Τα 24 ανοιχτά «μέτωπα» του ΤΑΙΠΕΔ – Οι επόμενες αποκρατικοποιήσεις 

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα 24 ανοιχτά «μέτωπα» του ΤΑΙΠΕΔ – Οι επόμενες αποκρατικοποιήσεις 
Το αναθεωρημένο επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ που εγκρίθηκε την προηγούμενη εβδομάδα από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής περιγράφει τις 24 άμεσες προτεραιότητες στον τομέα των αποκρατικοποιήσεων.

Από το Ελληνικό και το «Ελ. Βενιζέλος» έως τις μαρίνες και τα λιμάνια, το αναθεωρημένο επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ που εγκρίθηκε την προηγούμενη εβδομάδα από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής περιγράφει τις 24 άμεσες προτεραιότητες στον τομέα των αποκρατικοποιήσεων.

Το Ελληνικό

Ειδικότερα, για την πιο εμβληματική αποκρατικοποίηση, αυτή του Ελληνικού, κομβικός είναι ο διαγωνισμός για την άδεια καζίνο, για την οποία σύμφωνα με πληροφορίες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον μεγάλες εταιρείες του κλάδου όπως η Caesars Entertainment και η Mohegan. Από κει και πέρα αναμένονται μια σειρά υπουργικών αποφάσεων και χωροταξικών εγκρίσεων, καθώς και η ολοκλήρωση της μετεγκατάστασης των φορέων και ιδιωτών. Πάντως, στο επιχειρησιακό πρόγραμμα δεν υπάρχει πρόβλεψη για το πότε θα ολοκληρωθεί η αποκρατικοποίηση, ενδεικτικό και αυτό τις αβεβαιότητας που επικρατεί για το πότε θα μπουν μπουλντόζες στο χώρο του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού.

Η πώληση του 30% του «Ελ. Βενιζέλος»

Με την τυπική ολοκλήρωση της επέκτασης της παραχώρησης του αερολιμένα Αθηνών στη ΔΑΑ ΑΕ κατά 20 χρόνια (μέχρι το 2046) που θα αποφέρει στα κρατικά ταμεία περί το 1,1 δισ. ευρώ ξεκινά άμεσα η πώληση του 30% που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ. Στο επιχειρησιακό σχέδιο δεν υπάρχει χρονικός στόχος για την πώληση, αλλά πληροφορίες αναφέρουν πως το Ταμείο προτίθεται να ξεκινήσει άμεσα τη διαδικασία για να ολοκληρωθεί εντός του 2019.

Οι εκκρεμότητες για την Εγνατία Οδό

Ο διαγωνισμός για την Εγνατία Οδό βρίσκεται σε εξέλιξη με επτά κοινοπραξίες να έχουν προκριθεί στη δεύτερη φάση. Όμως το επιχειρησιακό σχέδιο καταγράφει 13 σημαντικές εκκρεμότητες για να ολοκληρωθεί μια διαδικασία που έχει ξεκινήσει από το 2012. Μεταξύ αυτών βρίσκεται και ο ακριβής υπολογισμός του κόστους βαριάς συντήρησης του οδικού άξονα, αλλά και άλλες διαδικασίες που πρέπει να ολοκληρώσει το υπουργείο Υποδομών. Και σε αυτή την αποκρατικοποίηση δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα στο πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ.

Τα ενεργειακά

Για τη πώληση του 50,1% των Ελληνικών Πετρελαίων αναμένεται η υποβολή δεσμευτικών προσφορών από τις δύο κοινοπραξίες που συμμετέχουν στον διαγωνισμό εντός του Μαρτίου με στόχο η συναλλαγή να κλείσει εντός του πρώτου εξαμήνου.

Για τη ΔΕΗ στο επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρει πως βρίσκονται πως αξιολόγηση εναλλακτικές στρατηγικές επιλογές αξιοποίησης.

Για τη ΔΕΠΑ αναμένεται να ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία αξιοποίησης του μεριδίου συμμετοχής 50% + 1 μετοχή του Ελληνικού Δημοσίου στην εμπορία από το ΤΑΙΠΕΔ εντός τουλάχιστον ενός μηνός από την ψήφιση του σχεδίου νόμου για τον εταιρικό μετασχηματισμό της ΔΕΠΑ, το οποίο εκκρεμεί. Η διαγωνιστική διαδικασία αξιοποίησης του μεριδίου συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου (14%) στις υποδομές θα εκκινήσει μετά την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας της εμπορίας.

Μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2019 αναμένεται να ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για την υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου στη Καβάλα.

Τα 10 λιμάνια…

Επόμενη προτεραιότητα για φέτος είναι η αξιοποίηση των 10 οργανισμών λιμένος (Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου) μέσω μακροχρόνιων συμβάσεων παραχώρησης για διάφορες χρήσεις τους. Το ΤΑΙΠΕΔ αναμένει την ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας που θα ανοίγει τον δρόμο για τις υπο-παραχωρήσεις σε ιδιώτες. Από κει και πέρα θα ξεκινήσουν διαγωνιστικές διαδικασίες με βάση τον σχεδιασμό. Σύμφωνα με πληροφορίες η αρχή θα γίνει από τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, πιθανότατα μέσα στον επόμενο μήνα.

Οι 17 μαρίνες…

Στο ΤΑΙΠΕΔ βρίσκονται και 17 μαρίνες ανά την χώρα με σκοπό την αξιοποίησή τους μέσω μακροχρόνιας παραχώρησης. Σε πιο προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι μαρίνες Χίου και Αλίμου. Για την μεν πρώτη έχει υποβληθεί μια δεσμευτική προσφορά και αναμένεται το οικονομικό κλείσιμο το πρώτο τρίμηνο του 2019. Για τη μαρίνα Αλίμου, η οποία με 1.246 θέσεις για σκάφη είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων, έχουν υποβληθεί τρεις δεσμευτικές προσφορές. Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί μέσω ηλεκτρονικού πλειστηριασμού, πιθανότατα μέσα στον Μάρτιο. Οι υπόλοιπες μαρίνες βρίσκονται ακόμη σε αρχικά στάδια. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται οι μαρίνες Θεσσαλονίκης (Αρετσού), Μυκόνου, Αργοστολίου, Ζακύνθου, Ιτέας κ.α.

Και τα ακίνητα

Ανοιχτές εκκρεμότητες σε διαγωνισμούς που έχουν ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια καταγράφει το ΤΑΙΠΕΔ. Ειδικά για την Αφάντου στη Ρόδο αναμένονται η έκδοση πιστοποιητικού τελεσιδικίας από τη Δ/νση Δασών Δωδ/σου για Ν. Αφάντου, η δημοσίευση διοικητικής πράξης παραχώρησης χρήσης αιγιαλού και παραλίας, κατόπιν οριστικοποίησης του σχετικού νομοθετικού πλαισίου, η καταγραφή και Τακτοποίηση Αυθαιρέτων Κτισμάτων στο Ν. Αφάντου, η σύσταση τριών εταιρειών ειδικού σκοπού για την εισφορά του δικαιώματος στον επενδυτή για το Ν. Αφάντου, αλλά και η έκδοση από την Κτηματική Υπηρεσία πρωτοκόλλων διοικητικής αποβολής.

Παράλληλα, στα επόμενο διάστημα αναμένονται οι διαγωνισμοί για την πρώην αμερικανική βάση στις Γούρνες Ηρακλείου αλλά και νέος διαγωνισμός για την πώληση του πρώην εργοταξίου στη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου. Ακόμη εντός του τριμήνου αναμένεται και η έναρξη του διαγωνισμού πώλησης του πρώην ακινήτου του ΕΟΜΜΕΧ στον Ταύρο, ενώ εξετάζονται και οι εναλλακτικές λύσεις για το ακίνητο στην Περαία Θεσσαλονίκης. Ένα ακόμη ανοιχτό «μέτωπο» αφορά την αξιοποίηση των ιαματικών πηγών σε Κύθνο, Θερμοπύλες και Καμένα Βούρλα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider