Οι Ευρωπαίοι τάσσονται κατά της αγοράς αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Οι Ευρωπαίοι τάσσονται κατά της αγοράς αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης
Ποσοστό 63% δήλωσε ότι υποστηρίζει την ιδέα ότι μετά το 2030 μόνο αυτοκίνητα τα οποία δεν εκπέμπουν βλαβερά αέρια, θα πρέπει να πωλούνται στην Ευρώπη.

Η πλειοψηφία των κατοίκων των ευρωπαϊκών πόλεων υποστηρίζει μια πανευρωπαϊκή κατάργηση των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2030 για τη μείωση των εκπομπών που συντελούν στην υπερθέρμανση του πλανήτη, σύμφωνα με δημοσκόπηση της YouGov, η οποία διενεργήθηκε για λογαριασμό περιβαλλοντικών εκστρατειών τη Δευτέρα και παρουσιάζει το Reuters.

Από τους 10.050 ερωτηθέντες στην έρευνα, το 63% δήλωσε ότι υποστήριξε την ιδέα ότι μετά το 2030, θα πρέπει να πωλούνται μόνο αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών στην Ευρώπη.

Η διαδικτυακή δημοσκόπηση δημοσίευσε έρευνα που διεξήχθη τον περασμένο μήνα σε 15 πόλεις, συμπεριλαμβανομένων του Λονδίνου, της Βαρσοβίας και της Βουδαπέστης, με μέσο όρο 29% να αντιτίθεται στην ιδέα τερματισμού των πωλήσεων αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ, ενώ το 8% απάντησε ότι δεν ξέρει.

Σε όλες τις πόλεις, η πλειονότητα των ερωτηθέντων - από 51% στην Αμβέρσα και το Βερολίνο, έως 77% στη Ρώμη - υποστήριξε την απαγόρευση πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ο όμιλος Transport & Environment (T&E) που εδρεύει στις Βρυξέλλες, στην οποία ανήκει και η πρωτοβουλία για τη δημοσκόπηση, προέτρεψε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συμπεριλάβει μια ημερομηνία λήξης σε ολόκληρη την ΕΕ για τις πωλήσεις αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης στις προτάσεις πολιτικής για το κλίμα που αναμένεται να υποβάλει τον Ιούνιο.

«Οι άνθρωποι στις πόλεις είναι οι πιο εκτεθειμένοι σε τοξικά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και δεν θέλουν να πωλούνται κινητήρες εσωτερικής καύσης για μεγαλύτερο διάστημα από ό, τι είναι απαραίτητο», δήλωσε η ανώτερη διευθύντρια οχημάτων της T&E, Julia Poliscanova.

Η Επιτροπή δήλωσε τον Σεπτέμβριο ότι θα αξιολογήσει «σε ποιο σημείο οι κινητήρες εσωτερικής καύσης στα αυτοκίνητα πρέπει να σταματήσουν να κυκλοφορούν στην αγορά» για να επιτύχει τον στόχο μείωσης των εκπομπών της ΕΕ το 2030.

Η ΕΕ θα προτείνει φέτος αυστηρότερα όρια εκπομπών για αυτοκίνητα, καθώς και νομοθεσία για την επέκταση της υποδομής ηλεκτρικής φόρτισης.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ σχεδόν τριπλασιάστηκαν σε περισσότερα από 1 εκατομμύριο οχήματα το 2020, ή περισσότερο από το 10% των συνολικών πωλήσεων.

Η Αυστρία, η Δανία, η Ολλανδία και έξι άλλες χώρες τον περασμένο μήνα κάλεσαν την Επιτροπή να ορίσει ημερομηνία σταδιακής κατάργησης σε ολόκληρη την ΕΕ των πωλήσεων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης.

«Η ημερομηνία αυτή πρέπει να ευθυγραμμιστεί με τον στόχο της κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050», δήλωσε διπλωμάτης της ΕΕ από μία από τις χώρες αυτές.

«Εάν λάβετε υπόψη τη διάρκεια ζωής των αυτοκινήτων, τότε θα πρέπει να σταματήσετε να προσθέτετε νέα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας στην αγορά το 2030», σημειώνει.

Η Βρετανία, η οποία δεν είναι πλέον μέλος της ΕΕ, θα απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων βενζινοκινητήρων και φορτηγών ντίζελ το 2030.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider