Φεβρουαρίου. Σημείωσε πάντως ότι οι κόμβοι στο Ηράκλειο, που εκτείνονται σε μήκος 7 χλμ, δεν έχουν συντηρηθεί εδώ και χρόνια. Το οδόστρωμά τους είναι σε κακή κατάσταση και αυτό δημιουργεί τεράστια ζητήματα οδικής ασφάλειας είπε ο υπουργός Υποδομών, σημειώνοντας ότι σε κάθε περίπτωση, είναι σαφές ότι το έργο ΒΟΑΚ προχωρά με πολύ μεγάλη ταχύτητα.

Για την πορεία του έργου επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι το μόνο που είχε κάνει ήταν ένα διαγωνισμό εκδήλωσης ενδιαφέροντος, χωρίς μελέτες και χωρίς διόδια, δηλαδή χωρίς χρηματοδότηση.

Από την πλευρά του, ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Χ. Μαμουλάκης μίλησε για προκλητική αδιαφορία της κυβέρνησης για τον ΒΟΑΚ. Μέχρι την ανάθεση της μελέτης τον περασμένο Νοέμβριο, η κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα, επί 16 μήνες, είπε ο κ. Μαμουλάκης, Τέλος, ζήτησε το πλήρες χρονοδιάγραμμα του έργου, τουλάχιστον έως την εγκατάσταση του αναδόχου.

Εγνατία Όδος

Όσον αφορά στην Εγνατία Οδό, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η σημερινή κυβέρνηση έβαλε πρώτα διόδια λελογισμένα στα τρία λεπτά ανά χιλιόμετρο, ενώ η ΚΥΑ Σπίρτζη – Τσακαλώτου προέβλεπε εξαρχής διόδια στα πέντε λεπτά ανά χιλιόμετρο.

«Εμείς δεν κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, όπως έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, η δήθεν αριστερή κυβέρνηση, που δήλωνε ότι ήταν μαζί με το λαό, από την άλλη όμως έβαζε διόδια χωρίς όρους και προϋποθέσεις», σχολίασε, εξηγώντας ότι για τη συντήρηση των αυτοκινητόδρομων απαιτούνται διόδια.

Σημείωσε χαρακτηριστικά πως ο ίδιος ως Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπέγραψε να μπουν διόδια στο Στρυμονικό, δηλαδή στην εκλογική του περιφέρεια, αγνοώντας το όποιο πολιτικό κόστος.

Ο κ. Καραμανλής υπερασπίστηκε τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, αλλά τόνισε: «Δεν μιλάμε για μία ιδιωτικοποίηση. Μιλάμε για μία παραχώρηση ενός αυτοκινητόδρομου για συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Ένας δρόμος μήκους 900 χλμ, τον οποίο το ελληνικό δημόσιο δεν έχει καταφέρει όλα αυτά τα χρόνια να συντηρήσει και ο οποίος σε αρκετά κομμάτια είναι προβληματικός». Εκτίμησε επίσης ότι κερδισμένοι σε μία σωστή σύμβαση παραχώρησης δεν είναι οι κατασκευαστές, αλλά οι χρήστες, διότι οι οδηγοί που χρησιμοποιούν το δρόμο θα έχουν υπηρεσίες αναβαθμισμένες, θα έχουν ΣΕΑ, θα έχουν ένα δρόμο καλά συντηρημένο και ασφαλή.

Ξεκαθάρισε τέλος ότι η Κυβέρνηση στηρίζει τους εργαζόμενους της Εγνατίας, η οποία μεταξύ άλλων έχει αναλάβει και το έργο των παρεμβάσεων σε 7.000 επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου όλης της χώρας, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία του ανθρώπινου δυναμικού της.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider