Πάνε πίσω οι αποκρατικοποιήσεις των 10 περιφερειακών λιμανιών 

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πάνε πίσω οι αποκρατικοποιήσεις των 10 περιφερειακών λιμανιών 
Φαίνεται πως η έναρξη των ιδιωτικοποιήσεων μετατίθεται χρονικά τουλάχιστον για μέσα στο 2020. 

Δεδομένη θεωρείται η νέα καθυστέρηση στην αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών από το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς η κυβέρνηση ΝΔ δεν συμφωνεί με τη μέθοδο των υποπαραχωρήσεων δραστηριοτήτων σε ιδιώτες που είχε επιλέξει η προηγούμενη κυβέρνηση. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να αλλάξει και ο σχετικός νόμος που ψηφίστηκε πριν από λίγους μήνες από τη Βουλή.

Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση προκρίνει την πλήρη αποκρατικοποίηση τουλάχιστον ορισμένων από τους 10 λιμένες. Έτσι σε κάποια από τα λιμάνια που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ (Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου) θα επιλεγεί η λύση της πώλησης των μετοχών των Οργανισμών Λιμένων τους με αντάλλαγμα χρήματα και επενδύσεις, κατά τα πρότυπα του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε επιλέξει την λύση της υποπαραχώρησης κάποιων δραστηριοτήτων (π.χ. εμπορευματικοί σταθμοί, κρουαζιέρα, μαρίνες) των λιμένων σε ιδιώτες, με τη διατήρηση των δομών και τον Οργανισμών Λιμένος στο Δημόσιο. Πρόκειται για μια πρακτική που όπως σημειώνει στέλεχος της αγοράς κερδίζει ολοένα και περισσότερος έδαφος στην Ευρώπη, όπου βέβαια τα λιμάνια είναι μεγαλύτερα σε μέγεθος και διαθέτουν περισσότερες δραστηριότητες.

Την προηγούμενη εβδομάδα σε σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο Ναυτιλίας με την διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ αποφασίστηκε να εξεταστεί ο σχεδιασμός για κάθε λιμάνι ξεχωριστά και να εκτιμηθεί ποια απ’ αυτά μπορούν να ιδιωτικοποιηθούν πλήρως και σε ποια είναι πιο αποδοτικό να παραχωρηθούν οι δραστηριότητες σε ιδιώτες. Αυτό σημαίνει πως η έναρξη των διαδικασιών μετατίθεται χρονικά τουλάχιστον για μέσα στο 2020.

Αυτό που δεν φαίνεται να αλλάζει, πάντως, είναι τα πρώτα λιμάνια που θα οδεύσουν προς αξιοποίηση το οποία είναι αυτά της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας. Και αυτό γιατί για το μεν λιμάνι της Αλεξανδρούπολης φαίνεται ότι το ενδιαφέρον θα είναι μεγάλο ειδικά στις επενδύσεις του υγροποιημένου φυσικού αερίου, ενώ μπορούν να υπάρξουν και συνέργειες με την Καβάλα καθώς υπάρχει η σκέψη να αξιοποιηθεί το σχεδόν υπό εξάντληση υποθαλάσσιο κοίτασμα φυσικού αερίου της νοτίου Καβάλας ως υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου (UGS). Σε δεύτερη φάση εκτιμάται ότι θα ακολουθήσουν τα λιμάνια Κέρκυρας, Βόλου και Ελευσίνα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider