Πράσινο φως από την Κομισιόν για την επέκταση της παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος» 

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πράσινο φως από την Κομισιόν για την επέκταση της παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος» 
Η Επιτροπή έκρινε ότι το τίμημα ύψους 1,1 δισ. ευρώ που θα καταβληθεί από την ΔΑΑ δεν αποτελεί κρατική ενίσχυση.

Το πράσινο φως για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» κατά 20 χρόνια (μέχρι το 2046) έναντι τιμήματος 1,1 δισ. ευρώ έδωσε και επίσημα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Το τίμημα που θα καταβάλει η ΔΑΑ για την παράταση τηρεί τους όρους της αγοράς και, ως εκ τούτου, η ΔΑΑ δεν λαμβάνει αδικαιολόγητο οικονομικό πλεονέκτημα ή ενίσχυση», αναφέρει ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την επίτροπό Ανταγωνισμού Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ να δηλώνει ότι: «Η Επιτροπή έκρινε ότι το τίμημα ύψους 1,1 δισ. ευρώ που θα καταβληθεί από την ΔΑΑ για την εικοσαετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης του αερολιμένα Αθηνών αντιστοιχεί στην αγοραία τιμή. Ως εκ τούτου, η ΔΑΑ δεν θα επωφεληθεί από κρατική ενίσχυση υπό τη μορφή αδικαιολόγητα χαμηλού τιμήματος για την σύμβαση παραχώρησης».

Πλέον ανοίγει ο δρόμος για να κυρωθεί η επέκταση της σύμβασης από την Βουλή και να υπογραφεί η σχετική συμφωνία μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου – ΤΑΙΠΕΔ και ΔΑΑ προκειμένου να πληρωθεί και το ποσό. Ωστόσο μέχρι να φθάσουμε σε αυτό το σημείο είχε προηγηθεί η αύξηση της αρχικής προσφοράς από τα 484 εκατ. ευρώ στο 1,1 δισ. ευρώ. Κίνηση η οποία είχε προκαλέσει και πολιτική αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης.

Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η αρχική αξία της παράτασης της σύμβασης παραχώρησης που προτάθηκε από την ΔΑΑ, ύψους 484 εκατ. ευρώ, βασιζόταν σε οικονομικές και επιχειρηματικές παραμέτρους οι οποίες δεν ήταν σύμφωνες με τις συνθήκες της αγοράς. Δεδομένου ότι κανένας ιδιωτικός φορέας δεν θα είχε αποδεχθεί μια τέτοια προσφορά, η παράταση της σύμβασης παραχώρησης υπό αυτούς τους όρους θα συνιστούσε κρατική ενίσχυση.

«Η Ελλάδα συνεργάσθηκε ενεργά με την Επιτροπή για τον καθορισμό της κατάλληλης αγοραίας αξίας της παράτασης της σύμβασης παραχώρησης, η οποία δεν θα συνιστούσε πλέον κρατική ενίσχυση. Κατόπιν σχετικών συζητήσεων, το τίμημα που πρέπει να καταβληθεί από την ΔΑΑ στην Ελλάδα αυξήθηκε σημαντικά και ανέρχεται σε 1 115 εκατ. ευρώ. Δεδομένου του αυξημένου τιμήματος, η Επιτροπή έκρινε ότι η παράταση της σύμβασης παραχώρησης δεν συνιστά κρατική ενίσχυση, διότι η ΔΑΑ θα καταβάλει τίμημα που σέβεται τις συνθήκες της αγοράς για τη συνέχιση της εκμετάλλευσης του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών», αναφέρεται στην ανακοίνωση της Ευρωπαϊκή Επιτροπής.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider