Τα σχέδιά του να περικόψει τα λειτουργικά κόστη του Guardian κατά 20%, σε μια προσπάθεια να ισοσκελίσει τον ισολογισμό του μέσα σε τρία χρόνια, ανακοίνωσε ο όμιλος Guardian Media Group (GMG), ο οποίος εκδίδει τη βρετανική εφημερίδα.

Όπως εξηγεί, η στρατηγική του να δημιουργήσει έναν από τους πιο δημοφιλείς ιστότοπους του κόσμου δεν κατάφερε να αντισταθμίσει τη μείωση των διαφημιστικών εσόδων στην έντυπη μορφή της εφημερίδας.

Στελέχη του ομίλου τόνισαν πως χρειάζεται να μειωθεί κατά περίπου 50 εκατ. λίρες (περίπου 66 εκατ. ευρώ), το μέσο ετήσιο λειτουργικό κόστος, ώστε να διαφυλαχθεί το μέλλον της εφημερίδας. Ωστόσο τα ίδια στελέχη αρνήθηκαν να διευκρινίσουν αν το σχέδιο συμπεριλαμβάνει και περικοπές θέσεων εργασίας. Ο όμιλος απασχολεί 1.960 εργαζομένους.

Με γραφεία στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και την Αυστραλία, η εφημερίδα έχει παράλληλα δημιουργήσει έναν εξαιρετικά δημοφιλή ιστότοπο, που προσελκύει πάνω από 130 εκατ. μοναδικούς επισκέπτες σε μηνιαία βάση, με εντελώς ελεύθερη πρόσβαση. Ο ιστότοπος χρηματοδοτείται από τα διαφημιστικά έσοδα.

Σε πέντε χρόνια, οι δαπάνες του ομίλου αυξήθηκαν κατά 23%, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 10%. Οι ζημίες τοποθετούνται κοντά στα 53 εκατ. λίρες το οικονομικό έτος που λήγει το Μάρτιο, έναντι 45,3 εκατ. λιρών που είχαν διαμορφωθεί το περασμένο οικονομικό έτος.

Η GMG ανέφερε πως σχεδιάζει να εξασφαλίσει μεγαλύτερα έσοδα, με αναθεωρημένο σύστημα συνδρομών, όπου θα παρέχει πρόσβαση σε εκδηλώσεις και σεμινάρια, που θα εναρμονίζονται με τις δημοσιογραφικές και εμπορικές λειτουργίες της εφημερίδας και να χρησιμοποιεί περισσότερα δεδομένα για να εντοπίζει τις τάσεις της αγοράς.